megasquirt

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mä oon käyttänyt kyllä oman versioni kanssa tuota vakiomallista triggeripyörää ja -anturia. Partcon myymällä levyllä ei tosin ole VR-anturin vahvistinta joten sellaiseen sen joutuu lisäämään tai käyttämään erityyppistä anturia.

Viimeksi yksi Tbo Uno viriteltiin tuohon tapaan vakio triggeripyörällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Herätellääs wanhaa topiccia kun tuli Fiude työn alle...

Tuli puuhasteltua Bravon 1.6 16v:n koteloon Mega sisälle. Johtosarjaan yhteensopiva, eli ei muutoksia auton johtosarjaan tai muualle...
Erillisen pääteasteen (käytin Bosch 0227100200:n kloonia) se tarvi tuohon viereen, tuolle tulee johto ja liitin suoraan boksin sisältä. Jos tekisi seuraavan levyversion pienemmäksi niin saisi sytkäpäätteetkin koteloon sisälle...
Liitteet
Uudet sisälmykset
Uudet sisälmykset
pIMG_5132.jpg (84.17 KiB) Katsottu 10496 kertaa
Boksi valmiina
Boksi valmiina
pIMG_5243.jpg (56.12 KiB) Katsottu 10496 kertaa
Boksi ja pääteaste autossa
Boksi ja pääteaste autossa
pIMG_5396.jpg (79.45 KiB) Katsottu 10496 kertaa
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Jumalaut Ville, sä oot hullu mies. :lol: *Painaa tykkää nappulaa* :thumb:
Toi on Mega v.1?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja väisänen »

^samat ku tapiolla.
Toi olis ollu kiva mun piristetyssä mareassa. Oliko tuossa nyt sitten hukkakipunasytty vai kuinkahan?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Joo toi on hukkakipuna toi 1.6 16v. Tehtaan kamat siis ihan kaikkialla paitsi boksin sisällä. Orggis boksin voi heittää halutessaan kiinni, jolloin toimii niinkuin ennenkin. Oikeastaan siitä vain huomaa auton käydessä että Mega on kiinni, että avaimen kuva palaa mittaristossa. Orggis kierroslukumittarikin toimii.

Joo, toi on wanhaan Megaan perustuva. Oma kakkosversion cpu-levy on vieläkin työnalla, itse asiassa firmiksen alaslataus PC:ltä ei ole vielä oikein lähtenyt taipumaan kun siinä on protoissa käytetty ihan blankkoja prosareita suoraan tehtaalta.
Seuraavaksi vois jalostaa itse levystä pienemmän niin sais sytkäpäätteetkin boksin sisään... ei jäis tolleen ulos roikkumaan. :P

Puhallinta toi ei kans ohjaa, kaipa senkin sais Megan softasta toimimaan jos oikein haluais. Mä tykkään kumminkin ennemmin, että mitataan syylärin lämpötilaa eikä moottorin, kun puhallinta ohjataan. Jos moottori kuumuu ylemmäksi kuin normaalisti niin on vähän myöhäinen ajankohta käynnistellä tuuletinta... tehtaanlaisissahan noin toki tehdään kun ei haluta jäähdyttimeen tuotantolinjalla kallista lisäanturia ja halutaan ohjata puhallinta mm. ilmastoinnin mukaan...

Kai näitä kisakatin kans vois alkaa katuautoissakin harrastamaan nyt kun noita uudempia euro2-normisiin saakka saa jo viritellä? :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No nyt on MS2:n CPU (tytärkortti) myös valmis. Kalliiksi noiden hinta kaupassa olikin näköjään päässyt kipuamaan. :o
Kuvassa oleva yksilö ilman CAN-ajuria, kun sitä ei tässä kuvan boksissa tarvitse.

Uus pohjalautakin on jo piirrelty ja tilauksessa, saa enemmän sytkälähtöjä, flexfuelit ja muut. Pienikokoinen levy pintaliitoskomponenteilla. Ensimmäinen applikaatio levylle on tälle 5-mukisen koneen Motronicin kotelon sisässä. Vanhalla levyllä ei ollut tarpeeksi sytkälähtöjä jotta olis voinut ohjata tulpanhattupuolia riittävää määrää.
Liitteet
MS2cpu.jpg
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
jykä
Viestit: 140
Liittynyt: 18.10.2006 22:55

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja jykä »

Ai että.... kun tuo kuulostaa hyvälle, täällä malttamaton ;)
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Uusi, juuri saapunut versio pohjalaudasta on sen verran snadi että sopii monen vakioboksin sisäänkin. :D
Tässä kuvassa tosin on normaalit, itse tehtävää kaapelointia varten tarkoitetut johtosarjaliittimet kiinni, ne korvautuu tietenkin boksin omalla liittimellä siinä tapauksessa.
Liitteet
Latomaton levy liittimillä
Latomaton levy liittimillä
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Hyvältä näyttää! :thumb:
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Motronicin koteloon tehty versio Coupen 5-sylinteristä turbokonetta ohjailemaan valmistui. Nyt vain säätöjä hakemaan. On se sentään tällä jo käynyt. :-)
Boksin kyljessä on pneumatiikkaliitin imusarjan painemittaukselle, ja ilmamäärämittarin voi jättää pois. Tämän saa halutessaan kyllä tukemaan ilmamäärämittariakin...

Pelaa auton vakio johtosarjalla ja antureilla, eli voi tarpeen mukaan käyttää vakioboksia tai tätä, niinkuin oli edellä tuon 1.6 16v Bravonkin tapauksessa.

Sytytyksen pääteasteet on vielä protolevyllä, näille valmistuu tehtaan piirilevyt tässä kevään aikana. Uuden version Megan piirilevy on aikaisempaa pienempi, joten sytytyksen pääteasteet saa boksiin sisälle, ei tarvi enää johdottaa ulos. Muutenkin pystyy rakentamaan enemmän toiminnallisuutta, kuten softasta säädettävät jäähdyttimen puhaltimet, jne.
Liitteet
motr-5cyl.jpg
motr-5cyl.jpg (100.07 KiB) Katsottu 6837 kertaa
motr-5cyl-2.jpg
motr-5cyl-2.jpg (108.64 KiB) Katsottu 6837 kertaa
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Nostan olematonta hattuani.

Megan kanssa puuhailu pitäisi aloitella tässä kevään korvilla. Tosin kampe johon se ängetään on tuo -58, mutta eiköhän siinäkin saada ongelmia aikaiseksi :mrgreen:
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Lähettele sähköpostia jos tarpeen, voin kyllä koittaa jeesailla vaikkei olisikaan meikäläisen versio. Orggislevyissä on omat juttunsa jotka pitää ottaa huomioon ongelmien välttämiseksi.
Voin myös kyllä kehua suomalaista foorumia finsquirt.net, itse ainakin oon saanut apuja aina kun oon tarvinnut.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Toi kyljestä ulostuleva johto on tietokoneelle menevä säätöjohto?
Siihenkin oisi voinut jonkun liittimen laittaa boksin kylkeen?
Muuten kyllä ihan hyvä. :thumb:
Taitaa ne samalla tavalla mahtua siihen mun Jetronic-purkkiinkin sitte. ;)
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuossa tapauksessa boksi oli kojelaudan alla joten johto oli näppärämpi vaihtoehto. Yhtä helposti saa kyllä liittimenkin laitettua, ei ongelmaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
se pyörii sittenkin
Viestit: 117
Liittynyt: 09.04.2012 19:01
Paikkakunta: Tuusula

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja se pyörii sittenkin »

Tuli hankittua Megasquirtin rakennussarja ja nyt on komponentit juotettuna paikoilleen.

Vaatii vielä paineanturin ja muutaman hyppylangan, tosin näiden kytkentää en oikein ymmärtänyt. :roll:

Olisiko vaikka vvierillä kiinnostusta auttaa hommassa?
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Vastaa Viestiin