megasquirt

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jakajassa kääntyvän pohjalevyn kaverina anturilla on aika ahdasta joten pieni sen anturin saa olla. Entäpä 131:n Bosch-kärjetön, onko se kumman tyyppisellä anturilla? Jos siinä on Hall-anturi niin siinä olisi valmis ratkaisu.

Itse tekisin niin että laittaisin ne tapit hihnapyörälle, ja ohjaisin megaskruutalla sytkää eli jakaja jäisi vaan suurjännitteen jakamista varten. Itse asiassa kyhäsin tuohon omaan MS-versioon suoraan vahvistimet induktioantureita varten joten olisi tarkoitus kokeilla josko wörkkisi niiden kera.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ratkesi tämäkin ongelma. Kuinkas sattuikaan niin hal-jakaja löytyy tuolta itärajan takaa olevasta saippualaatikon näköisestä autosta. Elikkäs leikkaa-liimaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Ei ole 131:n Bosch jakajassa hallia.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Riippuu boschin jakajasta.Niitä on näemmä myös hallilla.
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Varmasti onkin, mutta ei 131:ssä.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tätä vähän arvelinkin kun näyttää omassa Boschilaisessa menevän jakajan anturille 2 johtoa kolmen sijaan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

http://www.efianalytics.com/TunerStudio/beta/

sieltä hieman "modernimpaa" säätötyökalua megatunen tilalle.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

eaton/holset power kirjoitti:http://www.efianalytics.com/TunerStudio/beta/

sieltä hieman "modernimpaa" säätötyökalua megatunen tilalle.
Vanhempi malli tuner studio oli vastaava kuin megatune vain hieman tuunattu ilmettä.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

Wesulius kirjoitti:
eaton/holset power kirjoitti:http://www.efianalytics.com/TunerStudio/beta/

sieltä hieman "modernimpaa" säätötyökalua megatunen tilalle.
Vanhempi malli tuner studio oli vastaava kuin megatune vain hieman tuunattu ilmettä.
joo eipä nuissa varmaan mitään muuta eroa ole kuin tuo yleisilme :roll:
eikös tuohon mega säätöön ollut joku kolmaskin ohjelma?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

ainakin megatunix.

Eikä minun vahnoilla läppäysvälineillä toimi "kohtuudella" kuin megatune. Se vaan tuo grafiikka hidastaa kummasti.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Megatune 2.25 on ollut itsellä käytössä, pelaa ihan hyvin wanhassa (120MHz Pena) läppärissä. Boksin softa MS Extra 029v (tuo tuli Hepen Graleenkin).
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Joulunpyhien aikana tuli varustettua aikaisemmin käynnistymästä kieltäytynyt Tbo Uno tuolla Megasquirt EX:llä. Boksin softaversio on nyt 029y4.

Bosch kaasuläppäanturi '0 280 122 001' näyttää sopivan kivasti aneemisen kaasuläppäkytkimen tilalle, kun tekee 1,5 millin pellistä sovitekappaleen, jossa on läppäanturin kulman säädölle pitkulaiset reiät. Läppäakselia pitää hieman lyhentää, mutta muuten se sopii täydellisesti potikkaan.

Muu anturointihan passasi tuohon omaan versioon suoraan, elikkä kampuran pään induktiotyyppinen ajoitusanturi jätettiin käyttöön (pyörällä passelisti 2 nastaa) vauhtipyörällä olleen jäädessä ylimääräiseksi. Imuilman lämpöanturina toimi tippamallinen NTC joka sijoitettiin ahtoputkeen välijäähdyttimen jälkeen.

Ja mikä parasta, oletettavasti taas viallinen ilmamäärämittari jäi hyllyyn... :D

Wanha läppäri vaan todella vetelee nyt viimeisiään enkä ole saanut kaverilta lainattua USB-konvertteria toimimaan uuden kanssa. :? COM-portti kyllä löytyy sieltä mutta ei vaan kommunikoi...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Uunotin
Viestit: 392
Liittynyt: 04.07.2007 15:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uunotin »

Käytätkö uunon omaa sytkää, vai hoitaako senkin mega?

Itse laitoin unskiin lancia deltan kaasuläppäkytkimen, se meni heittämällä paikalleen ja näytti oikein.

imuilman lämpötila-anturi on joku alfaromeon turbokäyttöön tehty malli. Ei maksanu uutena paljookaan. Kierre sopi suoraan painekotelon päähän siihen vakio ahtopainerajottimen paikalle.

Itse en oo toimivaa yhteyttä usb:llä saanu. Läppärissä löytyy sarjaportti ja sillä pelaa hienosti :)


Offtopik. vaihdettiin siihen sun levyyn nyt se vastus 1K ---> 10K täytyy mennä pajalle testaan, jos se kierroslukusingnaali alkaa rauhottuun.
Fiat Uno Turbo
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ainakin niissä asennuksissa, joissa mega saa suoraan ajoitussignaalin induktioanturilta, kierroslukusignaalin elämiseen on yleensä syynä sytkäpuolelta ajoitusanturille tulevat häiriöt. Induktioanturin signaali on hyvin herkkä, tuon takia se on vedetty tehtaankin johtosarjoissa suojatulla koaksiaalikaapelilla. Itsellä ei tällä tapaa johdotettuna ole ollut mitään ongelmia kuitenkaan tuon kanssa.

Vai mistä otatte sytkäsignaalin? Teillä tais olla alkuperäinen Microplex vielä käytössä? No, ehkä sähköpostilla sit enempi jos tarpeen on.

Juu, sytkäpuolikin on Megalla ohjattu, käyttäen Unon omaa puolaa ja sitä 7-pinnistä pääteastetta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
viatmies
Viestit: 286
Liittynyt: 11.10.2005 09:16
Paikkakunta: varsinaista suomea

Re: megasquirt

Viesti Kirjoittaja viatmies »

Nostetaas vähän vanhaa, kun on megaguruja foorumilla :)
Olisko mahdollista saada bensa ja sytkä toimimaan 130tc:n kampiakselin päässä olevalla anturilla ja trikkerillä? anturi on vissiin vr-tyyppinen tarvii hei4 tai hall anturin, se ei ongelma mutta kaks nököä siinä pyörässä on vissiin ylä ja ala kuolokohdan merkit?
mega on partcon sarjasta koottu v2.2.
Vastaa Viestiin