Kannen madaltamisesta!!?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

Kannen madaltamisesta!!?

Viesti Kirjoittaja Tero »

Olen ajatellut ottaa kannesta 0,8mm onko liikaa vai sopivasti?
Niin auto oli 133 fiatti
Viimeksi muokannut Tero, 05.01.2003 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Kannattaa lukea keltainenpörssi/palsta
Niissä ainakin on ollut firmojen mainoksia jotka tekee kansi hommia

Luulisin hintojen alkavan 100 ekusta ylös päin riippuu tietysti siitä mitä kannelle tehdään
Jokke
Viestit: 3
Liittynyt: 01.01.2003 23:22

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Mikä kone mahtaa olla kyseessä??? TC:een kannesta ei kyllä kannata mennä ottamaan pois ei tuu oikeen hyvä... Forssassa on ainaki JR-Tehokansi joka on edullinen hinnat 500 mk:sta ylöspäin ja laatu on aika hyvä 20 vuoden kokemus muistaakseni keltaisessa pörssissä oli tollanen ilmotus
JARSKUG
Viestit: 7
Liittynyt: 06.01.2003 23:01
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Kannen viritys!!!!

Viesti Kirjoittaja JARSKUG »

Ensinnäkään JR-Tehokansi toimii kankaanpään kupees. Ei missään tapaukses likikään Forssaa.Ei muuten taida olla kovinkaan kummoses mainees, jollet tietty halua ns.isoventtiilikantta ilman hepokatti takuuta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Joten mikäli kunnon kannen haluaa,pitää viedä kunnon paikkaan!!!!Sehän on helppoa...viilaa sieltä ja täältä ja voimaa tulee????
En ole parempim kuin muut, mutta muistakaa kohtuus kaikessa ja venttiilikoossa.............

No eipä muuta kuin hyvää uutta vuotta............
Jokke
Viestit: 3
Liittynyt: 01.01.2003 23:22

Viesti Kirjoittaja Jokke »

joo meni jr tehokansi ja forssan tehokansi sekasi
Avatar
SJS127
Viestit: 60
Liittynyt: 27.02.2003 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Ruttua lisää

Viesti Kirjoittaja SJS127 »

Siis jos tahdot lisää puristuksia niin kannattaa tehdä se niinpäin että ottaa lohkosta pois sen 0.3-0.5 mm. Silloin koko palotapahtuma tapahtuu kansipahvin yläpuolella. ja kannen rakenne ei heikkene.
Mä ihmettelin itsekin miksi näinpäin mutta eräs vanhempi asentaja/virittäjä selosti asian ja tuntui senverran järkeenkäyvältä että saattaa olla tottakin. Ja jos joku osaa kertoa lisää niin sehän olisi positiivista.
Avatar
SJS127
Viestit: 60
Liittynyt: 27.02.2003 19:24
Paikkakunta: Helsinki

meinas unehtua

Viesti Kirjoittaja SJS127 »

Siis joo. Muisti pätkii. Jos tahdot välttämättä ottaa kannesta niin esim. Keravalla on R-koneistus. Tekee muuten hyvää jälkeä. Ja ei saa unohtaa sellaista firmaa kuin Kansiset. Väittävät parhaaksi.
Avatar
kasipätkä
Viestit: 4
Liittynyt: 04.03.2003 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kasipätkä »

GT-motors helsingissä laskee fiuden kannen 50 eurolla, voi viedä aamulla ja hakea illalla pois. omasta olen ottanut 1.5mm eikä ollut mitään ongelmia. mutta jos haluaa kestävän niin ottaa mielummin lohkosta.
------------------------------------------------------
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

Viesti Kirjoittaja Tero »

Laskin kantta 1mm ja maksoi 30e ja kansi pestiin vielä
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Olen teettänyt kannen JR-tehokannella. Oli edullien, nopea ja olin ihan tyytyväinen. Hintakin oli alle puolet siitä mitä muut halusivat, ja ihan kivasti potki!
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
kivi
Viestit: 9
Liittynyt: 29.04.2003 21:15

Viesti Kirjoittaja kivi »

Tero kirjoitti:Laskin kantta 1mm ja maksoi 30e ja kansi pestiin vielä
Missä käytit ja mimmosia eroja oot huomannu?
Avatar
Hazard
Viestit: 57
Liittynyt: 12.02.2003 20:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Kansi

Viesti Kirjoittaja Hazard »

Mikä sitten lisää tehoa kannen madalluksesta? Käsittääkseni terminen hyötysuhde nuosee. Korkeammassa puristuksessa bensa syttyy nopeammin ja palaminen lisää männän nopeutta -> lisää kierroksia. Kaasujen hengitykseen puristussuhteella ei ole juuri merkitystä, tilavuus pytyy suht samana ja paineet eivät juuri muutu. Olenkohan aivan väärässä?

Olisin myös kiinnostunut Kuopion ja Iisalmen seudun pajoista, jotka höyläävät kansia. Leväsellä on ilmeisesti joku paja, jossa hintaa on ~30€.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

ahaa.. alkuperänen viesti ei ole enää sama....
No ei se mitään..


Ei se pelkkä kannen/lohkon madallus
Kansi täytyy myös virrata hyvin
Vastaa Viestiin