delta grale 16v turbosta

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

delta grale 16v turbosta

Viesti Kirjoittaja pw »

joo poksahti tuosta kilpuristani turbo tai ainankin oletan niin ....ko sankka savu ja pakopesästä tippuu öljyä hallin lattialle eli onko kenellä tietoo mistä sais edullisen ahtimen lancia delta graleen 16v ja onko ne kuula laakeri turbot hyviä???+
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Ei tule mieleen kuin Turbohuolto Riikonen Lahti (numero luettelosta). Tekee Mitsujen ym. kisapelien turbot joten osanee neuvoa.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

jostain syystä en ole yllättynyt... vähän tommosta meinasinkin kun kerroit paljon tosta vakio hyrrästä olet tehoja repinyt.... http://fiatforum.fi/viewtopic.php?p=112 ... ht=#112095

Vakiohyrrää sun ei varmastikaan tohon kannata laittaa, kun tehotavoitteet on kuittenkin sen verran kovat. Turboistahan nyt on juttua vaikka kuinka täällä forumilla. Esim Master Power turbot maksaa n. 700ekua ja löytyy to-3 kiinnitystä yms.. viriturboissa vaan joutuu yleensä fiksailemaan ilman syöttä, pakoputkea yms.. oletkos valmis muuttamaan turbon lähtöjä/kiinnityksiä?
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

www.til-racing.com

Timo Lehtimäki teki tuon mun turbon...ja kuristimen.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja pw »

joo o en vaan ole valmis kovin paljoa maksamaan ko härpäkkeestä...niin onkos ne 700 ecua maksavat uusia ja minkäs kokoiset turbiini siivet niissä on???ja käykös ne graleen noin niinkun muutenkin....joo kattelin tuossa hallin hyllyjä ja sieltä löytyi kkk:n 14 ahdin (peräisin 2.5 tdi ivecosta) onko kenellä tietoo mitä tommonen ahdin tuottaa???niin mistä tommoista master power ahdinta voikysellä???
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5129
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

On ne uusia ja siipi kokoja voi ihan vapaasti valita tarjolla on paljon vaihtehtoja. :D
Tuolta voipi katella http://www.partsexpressonline.com/highperformance.htm
Ja tuolta voi tilailla www.hevosvoima.com
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

tonne til-racingiin kannattaa soittaa ja kertoa mikä on tilanne ja tarve.. Nettisivuilta ei paljoa irtoa, mutta joskus soittelin tuonne ja oli asiantuntemusta ja sieltä voi löytyä käytettyjä osia hyödyntämällä toimiva ja edullinen paketti.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Joo kyllähän Lehtimäellä pitäisi olla aika vankka kokemus turbojen rakentelusta.
Mulle teki sellaisen että käytti alkup. pakopesän,modifio tosin sitä aika rankasti.Hukkis jäi kiinteäksi,modattuna.
Loput sovitteli scwitzeristä.
Tuli kyllä sellainen kuin toivomus olikin.Eli toimii hyvin alhaaltakin,joka on mielestäni tärkeä ominaisuus sprintti-syheröillä.
Ja on helppo ajaa,kun tuo emäntäkin tuolla päästelee.
Muutaman Lancian turbon tiedän siellä tehdyn,enkä ole kyllä kenenkään kuullut moittivan.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Taitaa vaan lehtimäki tietää taitotasonsa :(
Hintakin oli varmaan sen mukainen

terv. köyhä :(
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Pele kirjoitti: Muutaman Lancian turbon tiedän siellä tehdyn,enkä ole kyllä kenenkään kuullut moittivan.
Niin sprintti/ralli-Lancian vissiin tarkoitit. Juu kyllähän niistä ylistyspuheet munkin korviin on kantautuneet.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
juice82
Viestit: 160
Liittynyt: 12.05.2005 18:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja juice82 »

LDS-Racing Siltanen Kangasala Tampereen kupeessa. On kuulunu monesta suusta että tekee parhaat turbot Suomessa. Makuasiaoita tietty. Rento heppu jonka kanssa ainaki mä jatkan asiontia.
Mulla on sen väsäämä toinen variaatio 8V-Gralen kompurapesää hyödyntäen menossa.
Ensiks on hyvä tietää tasan tarkkaan mitä haluaa ennen kun alkaa esittämään kymysyksiä, siis ainaki Siltsulle :lol: Eikä kannata sanoo ekaks et on kiire.
Master Powerilta taitaa löytyy helpoin (=HALVIN) bolt-on ahdin. Uusi siis. Jos haluaa räätälöidyn niin €€€€ tiskiin vaan. Itkien tai nauraen.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

-HH- kirjoitti:
Pele kirjoitti: Muutaman Lancian turbon tiedän siellä tehdyn,enkä ole kyllä kenenkään kuullut moittivan.
Niin sprintti/ralli-Lancian vissiin tarkoitit. Juu kyllähän niistä ylistyspuheet munkin korviin on kantautuneet.
Joo,ja muutamaan A-ryhmäläiseenkin on "viimeistellyt". :wink:
Varmasti on monia muitakin hyviä tekijöitä,en epäile yhtään.
:)
Tämä nyt vaan tuli omakohtaisen kokemuksen pohjalta.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja pw »

HÖ NO voihan kökkö kun ei tuolla masterin sivulla ole portillista ahdinta missä olisi tuo ar luku isompi ko vakio gralessa...kun suurin ahdin missä on portti niin ar on pako 48 ja imu60 ko gralen orkkis turbossa on pako 63 ja imu60 että mitähän tuon kanssa tekköö????? sanokaa viisaammat????
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5129
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mä ehdottaisin tota 810025 puhisijaa.
Sehän menee vissiin heittämällä paikalleen ja siivet on sitä luokkaa ,että pitäisi kyllä puhkua helposti +400hv.
Pakosiipi 56mm ja kompura 58mm
Avatar
jtm
Viestit: 179
Liittynyt: 16.09.2006 17:03
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja jtm »

liikkuuhan suomessakin ainakin pari autoa 51,5mm kompura, 49,5mm pako ja pako A/R .48 = +400hv ja kaksi litrasia myllyjä... mutta jos haluaa pelata varman päälle ja ottaa lagia vähän lisää niin mikä ettei :wink: itellä on hyllyssä odottamassa juuri ehdotettu ahdin, mutta .48 pakopuolella eli mp 810019. ässänä taskussa .63 pesä mahdollisuus, jos siltä näyttää... 8)
400nm 3000-6000rpm 16vt
Vastaa Viestiin