Bravo 1,9 8V jakopää

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Vein auton jakopään vaihtoon ja että vaihtavat samalla myös ne hehkut mitä en itse saanu vaihettua. Hihnapyörät paljastu kuluneiksi ja lisähintaa osille 400+ euroa :shock: Eikä löydä hihnapyöriä ulkomailtakaan mistään.
Että semmonen tonnin jakopääremppa + hehkujen vaihto!! Perhana että meinaa kyrsiä, vanhaan autoon tuommonen summa ku ei auton rahallinen arvokaan paljo päälle tonnia ole. Kilsojaki kohta 300 tuhatta.
stella
Viestit: 2009
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja stella »

Löytyiskös jostain vaikka kolaroidusta samanlaisesta Fiatista vaikka kokonainen moottori, josta sitten saisi ehjemmät hihnapyörät (Siis tarkoitan alle 300 tuhatta ajettua yksilöä, eli vaikka hyvällä tuurilla joku 150-200 tuhatta ajettu kolaroitu auto)? ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
jte3
Viestit: 265
Liittynyt: 21.09.2005 08:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja jte3 »

Käykö tämä?

https://www.ebay.co.uk/itm/TIMING-BELT- ... xy9X5Ta2AK" onclick="window.open(this.href);return false;
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

AUTODOC oli ainakin parikesää sitten tarjolla kun omat vaihdoin jakopään yhteydessä
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja jarikin »

En mä jakopäähän vanhaa osaa laita. En ollu ihan satavarma oikeasta satsista, niin annoin korjaamon tilata.
Olikohan autodoc tai topautoosat joka myy kampiakselin hihnapyörää, mutta tuntu olevan niin ihmemerkkinen että ei semmosia. Nokka-akselin pyörää en löytäny mistään, kun orkkisnumerolla hain molempia.
Ompahan sitte takuu jakopäällä kun korjaamo tekee.
Mulla tulee kuitenkin yli 40 tuhatta km vuoteen, että parempi tehä kunnolla huollot ja korjaukset. :)
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Terminologia pikkuisen sekavaa.
Jos puhutaan jakopään pyöristä niin minulle oppikirjat kertovat että puhutaan hammashihnapyöristä.
Hihnapyörä voisi olla sitten vaikkapa apulaitteiden moniura hihnapyörä
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Niin ne nimenomaan. Kampiakselin hihnapyörä on se, joka pyörittää jakohihnan / hammashihnan välityksellä nokka-akselia.
Apulaitehihnalle ne on ohjainrullia :) Kampiakselilla oleva ratas, joka pyörittää apulaiteremmiä, on monesti nimeltään värinänvaimennin.
Näillä nimillä niitä piti hakea ja myydä, kun varaosatiskillä olin töissä.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Vääriä osia on sitten myyty.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 1,9 8V jakopää

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Nojoo, yli 1200 euroa sitte maksoi kokonaisuudessaan. Jakopääsarja, vesipumppu, kampiakselin, nokka-akselin ja korkeapainepumpun hammasrattaat. Sekä kolmen hehkutulpan vaihto, joista yks oli kuulemma jumissa. Samalla vaihtovat myös uuden moniurahihnan.
Polttoainesuodattimen toiseen letkuun on ilmestynyt nippusiteitä. Liekköhän särkeneet liittimen, sehän selviää kunhan uusi suodatin saapuu ja alan vaihtamaan sitä..
Vastaa Viestiin