Dedran venttiilit

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Wolfheart
Viestit: 89
Liittynyt: 19.03.2007 13:26
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Dedran venttiilit

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Lancia päätti tarjota joululahjaksi (alkoi aattona) vaikeahkoa käyntiinlähtöä, satunnaisia sammumisia, epätasaista ja huonoa käyntiä, nykimistä jne. Tänään sitten sen verran perehdyttiin paremmin tietävän kanssa että ainakin venttiilit olis äänestä päätellen säädön tarpeessa. Mites tollanen '91 Dedra, että onko ne vielä ihan 'käsinsäädettävät', ettei siis olis mitään automaattisäätöä siellä?

Ja entäs välykset?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kyllä noissa pitäis perinteinen palasäätö vielä olla. Toisaalta on kovin epätodennäköistä, että venttiilinvälykset yhtäkkiä vuoden vaihtuessa muuttuisivat niin pahoin pielessä oleviksi että käyntihäiriöitäkin jo ilmenisi.

Ennemmin epäilisin vikaa ruiskupuolella...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Wolfheart
Viestit: 89
Liittynyt: 19.03.2007 13:26
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

En tiiä niin, mutta kovin se kolkuttaa ja käsin kokeillenkin tuntuu venttiilikoppien päällä selvästi. No, eiköhän se ens viikonloppuna selviä, kelitkin sopivasti taas kylmenee... :roll:
Wolfheart
Viestit: 89
Liittynyt: 19.03.2007 13:26
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Venttiilien kimppuun ei olla vielä(kään) päästy - siitä tais mennä sytkäyksikkö kun piti lähteä viikko aikaa venttiiliremonttiin. Ei lähtenyt käyntiin, tulpat kastu, kipinä on hukassa.

Uskomaton värkki kyllä. :roll:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kannattaa tarkistaa sytkän ajoitusanturit ja niiden johdotukset.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Wolfheart
Viestit: 89
Liittynyt: 19.03.2007 13:26
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Joo, niin tarttee. Tänään meinaan vaihdettiin se ohjausyksikkö ja puola, vaan ei lähe käyntiin, ei ees lupaa. Bensaa kyllä saa kun tulpat kastuu. No, jos torstaina hinattais se avovaimon porukoitten KYLMÄÄN talliin, ois sentään mukavampaa ku tossa pihalla myrskytuulessa ja vesisateessa. :roll:

Mistäs päin noita ajoitusantureita löytyy..? :oops:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Moottorista riippuen ainakin kampiakselin hihnapyörä, vauhtipyörän hammaskehä (eli vaihdeloota kytkinkotelon kohdalta) ja joskus harvoin vauhtipyörän sisällä (pääsee käsiksi lohkon vierestä).
Joissain sitten anturi voi olla nokan päässä olevassa virranjakajassakin, ainakin niissä 1.6 malleissa joissa on Delcon ruisku. Joku paremmin juuri Dedroista/Temproista tietävä voinee valaista asiaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Wolfheart
Viestit: 89
Liittynyt: 19.03.2007 13:26
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Pari pakoventtiiliä oli päässyt palamaan. Vaihdettiin ne (ja yläpään tiivisteet siinä sivussa), hiottiin ja säädettiin muutkin venttiilit tietysti ja taas käy.

Mielenkiinnolla odotan jotta vieläkö sitä se 'ei lähde lämpimänä käyntiin' ongelma vaivaa...
Vastaa Viestiin