Croma/Theman vaihteiston stefat

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Croma/Theman vaihteiston stefat

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Kaikki Themat mitä mulla on ollut (5kpl) on vuotanut öljyä vaihteistosta. Olen vaihtanut kytkinakseliin uuden stefan, samoin oikena puoleiseen vetariin (se kun tulee irrotettua aina kun laatikko irrotetaan koneesta). Tiivisteet mitä on tarvikeliikkeestä saanut, ei ole ihan oikeanlaisia - halkaisijassa ja pyörimissuunnassa on eroja sekä ylipäänsä saatavuudessa.

Päätimpä että haen originaalit tiivisteet "makso mitä makso" sillä mitäpäs sitä vääränlaisilla tiivisteillä tekee. Hain Järvenpään Deltasta tiivisteet mitä hyllystä löytyi samoin AutoAzzurrosta. Pariin loddaan kun on noita tarkoitus vaihtaa.. Ne mitä ei noista löytynyt tuli sitten Heikalta.

Kaikki tiivisteet on Cortecon valmistamia. Tässä vähän vertailua, josta jokainen voi päätellä, mistä noi haluaa hommata..... Ja azzurrosta ja J:pään Deltasta ei sitten löydy mitään noista suoraan hyllystä enää. Heikan varastoja tuskin tyhjensin :) .. ja toimituskulut 3:lle tiivisteelle oli 0.7€.

Azzurro:
Vetoakselin tiiviste oikea 10,93
Vetoakselin tiiviste vasen 5,89

Heikka:
Oikea stefa 4 euroa
Vasen stefa 4,70 euroa
Kytkinakseli 4,80 euroa

Delta:
Oikea stefa 14 euroa
Vasen stefa 6 euroa
Kytkinakseli 33 euroa (tulee se koko metallikuppi mukaan)
There are 2 ways to do it - my way and the right way.