Hmmm, tuo kyllä kiinnostaa miten isot nuo Prisman siittmet on. Muistelen että IAW:n Cromun suuttimien kokoa joskus etsin ja ne oli mun mielestä about yhtä suuret kuin nuo Boschilaisetkin. Mä jotenkin vaan ajattelin että jos uusien suuttimen koko on about tuplaantunut, niin kyllä silloin vika on muualla miksi käy laihalla..Wesulius kirjoitti: Eikös ne prisman ruutat olleet kanssa aika isot , kun tuossahan on ajoitettu suihkututus, toisihkuin themasa joka suihkutta kaikilla suuttimilla jokakierroksella eli 2x yhdelle pytylle kun prisma IAW ruutta vain kerrran.
Tosin niin se taitaa olla cossussakin, mutta jos poksi on ohjelmoitu rruuttaamaan vähän niin minkäs teet.
Jos ne cossun suuttimet on 10% suuremmat niin 10% teholisä ei ole paljon.
viritetyn PRISMAN käyntiongelma
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Tuli tuossa mieleen, kun kerran alipainemittarikin sekoilee - mikä meinaa samanlaista alipaineen sekoilua imusarjassa - niin sehän sotkee niin sytytyksen kuin ruiskunkin säädöt. Tuossahan on map-anturilla toteutettu ilmamäärän mittaus. Olisiko imunokka vähän turhan myöhäisellä?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Jonkinlainen vaimennin tuossa letkulinjassa yleensä onkin joten sellainen nyt ainakin... tosiaan nuo mittarit on mekaanisia eli jos heittelevät niin paine imusarjassa oikeastikin tekee noin. Toisaalta - laihan seoksen takia kone voi ampua imusarjaan päin ja sehän kyllä aiheuttaa isoa heittelyä ja voi rikkoa MAP-anturinkin. Eli tuo heittely voi olla seurauskin...
Harrin kanssa kyllä siinä samoilla linjoilla että jos vakio suuttimien tilalle on heitetty merkittävästi isommat, niin kumma juttu jos käy laihalla. Ainakin pitäisi käydä muunmuassa tyhjäkäynnillä varsin paksulla seoksella ellei asiaa ole kompensoitu esimerkiksi bensanpaineilla. Bensanpaineelle kannattaisi laittaa mittari ainakin säätämisen ajaksi.
IAW-boksin saa rahalla muutettua säädettäväksikin jos ruiskusta haluaa säädettävän eikä halua ohjelmoitavaa boksia alkaa kiinni virittelemään.
Harrin kanssa kyllä siinä samoilla linjoilla että jos vakio suuttimien tilalle on heitetty merkittävästi isommat, niin kumma juttu jos käy laihalla. Ainakin pitäisi käydä muunmuassa tyhjäkäynnillä varsin paksulla seoksella ellei asiaa ole kompensoitu esimerkiksi bensanpaineilla. Bensanpaineelle kannattaisi laittaa mittari ainakin säätämisen ajaksi.
Ei mitenkään. Jos röpeltäminen tuolla edm. kierrosalueella kuitenkin vähenee, voidaan olla varmoja siitä että tuo johtuu laihasta seoksesta.punakuono kirjoitti:miten rikastaminen poistaisi bensapumpun käytöksen muuttumisen?
IAW-boksin saa rahalla muutettua säädettäväksikin jos ruiskusta haluaa säädettävän eikä halua ohjelmoitavaa boksia alkaa kiinni virittelemään.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -