virinokka

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Hörmann
Viestit: 13
Liittynyt: 31.01.2003 20:16
Paikkakunta: Joensuu

virinokka

Viesti Kirjoittaja Hörmann »

onko kellään tietoa millasia virinokkia löytyy uno turboon?
pitäs saada vähän pirteyttä yläpäähän!
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Vaparin nokkia ovat turbocromaan suositelleet, eikö sama toimi unossakin :wink:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
Hörmann
Viestit: 13
Liittynyt: 31.01.2003 20:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Hörmann »

jeps!pitää verrata vaparin nokkia turbon nokkaa, varmaan ne käypi,
onko se vaparinokka sitten lie miten herkkä kulumaan turbo koneessa?
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Eipä se Turbo sitä nokkaa kuluta, eli saman se kestää minkä vaparissakin. :wink:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Yksnokkaisessa koneessa muodostuu ongelmaksi että optimaalinen nokkakulma turbolle ja vaparille on hieman eri - TC:ssä ei ongelma koska imu- ja pakonokkaa saa säädettyä erikseen.

Vaparin nokka kyllä toimii turbossakin, mutta parhaan tuloksen saisi ehkä hiotuttamalla turbon nokkaan lisää nostoa - asteita kannattaa lisätä harkiten koska turbokoneessa liian kireän nokan ominaisuudet (alaväännön puute) tulee esiin vapareita selvemmin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Hörmann
Viestit: 13
Liittynyt: 31.01.2003 20:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Hörmann »

eli omasta nokasta kannatas tehä!niin se on kun pieni mylly on kyseessä niin ala vääntöä pitää olla kuitenkin pikkasen.kierroksilla se kyl vasta kivasti liikkuu, mut aina sais sit ajaa urku nurin.
Avatar
SJ
GFF
Viestit: 160
Liittynyt: 15.01.2003 13:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SJ »

Omaan 1.5 Turboon tuli hiotettua nokka Turbo Unon hyvästä orggisnokasta. Tämä siksi että vaparin nokasta ei saa hiomalla
nokkakulmiltaan "oikeaa" keppiä aikaiseksi. Perusympyrä
tulee hionnalla ikävä kyllä jo tuollakin nostolla aika pieneksi.
Kaupasta kun ei tunnu löytyvän kuin todella mietoja nokkia
Turboon. Oma keppi on muistaakseni 10.7mm/280ast/110ast.

Terveisin Saku
Vastaa Viestiin