Fiat Punto RE85
Fiat Punto RE85
Panin puntoon RE85 lootan. Käyntiin ainakin lähti.. Pitää varmaan isolle kirkolle mennä tankkaamaan etanolia, toivottavasti en jää matkalle..
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 20.07.2016 11:07
Re: Fiat Punto RE85
Niin,tarkoittaa varmaan tätä ns boxia ..itse ajelen kolmatta vuotta ilman mtn virityksiä 1,4 firellä ja hyvin toimii raalla viinalla tosin leimalle pitää kuitata vikavalo pois .
Re: Fiat Punto RE85
Ei edes bensanpainetta tarvinnut nostaa?
Re: Fiat Punto RE85
1.4 firessä on noin 200cc suuttimet eli ne riittää ihan hyvin. Käymään se pasta ei kyl hyvin lähde reellä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Punto RE85
jaa mun mielestä ne olivat 150ccväisänen kirjoitti:1.4 firessä on noin 200cc suuttimet eli ne riittää ihan hyvin. Käymään se pasta ei kyl hyvin lähde reellä.
Re: Fiat Punto RE85
Hyvin on pelannut toistaiseksi, eikä kulutuskaan ole hirveämmin noussut.
Tämä loota on kyseessä.. https://holvi.com/shop/FuelFlexFinland/ ... c0f6e12fe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä loota on kyseessä.. https://holvi.com/shop/FuelFlexFinland/ ... c0f6e12fe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Fiat Punto RE85
Kokemuksia sitten tänne kun alkaa löytymään.
Re: Fiat Punto RE85
Nyt ajelen ensimmäistä 100% re85 tankillista. Edelleen toimii niin kuin ennenkin, mutta pientä kulutuksen lisäystä näkyvissä.. Alle litran näyttäs nyt kulutus kasvaneen matka ajossa. Katotaan sitten kun tankkaan seuraavan kerran mitä on menny.
Kaiken puolin hyvä homma (toistaiseksi)
Kaiken puolin hyvä homma (toistaiseksi)
Re: Fiat Punto RE85
Mulla oli vastaava ilman etanolianturia, enkä voi suositella. Tai no kyllähän se toimi, jos ei tiedä mitään seoksista. Omassa oli säätömahdollisuus 1-10 automaattisäädön lisäksi ja sitä joutui säätelemään riippuen mitä tankissa oli, jos halusi pitää seoksen optimaalisena. Toki ilman seosmittaria tuota ei tiennyt mutta esim. nro 5 säädöllä kävi laihalla etanolilla ja rikkaalla bensalla. Itse asiassa säätö täysilläkin kävi laihemmalla täys etanolilla mitä ilman muutossarjaa bensalla, mutta kai se näissä on ideanakin, yleensä autot kun on säädetty asteen liian rikkaalle varmuuden vuoksi. Tehossa ei ollut mitään eroa ainakaan parempaan suuntaan ja kulutus nousi reilu 20%. Säästöä tuli noin 5€ luokkaa per tankkaus. Käynnistyvyys oli alle +5 lämpötilassa huono ja pienellä pakkasella tuntui suht toivottomalta, noin kymmenennellä starttauskerralla pysyi käynnissä. Eflexfuelia monet suosittelee ja sitä vois vielä joskus kokeilla.
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Fiat Punto RE85
Minulla kokemuksia vuoden 2000 1.3 mazdasta. Sille tein muutoksia vain sytkän ajoitukseen, vähän vaati aikaisemmalle. Muuten toimi hyvin mutta tosiaan alle 5 astetta lämmintä ja käynnistäminen oli jo vaikeampaa, kävi toki kun vaan lähti ensin. Kulutus nousi noin 1,5 litraa sataselle ja tehot kyllä selvästi hiipuivat, sitkeys katosi. Kyllä tuon varmaan olisi saanut toimimaan hiplailemalla, mutta halusin kokeilla ja periaatteessa toimi ihan tuolla.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat Punto RE85
Tässä minunkaan satsissa ei ole mitään anturia.jonik kirjoitti:Mulla oli vastaava ilman etanolianturia, enkä voi suositella. Tai no kyllähän se toimi, jos ei tiedä mitään seoksista. Omassa oli säätömahdollisuus 1-10 automaattisäädön lisäksi ja sitä joutui säätelemään riippuen mitä tankissa oli, jos halusi pitää seoksen optimaalisena. Toki ilman seosmittaria tuota ei tiennyt mutta esim. nro 5 säädöllä kävi laihalla etanolilla ja rikkaalla bensalla. Itse asiassa säätö täysilläkin kävi laihemmalla täys etanolilla mitä ilman muutossarjaa bensalla, mutta kai se näissä on ideanakin, yleensä autot kun on säädetty asteen liian rikkaalle varmuuden vuoksi. Tehossa ei ollut mitään eroa ainakaan parempaan suuntaan ja kulutus nousi reilu 20%. Säästöä tuli noin 5€ luokkaa per tankkaus. Käynnistyvyys oli alle +5 lämpötilassa huono ja pienellä pakkasella tuntui suht toivottomalta, noin kymmenennellä starttauskerralla pysyi käynnissä. Eflexfuelia monet suosittelee ja sitä vois vielä joskus kokeilla.
Re: Fiat Punto RE85
Ite oon ajanut useammalla autolla 50%e95, 50%e85 ilman boxia tai mitään muutoksia, en ole pahemmin kulutusta tai tehoja mittaillut(kaikki menee mitä tankkaa ja pienemmälläkin teholla kerkiää, persdynolla ei kuitenkaan eroa huomaa), käyntiinkin on tuolla seoksella lähtenyt myös talvella ok, ehkä hieman pitemmällä vieterillä tai joskus tarvinnut toisen starttauksen.
c3 citikka teki pakkasella sen että meinas sammua liikkeelle lähdössä kylmänä, pikkasen aikaa tyhjäkäyntiä tai reilummasti kierroksia niin ei ongelmaa. Tiä häntä liekkö mitään muuta hyötyä kuin maailma pelastuu 50% meidän puolesta
BTW: kaikenlainen valehtelu ja kieroilu ilmastonmuutoksesta vs. yksityisautoilun päästöt on täyttä rahastusta ja vi**uilua normi ihmistä kohtaan. Öljybisnes on sen verta suuri bisnes että raakaöljy tullaan pumppaamaan viimeiseen pisaraanasti ja jalostamaan se myytäväksi tuotteeksi, joku sen polttaa jossain muodossa kuitenkin mutta miksi siitä pitää rankaista riistoverolla vedoten väistämättömään, pelastaako se rangaistusvero siis ns. ilmastonmuutokselta, EI?
c3 citikka teki pakkasella sen että meinas sammua liikkeelle lähdössä kylmänä, pikkasen aikaa tyhjäkäyntiä tai reilummasti kierroksia niin ei ongelmaa. Tiä häntä liekkö mitään muuta hyötyä kuin maailma pelastuu 50% meidän puolesta
BTW: kaikenlainen valehtelu ja kieroilu ilmastonmuutoksesta vs. yksityisautoilun päästöt on täyttä rahastusta ja vi**uilua normi ihmistä kohtaan. Öljybisnes on sen verta suuri bisnes että raakaöljy tullaan pumppaamaan viimeiseen pisaraanasti ja jalostamaan se myytäväksi tuotteeksi, joku sen polttaa jossain muodossa kuitenkin mutta miksi siitä pitää rankaista riistoverolla vedoten väistämättömään, pelastaako se rangaistusvero siis ns. ilmastonmuutokselta, EI?
Re: Fiat Punto RE85
Onhan yksittäistä bensa/diesel moottorilla ajavan auton kuljettajaa helpompi syyllistää kuin kivihiilellä energiaa tuottavan laitoksen johtoa. Saattaisi Sinnemäen suunnitelmat mennä sekaisin jos Helsigin kivihiilikasat pitäisi poistaa mahdollisimman nopeasti.uk350 kirjoitti:BTW: kaikenlainen valehtelu ja kieroilu ilmastonmuutoksesta vs. yksityisautoilun päästöt on täyttä rahastusta ja vi**uilua normi ihmistä kohtaan. Öljybisnes on sen verta suuri bisnes että raakaöljy tullaan pumppaamaan viimeiseen pisaraanasti ja jalostamaan se myytäväksi tuotteeksi, joku sen polttaa jossain muodossa kuitenkin mutta miksi siitä pitää rankaista riistoverolla vedoten väistämättömään, pelastaako se rangaistusvero siis ns. ilmastonmuutokselta, EI?
Saksa ajaa ydinvoimaansa alas ja jatkaa hiilienergialla.
Sähköauto on tulevaisuutta kun sähkö tulee töpselistä.
Ylläpito siirtänee tämän jonnekin offtopicin alle
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat Punto RE85
Etanolilla menee käynnistys vaikeaksi viimeistään -15°C alapuolella, mutta tähän vaikuttaa todella moni asia:
- Puristussuhde
- Polttoaineen syöttö ja pisarakoko (kaasutin, ruisku, minkälaiset suuttimet ym.)
- Palotila (seoksen jakautuminen/pyörteily/homogeenistuminen)
- Kipinä (wiina on bensaa parempi eriste ---> suurempi tulpan kärkivälin läpilyönnin resistanssi).
Vääränmerkkinen, mutta tässä omasta autosta esimerkkivideo, kuinka vaikeaa se pakkastartti voi olla. Moottorinohjauksesta polttoainepuoli säädetty etanolille ja starttikarttoja käpistelty. Suuttimet vanhat, Bosch EV1:t, joiden sumu on todella pistemäinen ja pisarakoko iso. Puola vaihdettu rajumpaan, joka auttoi käynnistyvyyteen ihan pirusti.
Startti vanhalla puolalla, -15,4°C:
https://youtu.be/NKgr2nYFh5M" onclick="window.open(this.href);return false;
Uudella puolalla, -21°C:
https://www.youtube.com/watch?v=lvsPC80tqlI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkoitus oli aikanaan "herneeseen" (Bravo mk1 1.2/16V) kokeilla samaa, mutta vain vaihtamalla isommat suuttimet. Boschin motronicissa on isompi lambdaikkuna, jonka mukaan voi elää. Ainakin noita 90-luvun motronic Vålvåja on "hyvällä" menestyksellä etanolisoitu juuri noin (isommat suuttimet). En löytänyt sopivia suuttimia pienenkään etsimisen jälkeen kohtuuhintaan, joten se kokeilu jäi tekemättä.
Onhan tämä ilmastoasia aika perseestä, varsinkin kun suomessakin on patentteja jo liikenteen päästöjen vähentämiseksi. Valtiovalta kiertää näitä kuin kissa kuumaa puuroa, vain odottaen lisäveron lätkäisyä. Siinä käsityksessä olen, ettei uusiutuvia polttoaineita saa verottaa enempää, kuin mitä esim. Re85 on tällähetkellä ja tämän estäisi EU-määräys/asetus mikälie. Tosin, tällöinhän vain sopivan tilaisuuden tullen kauppias vetää välistä.
Itseä hymyilyttää se, että voin jyräyttää pihalla 30-vuotiaan ympäristölle haitallisen puolimiljoonaa ajetun paskaläjän tulille ja todeta naapurin hybridikuskille minun liikkuvan meistä vihreämmin.
- Puristussuhde
- Polttoaineen syöttö ja pisarakoko (kaasutin, ruisku, minkälaiset suuttimet ym.)
- Palotila (seoksen jakautuminen/pyörteily/homogeenistuminen)
- Kipinä (wiina on bensaa parempi eriste ---> suurempi tulpan kärkivälin läpilyönnin resistanssi).
Vääränmerkkinen, mutta tässä omasta autosta esimerkkivideo, kuinka vaikeaa se pakkastartti voi olla. Moottorinohjauksesta polttoainepuoli säädetty etanolille ja starttikarttoja käpistelty. Suuttimet vanhat, Bosch EV1:t, joiden sumu on todella pistemäinen ja pisarakoko iso. Puola vaihdettu rajumpaan, joka auttoi käynnistyvyyteen ihan pirusti.
Startti vanhalla puolalla, -15,4°C:
https://youtu.be/NKgr2nYFh5M" onclick="window.open(this.href);return false;
Uudella puolalla, -21°C:
https://www.youtube.com/watch?v=lvsPC80tqlI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkoitus oli aikanaan "herneeseen" (Bravo mk1 1.2/16V) kokeilla samaa, mutta vain vaihtamalla isommat suuttimet. Boschin motronicissa on isompi lambdaikkuna, jonka mukaan voi elää. Ainakin noita 90-luvun motronic Vålvåja on "hyvällä" menestyksellä etanolisoitu juuri noin (isommat suuttimet). En löytänyt sopivia suuttimia pienenkään etsimisen jälkeen kohtuuhintaan, joten se kokeilu jäi tekemättä.
Onhan tämä ilmastoasia aika perseestä, varsinkin kun suomessakin on patentteja jo liikenteen päästöjen vähentämiseksi. Valtiovalta kiertää näitä kuin kissa kuumaa puuroa, vain odottaen lisäveron lätkäisyä. Siinä käsityksessä olen, ettei uusiutuvia polttoaineita saa verottaa enempää, kuin mitä esim. Re85 on tällähetkellä ja tämän estäisi EU-määräys/asetus mikälie. Tosin, tällöinhän vain sopivan tilaisuuden tullen kauppias vetää välistä.
Itseä hymyilyttää se, että voin jyräyttää pihalla 30-vuotiaan ympäristölle haitallisen puolimiljoonaa ajetun paskaläjän tulille ja todeta naapurin hybridikuskille minun liikkuvan meistä vihreämmin.
Minkä huollan, sen korjaan...