1.3 mjet 75hv kytkimen vaihto
1.3 mjet 75hv kytkimen vaihto
Auto on Grande punto ja suunnitelmissa kytkimen vaihto.
Onko joku tehnyt samaan malliin vaihdon lähiaikoina ja tarvitseeko "subframe"/alatukilevyä irrottaa, joka ulottuu laidalta toiselle. Tässä videossa: https://www.youtube.com/watch?v=pBM_hyplmpo" onclick="window.open(this.href);return false; vaihtaja sen irrottaa, mutta elearn-ohjeissa ei tästä ole mainintaa. Eli mahtuuko vaihteisto pois paikoiltaan ilman tuon ison alalevyn irrottamista.
Onko joku tehnyt samaan malliin vaihdon lähiaikoina ja tarvitseeko "subframe"/alatukilevyä irrottaa, joka ulottuu laidalta toiselle. Tässä videossa: https://www.youtube.com/watch?v=pBM_hyplmpo" onclick="window.open(this.href);return false; vaihtaja sen irrottaa, mutta elearn-ohjeissa ei tästä ole mainintaa. Eli mahtuuko vaihteisto pois paikoiltaan ilman tuon ison alalevyn irrottamista.
Re: 1.3 mjet 75hv kytkimen vaihto
On tullut kytkin vaihdettua 1.3 diesel grandeen, enkä irrottanut apurunkoa. Mun auto 5 vaihteinen. Jos 6 vaihteinen niin sen vaihteiston irrotuksesta en tiedä.
Vaihteisto on hiukan lähellä apurunkoa, mutta vaihteiston kannakkeiden irrotuksen jälkeen tulee sen verran tilaa, että vaihteisto sopii pois.
Kytkinpaketiksi laitoin sachs:n kytkinpaketin.
Vaihteisto on hiukan lähellä apurunkoa, mutta vaihteiston kannakkeiden irrotuksen jälkeen tulee sen verran tilaa, että vaihteisto sopii pois.
Kytkinpaketiksi laitoin sachs:n kytkinpaketin.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: 1.3 mjet 75hv kytkimen vaihto
kiitos tiedosta, tämä helpottaa jonkunmatkaa urakkaa. Kun nyt vielä autodoc ja postnord saisi osia tuotua perille asti. Tuo nettivaraosakauppa on valikoimaltaan monipuolinen, mutta toimitus kestää kyllä pitkäään.
Re: 1.3 mjet 75hv kytkimen vaihto
Ja toimittavat mitäsattuu paskaa kysymättä, eli vaihtavat tilatut osat "laadukkaampiin" STARK-merkkisiin kysymättäam kirjoitti:kiitos tiedosta, tämä helpottaa jonkunmatkaa urakkaa. Kun nyt vielä autodoc ja postnord saisi osia tuotua perille asti. Tuo nettivaraosakauppa on valikoimaltaan monipuolinen, mutta toimitus kestää kyllä pitkäään.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 1.3 mjet 75hv kytkimen vaihto
Tällä viikolla minäkin odotin autodocilta pakettia, jota Postnord toimitti 25km päästä peräti neljä päivää. Joka päivä jouduin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Ensiksi paketti katosi. Osoitteessa oli aina joku. Vastaus oli huvittavaa selittelyä. Heidän toimintaansa ei kuulu ainakaan paketin toimitus perille saakka vaan asiakaspalvelu ja pahoittelu.am kirjoitti:kiitos tiedosta, tämä helpottaa jonkunmatkaa urakkaa. Kun nyt vielä autodoc ja postnord saisi osia tuotua perille asti. Tuo nettivaraosakauppa on valikoimaltaan monipuolinen, mutta toimitus kestää kyllä pitkäään.
Tietenkin autodocille toiveena esitin saada takaisin DHL/Posti toimitus vaihtoehto koska en voi enää muuten heiltä tilata. Heille kannattaa asiakasnumeron kanssa laittaa viesti, ettet missään tapauksessa salli vaihtoa Stark osiin tai muihin merkkeihin kuin tilattuun. Onhan se jo sopimusrikkomus myydä Boschin osaa ja lähettääkin paremman Kingkong osan. Kyllä se koituu heidän tappiokseen, koska moni muu kauppias toimittaa juuri sitä mitä pitääkin ja jos ei, he palauttavat rahat.
Re: 1.3 mjet 75hv kytkimen vaihto
oikea osapaketti saapui lopulta vajaa 2 viikon päästä tilauksesta. Kytkimen vaihdoin nyt toisen kerran, eka kerran tein sen kauan sitten Panda 1987 autoon
Remontti oli tunkki-pukki korkeudelta tehden jumppaa ylä- ja alapuolelle autoa. Nostossa ja laskussa käytin kuormaliinoja ja nestetunkkiin hitsailtua vaihteistoalustaa. Alas vaihteisto tuli näillä kohtuu helposti. Eniten aikaa kului vaihteiston takaisinlaittoon paikalleen. Vaihteistossa on yksi pitkä ohjaintappi paikoillaan ja tilaa käännellä vaihteistoa on vähän, koska reunat kolisevat alapohjalevyyn. Oikeaa kohtaa sai hakea kauan kuinka korkealla moottori täytyy olla, entä vaihteiston nostokulma ym. Lopulta tappi ja akseli loksahtivat kohdilleen, kun pyöritin ensin satunnaisesti vauhtipyörää, vedin moottoria sivusuunnassa ja työnsin samalla pitkällä tangolla kampeamalla vaihteistoa moottoriin päin. Kasaaminen oli sen jälkeen "vanhan kertausta".
"Harrastuksen piikkiin" hommassa meni lopulta kolme päivää. Eka päivä purku, toisena päivänä vaihteiston lasku, kytkinlevy ja nosto/paikoilleen laittamisen yritykset. Kolmantena päivänä vaihteisto alas vielä pari kertaa, kytkinlevyn keskityksen tarkastukset ja kasaus. Testiajoon ja nyt vaihteet toimivat oikein ilman rutinoita ja jumituksia.
Remontti oli tunkki-pukki korkeudelta tehden jumppaa ylä- ja alapuolelle autoa. Nostossa ja laskussa käytin kuormaliinoja ja nestetunkkiin hitsailtua vaihteistoalustaa. Alas vaihteisto tuli näillä kohtuu helposti. Eniten aikaa kului vaihteiston takaisinlaittoon paikalleen. Vaihteistossa on yksi pitkä ohjaintappi paikoillaan ja tilaa käännellä vaihteistoa on vähän, koska reunat kolisevat alapohjalevyyn. Oikeaa kohtaa sai hakea kauan kuinka korkealla moottori täytyy olla, entä vaihteiston nostokulma ym. Lopulta tappi ja akseli loksahtivat kohdilleen, kun pyöritin ensin satunnaisesti vauhtipyörää, vedin moottoria sivusuunnassa ja työnsin samalla pitkällä tangolla kampeamalla vaihteistoa moottoriin päin. Kasaaminen oli sen jälkeen "vanhan kertausta".
"Harrastuksen piikkiin" hommassa meni lopulta kolme päivää. Eka päivä purku, toisena päivänä vaihteiston lasku, kytkinlevy ja nosto/paikoilleen laittamisen yritykset. Kolmantena päivänä vaihteisto alas vielä pari kertaa, kytkinlevyn keskityksen tarkastukset ja kasaus. Testiajoon ja nyt vaihteet toimivat oikein ilman rutinoita ja jumituksia.
Re: 1.3 mjet 75hv kytkimen vaihto
Se on vielä melko samanhenkinen tässä puntsassa kuin aikanaan pandassa. Tilaa on vain vähemmän tavallaan ja osat painaa enempi, purettavaa on enempi.
Yhden auton laitattanut paaliin kun olisi kytkin pitänyt vaihtaa. Apurunko koko voimalinjoineen olisi pitänyt lattialle tiputtaa, eli parkkipaikalla aika mahdoton, tai en minä sellaisia ainakaan rupea toisille tekemään.
Yhden auton laitattanut paaliin kun olisi kytkin pitänyt vaihtaa. Apurunko koko voimalinjoineen olisi pitänyt lattialle tiputtaa, eli parkkipaikalla aika mahdoton, tai en minä sellaisia ainakaan rupea toisille tekemään.
Minkä huollan, sen korjaan...