850:n etupään madaltaminen?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
fiude 850
Viestit: 2
Liittynyt: 22.01.2003 09:33
Paikkakunta: hki

850:n etupään madaltaminen?

Viesti Kirjoittaja fiude 850 »

Eli mitenkä onnistuu? Onko helpoin sirtää jousen kiinnitys paikkaa (jossain oli siittä juttua) vai taotuttaa jousi vaan uuteen muotoon? Siis lehtijousuhan on kyseessä..
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Tero »

Itse teen omaan 133 silleen että muutetaan sitä missä lehtijousi on kiinni niin teen sen kokonaan uudesta samalla korotan sitä jolloin jousi siirtyy alemmas.Siis teen uudesta kiinitys palkista 3-5cm korkeamman
kallemaurola
Viestit: 18
Liittynyt: 19.12.2002 21:41

Viesti Kirjoittaja kallemaurola »

Mikäli jousipakkaa lasketaan alaspäin koriin nähden, niin silloin auto korottuu tuon saman matkan, mutta olisihan tuollaisella varmaan vinkeätä osallistua off-road kisoihin... :lol: Jos haluat oikeasti laskea sitä keulaa, niin toimita jousi takomolle ja pyydä kääntämään jousen lenkit ylöspäin. Näin saat keulan noin 7 cm matalemmalle. Samalla sitä jousta voidaan takoa jäykemmäksi. Ainakin Vallilan Takomo Helsingissä on tehnyt näitä.

-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
fiude 850
Viestit: 2
Liittynyt: 22.01.2003 09:33
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja fiude 850 »

Kiitti vastauksista!!! Ehkäpä siitä kotterosta vois offis pelinkin vääntää... :shock: . Mahtaa olla rahakas operaatio taotuttaa jousipakka. Onko iso homma nostaa kiinnitys kohtaa ylöspäin? En ole viellä ryöminy siellä alla niin paljoo...
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

Jousi

Viesti Kirjoittaja Tero »

jos okein tarkkoja ollaan niin mun auto ainaskin laski noin 5cm toola mun menetelmällä ei ollut iso homma ,helpommin tehty kuin sanottu
hautakorpi
Viestit: 46
Liittynyt: 29.01.2003 09:47
Paikkakunta: Kajaani

Vallila

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

onko tietoa mitä vallilan takomo ottaisi tuollasesta etujousen taivutuksesta toisinpäin??
kallemaurola
Viestit: 18
Liittynyt: 19.12.2002 21:41

Viesti Kirjoittaja kallemaurola »

Noin 10 vuotta sitten hinta oli jotakin 400 mk:n luokkaa. 100 euroa voi olla lähellä nykyhintaa. Soita ja kysy (09) 5617880.

-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Vastaa Viestiin