virinokka
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Yksnokkaisessa koneessa muodostuu ongelmaksi että optimaalinen nokkakulma turbolle ja vaparille on hieman eri - TC:ssä ei ongelma koska imu- ja pakonokkaa saa säädettyä erikseen.
Vaparin nokka kyllä toimii turbossakin, mutta parhaan tuloksen saisi ehkä hiotuttamalla turbon nokkaan lisää nostoa - asteita kannattaa lisätä harkiten koska turbokoneessa liian kireän nokan ominaisuudet (alaväännön puute) tulee esiin vapareita selvemmin.
Vaparin nokka kyllä toimii turbossakin, mutta parhaan tuloksen saisi ehkä hiotuttamalla turbon nokkaan lisää nostoa - asteita kannattaa lisätä harkiten koska turbokoneessa liian kireän nokan ominaisuudet (alaväännön puute) tulee esiin vapareita selvemmin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Omaan 1.5 Turboon tuli hiotettua nokka Turbo Unon hyvästä orggisnokasta. Tämä siksi että vaparin nokasta ei saa hiomalla
nokkakulmiltaan "oikeaa" keppiä aikaiseksi. Perusympyrä
tulee hionnalla ikävä kyllä jo tuollakin nostolla aika pieneksi.
Kaupasta kun ei tunnu löytyvän kuin todella mietoja nokkia
Turboon. Oma keppi on muistaakseni 10.7mm/280ast/110ast.
Terveisin Saku
nokkakulmiltaan "oikeaa" keppiä aikaiseksi. Perusympyrä
tulee hionnalla ikävä kyllä jo tuollakin nostolla aika pieneksi.
Kaupasta kun ei tunnu löytyvän kuin todella mietoja nokkia
Turboon. Oma keppi on muistaakseni 10.7mm/280ast/110ast.
Terveisin Saku