131 Abarth replica ja perähommelit
131 Abarth replica ja perähommelit
Viimeksi muokannut karkin, 19.01.2005 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmeisesti jatkoa alunperin 124:ää käsittelevästä threadista, 131:n höystämistä 16v turbokoneella koskien? 8)
Mulla on ollut sellainen käsitys että noita vanhoja vanhoja esimerkkejä ei voisi hyödyntää lupamenettelyssä, mutta tietenkin toivon olevani tässä asiassa väärässä.
Jos autoon nyt asentaa sitten kavennetusta perästä ja etuvetoisen nivelistä kyhätyn systeemin niin jäljelle jää jarru- ja alustamuutokset 131 Abarthia vastaavaksi. Tällöin saisi penkittää 168hv -> 16v turbolla saattais mennä läpi.
Mulla on ollut sellainen käsitys että noita vanhoja vanhoja esimerkkejä ei voisi hyödyntää lupamenettelyssä, mutta tietenkin toivon olevani tässä asiassa väärässä.
Jos autoon nyt asentaa sitten kavennetusta perästä ja etuvetoisen nivelistä kyhätyn systeemin niin jäljelle jää jarru- ja alustamuutokset 131 Abarthia vastaavaksi. Tällöin saisi penkittää 168hv -> 16v turbolla saattais mennä läpi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Juu, kanta-autokatsin kautta juu mutta ei ilman. Kanta-autokatsin jäkeen noista prosenteista on sitten pidettäväkin kiinni kun osat merkataan, joten aina katsastukseen yli puolet orginaalia on löydyttävä joten onko sittenkään se vaihtoehto mitä haluat?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
No - tuossa aikaisemmin jo laskeskeltiin että nykyiseen tapaan saisi homman ehkä menemään läpi, jos saa hankittua sen erillisjousitetun mallin perän jostain tai itse kyhätty kelpaa.
Muutosprosentitkin jää 41:een jos vaihdetaan moottori, vaihdeloota ja molemmat akselistot. Oliko niin ettei etuakselille tarvinnut tehdä muutoksia, eli jarrutkin samat? Tässä tapauksessa pärjättäisiin 31%:lla, eli ei kanta-autotarkistusta.
Unohtuiko jotain?
Prosenttilaki (Linkki ei toimi suoraan klikkailemalla - kopioikaa browserin osoitekenttään):
http://finlex4.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 970167.sd)
Muutosprosentitkin jää 41:een jos vaihdetaan moottori, vaihdeloota ja molemmat akselistot. Oliko niin ettei etuakselille tarvinnut tehdä muutoksia, eli jarrutkin samat? Tässä tapauksessa pärjättäisiin 31%:lla, eli ei kanta-autotarkistusta.
Unohtuiko jotain?
Prosenttilaki (Linkki ei toimi suoraan klikkailemalla - kopioikaa browserin osoitekenttään):
http://finlex4.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 970167.sd)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Ja sitten kun menee kanta-autokatsiin niin varmaan tulee vielä ton päällekkin prosentteja... Siitä ilman kanta-autokatsastusta, meinaatko että etu jousetkin ovat muka vakiomirkun, eli yksittäisiä prosentteja taitaa vielä ton 31 päälle tulla joten olisiko sittenkin syytä käyttää konttorilla etukäteen, ihan varmuuden vuoksi. Ja sitten 4-500hp ja seiskan jarrut edessä, huh-huh... Mutta kanta-autokatsastuksella tuo kyllä näyttää onnistuvan ihan kohtuullisesti, lupiahan tuo ei tarvise koneelle mutta sitä perää kyllä epäilen, kannattaa käydä kysymässä konttorilta. Edelleen kannattaa etsiä ne Volumetricon paperit...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Juuh, tuota epäilenkin että yksittäisiä osia joutuu vaihtelemaan joten 31% on liian optimistinen kun taas 41% pessimistinen.
Niinhän se on että noiden jarrumodien kanssa käy niinkuin käy - lainsäädäntö kannustaa tekemään vaarallisen kulkupelin kun ei ole varaa päivittää enää jarruja. Idioottimaista, kun liikenneturvallisuutta parantaakseen pitää rikkoa lakia.
Niinhän se on että noiden jarrumodien kanssa käy niinkuin käy - lainsäädäntö kannustaa tekemään vaarallisen kulkupelin kun ei ole varaa päivittää enää jarruja. Idioottimaista, kun liikenneturvallisuutta parantaakseen pitää rikkoa lakia.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Jos prosenttien kanssa käy niin että ilman jarrupäivitystä menee tavallisella muutoskatsastuksella ja päivityksen kanssa taas pitää maksella kanta-autotarkistuksesta, aikalailla se mielestäni kannustaa jättämään jarrut päivittämättä.. itse en näin tekisi mutta lähtökohta on mielestäni tuollaisessa lakiasiassa kokonaan väärä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -