Eli tarkoitus on laskea koneen (903) puristuksia lohkon ja kannen väliin tulevalla kuparisella välilaipalla, jonka molemmin puolin tulevat tavalliset kannentiivisteet. Täytyykö tässä tapauksessa riipaista vakiopahveista nuo peltirenkaat pois, vai annanko olla?
Olen myös antanut itselleni kertoa, että vesikanavien ympärille tulisi etenkin kuparitiivisteiden kanssa pelattaessa levittää hyvin ohuesti tiivistesilikonia tms., pitääkö kutinsa?
Kuparinen välilaippa ja kansipahvit
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Olen saanut sellaiset ohjeet että jos laitetaan pelkkä kuparitiiviste niin täytyy lämmittää kuumailmapuhaltimella kansi ja lohko lämpöiseksi ja tiiviste kuumaksi ja pultataan kamat kiinni. Ekan käynnistyksen jälkeen jälkikiristys.
Tämmöiset ohjeet olen saanut, mutta en ole koskaan kokeillut täys kupari tiivistettä.
Tämmöiset ohjeet olen saanut, mutta en ole koskaan kokeillut täys kupari tiivistettä.
Voin toki olla väärässäkin...
Juu juu, hehkuttaahan tuo pitäisi mikäli sitä yksistään käyttäisi, mutta tässä tapauksessa kuparilevyn molemmin puolin tulee tavalliset kansipahvit, ja alkuperäinen kysymykseni oli, että poistanko noista pahveista ne peltirenkaat vai annanko olla.
Ihan varmasti toimisi pelkkä kuparinen tiivistekin, mutta nyt on tarkoitus saada kantta nostettua mahdollisimman paljon, joten käytän tuota tiivistettä ikään kuin välilaippana.
Mutta osaisikohan joku vastata tuohon alkuperäiseen kysymykseen?
Ihan varmasti toimisi pelkkä kuparinen tiivistekin, mutta nyt on tarkoitus saada kantta nostettua mahdollisimman paljon, joten käytän tuota tiivistettä ikään kuin välilaippana.
Mutta osaisikohan joku vastata tuohon alkuperäiseen kysymykseen?
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Kerran asennettiin moottoripyörään välilaippa ja kannentiivisteet kummankin puolen. Kaverille oli kerrottu että kannentiivisteistä pitää ottaa peltiosat pois sylinteri reikien ympäriltä, ja niin tehtiin. kone kesti noin 50 kilsaa ennen kuin oli palanut reikä läpi tiivisteen suoraan vesi tilaan. Kannen oikaisu ja uudet tiivisteet, joista ei poistettu peltejä. Sen jälkeen koneella ajettiin n.6000 kilsaa ennen kuin se myytiin pois. Joskus ollaan käytetty ihan vain kahta päällekkäistä kannen tiivistettä, kolme on liikaa.
Eli tiivisteissä jotka ovat suoraan kosketuksessa palotilaan täytyy aina olla metallia ensimmäisenä.
En tiedä tarkoititko näitä pelti rinkuloita vai jotain muuta, mutta toivottavasti tästä oli apua...
ps. käytettäessä ylimääräisiä kannentiivistettä tai muita ylimääräisiä kilkkeitä täytyy kiristää kansi tiukemmalle kuin normaalisti. Me olemme yleensä kiristäneet alumiini kannet käyttäen vastaavan tyyppisen moottorin valurautakannen momentteja ja hyvin on pitänyt.
Eli tiivisteissä jotka ovat suoraan kosketuksessa palotilaan täytyy aina olla metallia ensimmäisenä.
En tiedä tarkoititko näitä pelti rinkuloita vai jotain muuta, mutta toivottavasti tästä oli apua...
ps. käytettäessä ylimääräisiä kannentiivistettä tai muita ylimääräisiä kilkkeitä täytyy kiristää kansi tiukemmalle kuin normaalisti. Me olemme yleensä kiristäneet alumiini kannet käyttäen vastaavan tyyppisen moottorin valurautakannen momentteja ja hyvin on pitänyt.
Voin toki olla väärässäkin...
Näinhän se on että noita peltirinkuloita raksitaan vasta sitten irti jos on tarkoitus käyttää ne korvaavia, erillisiä kuparirinkuloita. Eli välilevyjen ja kupari/Willspiuhakonversioiden kanssa nuo jätetään paikalleen.
Mulla oli viime kesän 127:ssa reilun millin paksuinen kuparilevy kannentiivisteenä. Hehkutin levyn kosaanilla, ja asensin paikalleen kylmänä tiivisteliiman kanssa. Hieman tuppasi vuotamaan vesitiloihin vakio kiristysmomenteilla (9kpm), mutta 12:een kiristäminen poisti ongelman (vanhassa 128:n koneessahan on nuo järeät pultit..). Hyvin pelitti ja kesti koko kesän, kunnossa edelleen.
Kuparilevyn käytöstä kahden orggistiivarin kanssa ei ole kokemuksia - no tulihan niitä tuossa edellisessä viestissä.
Mulla oli viime kesän 127:ssa reilun millin paksuinen kuparilevy kannentiivisteenä. Hehkutin levyn kosaanilla, ja asensin paikalleen kylmänä tiivisteliiman kanssa. Hieman tuppasi vuotamaan vesitiloihin vakio kiristysmomenteilla (9kpm), mutta 12:een kiristäminen poisti ongelman (vanhassa 128:n koneessahan on nuo järeät pultit..). Hyvin pelitti ja kesti koko kesän, kunnossa edelleen.
Kuparilevyn käytöstä kahden orggistiivarin kanssa ei ole kokemuksia - no tulihan niitä tuossa edellisessä viestissä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -