megasquirt
Jakajassa kääntyvän pohjalevyn kaverina anturilla on aika ahdasta joten pieni sen anturin saa olla. Entäpä 131:n Bosch-kärjetön, onko se kumman tyyppisellä anturilla? Jos siinä on Hall-anturi niin siinä olisi valmis ratkaisu.
Itse tekisin niin että laittaisin ne tapit hihnapyörälle, ja ohjaisin megaskruutalla sytkää eli jakaja jäisi vaan suurjännitteen jakamista varten. Itse asiassa kyhäsin tuohon omaan MS-versioon suoraan vahvistimet induktioantureita varten joten olisi tarkoitus kokeilla josko wörkkisi niiden kera.
Itse tekisin niin että laittaisin ne tapit hihnapyörälle, ja ohjaisin megaskruutalla sytkää eli jakaja jäisi vaan suurjännitteen jakamista varten. Itse asiassa kyhäsin tuohon omaan MS-versioon suoraan vahvistimet induktioantureita varten joten olisi tarkoitus kokeilla josko wörkkisi niiden kera.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
http://www.efianalytics.com/TunerStudio/beta/
sieltä hieman "modernimpaa" säätötyökalua megatunen tilalle.
sieltä hieman "modernimpaa" säätötyökalua megatunen tilalle.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Vanhempi malli tuner studio oli vastaava kuin megatune vain hieman tuunattu ilmettä.eaton/holset power kirjoitti:http://www.efianalytics.com/TunerStudio/beta/
sieltä hieman "modernimpaa" säätötyökalua megatunen tilalle.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
joo eipä nuissa varmaan mitään muuta eroa ole kuin tuo yleisilmeWesulius kirjoitti:Vanhempi malli tuner studio oli vastaava kuin megatune vain hieman tuunattu ilmettä.eaton/holset power kirjoitti:http://www.efianalytics.com/TunerStudio/beta/
sieltä hieman "modernimpaa" säätötyökalua megatunen tilalle.
eikös tuohon mega säätöön ollut joku kolmaskin ohjelma?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Joulunpyhien aikana tuli varustettua aikaisemmin käynnistymästä kieltäytynyt Tbo Uno tuolla Megasquirt EX:llä. Boksin softaversio on nyt 029y4.
Bosch kaasuläppäanturi '0 280 122 001' näyttää sopivan kivasti aneemisen kaasuläppäkytkimen tilalle, kun tekee 1,5 millin pellistä sovitekappaleen, jossa on läppäanturin kulman säädölle pitkulaiset reiät. Läppäakselia pitää hieman lyhentää, mutta muuten se sopii täydellisesti potikkaan.
Muu anturointihan passasi tuohon omaan versioon suoraan, elikkä kampuran pään induktiotyyppinen ajoitusanturi jätettiin käyttöön (pyörällä passelisti 2 nastaa) vauhtipyörällä olleen jäädessä ylimääräiseksi. Imuilman lämpöanturina toimi tippamallinen NTC joka sijoitettiin ahtoputkeen välijäähdyttimen jälkeen.
Ja mikä parasta, oletettavasti taas viallinen ilmamäärämittari jäi hyllyyn...
Wanha läppäri vaan todella vetelee nyt viimeisiään enkä ole saanut kaverilta lainattua USB-konvertteria toimimaan uuden kanssa. COM-portti kyllä löytyy sieltä mutta ei vaan kommunikoi...
Bosch kaasuläppäanturi '0 280 122 001' näyttää sopivan kivasti aneemisen kaasuläppäkytkimen tilalle, kun tekee 1,5 millin pellistä sovitekappaleen, jossa on läppäanturin kulman säädölle pitkulaiset reiät. Läppäakselia pitää hieman lyhentää, mutta muuten se sopii täydellisesti potikkaan.
Muu anturointihan passasi tuohon omaan versioon suoraan, elikkä kampuran pään induktiotyyppinen ajoitusanturi jätettiin käyttöön (pyörällä passelisti 2 nastaa) vauhtipyörällä olleen jäädessä ylimääräiseksi. Imuilman lämpöanturina toimi tippamallinen NTC joka sijoitettiin ahtoputkeen välijäähdyttimen jälkeen.
Ja mikä parasta, oletettavasti taas viallinen ilmamäärämittari jäi hyllyyn...
Wanha läppäri vaan todella vetelee nyt viimeisiään enkä ole saanut kaverilta lainattua USB-konvertteria toimimaan uuden kanssa. COM-portti kyllä löytyy sieltä mutta ei vaan kommunikoi...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Käytätkö uunon omaa sytkää, vai hoitaako senkin mega?
Itse laitoin unskiin lancia deltan kaasuläppäkytkimen, se meni heittämällä paikalleen ja näytti oikein.
imuilman lämpötila-anturi on joku alfaromeon turbokäyttöön tehty malli. Ei maksanu uutena paljookaan. Kierre sopi suoraan painekotelon päähän siihen vakio ahtopainerajottimen paikalle.
Itse en oo toimivaa yhteyttä usb:llä saanu. Läppärissä löytyy sarjaportti ja sillä pelaa hienosti
Offtopik. vaihdettiin siihen sun levyyn nyt se vastus 1K ---> 10K täytyy mennä pajalle testaan, jos se kierroslukusingnaali alkaa rauhottuun.
Itse laitoin unskiin lancia deltan kaasuläppäkytkimen, se meni heittämällä paikalleen ja näytti oikein.
imuilman lämpötila-anturi on joku alfaromeon turbokäyttöön tehty malli. Ei maksanu uutena paljookaan. Kierre sopi suoraan painekotelon päähän siihen vakio ahtopainerajottimen paikalle.
Itse en oo toimivaa yhteyttä usb:llä saanu. Läppärissä löytyy sarjaportti ja sillä pelaa hienosti
Offtopik. vaihdettiin siihen sun levyyn nyt se vastus 1K ---> 10K täytyy mennä pajalle testaan, jos se kierroslukusingnaali alkaa rauhottuun.
Fiat Uno Turbo
Ainakin niissä asennuksissa, joissa mega saa suoraan ajoitussignaalin induktioanturilta, kierroslukusignaalin elämiseen on yleensä syynä sytkäpuolelta ajoitusanturille tulevat häiriöt. Induktioanturin signaali on hyvin herkkä, tuon takia se on vedetty tehtaankin johtosarjoissa suojatulla koaksiaalikaapelilla. Itsellä ei tällä tapaa johdotettuna ole ollut mitään ongelmia kuitenkaan tuon kanssa.
Vai mistä otatte sytkäsignaalin? Teillä tais olla alkuperäinen Microplex vielä käytössä? No, ehkä sähköpostilla sit enempi jos tarpeen on.
Juu, sytkäpuolikin on Megalla ohjattu, käyttäen Unon omaa puolaa ja sitä 7-pinnistä pääteastetta.
Vai mistä otatte sytkäsignaalin? Teillä tais olla alkuperäinen Microplex vielä käytössä? No, ehkä sähköpostilla sit enempi jos tarpeen on.
Juu, sytkäpuolikin on Megalla ohjattu, käyttäen Unon omaa puolaa ja sitä 7-pinnistä pääteastetta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: megasquirt
Nostetaas vähän vanhaa, kun on megaguruja foorumilla
Olisko mahdollista saada bensa ja sytkä toimimaan 130tc:n kampiakselin päässä olevalla anturilla ja trikkerillä? anturi on vissiin vr-tyyppinen tarvii hei4 tai hall anturin, se ei ongelma mutta kaks nököä siinä pyörässä on vissiin ylä ja ala kuolokohdan merkit?
mega on partcon sarjasta koottu v2.2.
Olisko mahdollista saada bensa ja sytkä toimimaan 130tc:n kampiakselin päässä olevalla anturilla ja trikkerillä? anturi on vissiin vr-tyyppinen tarvii hei4 tai hall anturin, se ei ongelma mutta kaks nököä siinä pyörässä on vissiin ylä ja ala kuolokohdan merkit?
mega on partcon sarjasta koottu v2.2.