öljyt pihalle

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
TePeH

öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja TePeH »

Marea Weekend ELX on ruvennut öljysyöpöksi...Vajaan vuoden sisällä on joutunut laittamaan lisää öljyä hukan vuoksi. Tutkittu on että pohja tulppa ei vuoda pahasti...Mistä moinen nälkä öljyn suhteen?
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Taitaa olla koneelle tyypillistä.. Meillä uudesta asti ollut marea söi öljyä tasaseen tahtiin ~2litraa/10000km... ja tämä oli kuulemma täysin normaalia... ja vuotanut ei ulos mistään, joten kyllä se pakoputken kautta karkas :cry:
Alkuun kyllä DA:ssa sanoivat että kone pitää sisäänajaa ensin ja sitten se kulutus lakkaa, ehkä se vähän vähenikin siinä 20tkm:n kohdalla.
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No, menkääpä katsomaan nyyssiryhmästä sfnet.harrastus.autot eräiden muiden merkkien öljynsyöntimääriä niin piristytte... 8)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jos toi kulutus olisi aadamin tuoteessa tonnilla niin siinä olisi jotain vikaa, huollon mielestä... :wink: Nykysakuissa toi meinaan on ihan oikeesti vähän.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Terkkis
Viestit: 11
Liittynyt: 28.01.2003 13:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Terkkis »

Soitin tos deltaan kyselin asiaa niin ne meinas tos että ei olisi ihan normaalia tollainen öljyn kulutus. Laskin hätäsesti että että reilut ykstoista litraa meni viime vuonna...
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Ei paljon mitään sitten... normaalia kulutusta. riippuu tietysti siitä että paljonko ajoit viime vuonna :wink:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Terkkis
Viestit: 11
Liittynyt: 28.01.2003 13:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Jep

Viesti Kirjoittaja Terkkis »

joo no ei marealla oo tullu ajeltua kun 15 tuhatta km:ä. että ei sen enempää...olisko joku mahdollisuus saada sitä kulutusta pienenemään...mitään vippaskonstia?
Avatar
Jakke
Viestit: 504
Liittynyt: 02.12.2003 20:39
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Hiukkasen vanha ketju mutta kommentoinpa silti. Mulla viikonloppu-Marea 1,6 (185tkm ajettu) syö sen verran että 20tkm vaihtovälillä öljy tippuu tikussa puoleen väliin. Eli toi mitä mainittiin kuulostaa reilunpuoleiselta. Vai onkohan mun autossa jotain vikaa... :?
Alfoja.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuo Marean kone on alakerraltaan vielä melko vastaava SOHC-koneiden kanssa joten ei senkään pitäisi liiemmälti öljyä syödä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
j.suuronen
Viestit: 4
Liittynyt: 10.09.2004 21:18
Paikkakunta: Karkkila

Ei öljy syöppö

Viesti Kirjoittaja j.suuronen »

Mulla on Marea 1,8 ajettu 195000. Ajan vuodessa noin 40000km. Mulla ei se kyllä syö öljyä kuin alle litra /10000km. Ainahan ne valmistajat sanoo että kaikki on normaalia.
Vastaa Viestiin