850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Sitten vielä asialinjalle: Voisiko ihan yksinkertaisesti olla roska neulaventtiilissä, tai bensanpinta aivan pielessä. Kun on tuulettunut, niin käy hetken kunnes tulvii kaasarista?
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Toi kaasarin tulviminen on käynyt mielessä, mites sen voi todentaa? Tosin kun tyhjän kaasarin laittaa kiinni niin ei siltikään lähde käyntiin edes hetken bensaa pumpattuaan. Löysin kuin löysinkin vanhan kynäruiskukompressorin jolla sain ainakin tsekattua että röörit ovat (ainakin nyt) auki, ilma kulkee. Keskiviikkona voisin vielä kerran käydä laittamassa kaasarin paikoilleen ja yrittämässä, jos ei laula niin sitten se taitaa olla trailerikeikka tiedossa.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Eipä se siihen auta , se ampuu koska seos menee laihalle.VTO kirjoitti:Pistää ensin pyörimään ja sitten suihkuttelee, niin ei pahemmin takaisin ammu. Jos ei nyt satu viime vuosituhannen aasinpotkun kuvalla varustettua purkkia käteen. Silloin oli rajuja aineita.
Varmin on kun ruikkii ensin sitä ainetta sinne ja sitten kokeilee käymään , yleensä se käy hetken ja sammuu.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Ei ole onneksi vielä takaisin ampunut, mutta eipä ole bensakoneita pitkiä aikoja tullut pilotilla käytettyä. Scanian pumppusuutinkonetta joutuu joskus purkillisella pilottia ruokkimaan, jos on sattunut polttoainelinja katkeamaan ja on oikein kunnolla tyhjentynyt polttoaineesta.
Takaisin taas asiaan. Neulaventtiilin voi testata puhaltamalla ja kohoa kääntämällä. Jostakin Solexin manuaalista löytyy mitat (kohon etäisyys kannesta) milloin neula aukeaa ja milloin sulkeutuu. Kaikissa kaasareissa ei tosin taida olla sellaisia säätöön käytettäviä taivutettavia toppareita, vaan ovat ihan kiinteitä.
Varmaankin olet jo todennut, ettei koho ole täynnä bensaa?
Takaisin taas asiaan. Neulaventtiilin voi testata puhaltamalla ja kohoa kääntämällä. Jostakin Solexin manuaalista löytyy mitat (kohon etäisyys kannesta) milloin neula aukeaa ja milloin sulkeutuu. Kaikissa kaasareissa ei tosin taida olla sellaisia säätöön käytettäviä taivutettavia toppareita, vaan ovat ihan kiinteitä.
Varmaankin olet jo todennut, ettei koho ole täynnä bensaa?
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Taas koitin, kaasari oli tsekattu (taas), röörit auki, koho tyhjä ja liikkui kun kasattua kaasaria käänsi eli ei ollut jumissa. Kaasari ja akku kiinni, aluksi vaan pyöritti kun kaasarissa ei ollut bensaa, sitten taas yritteli käydä 1000 kierroksen paikkeilla sekunnin, pari. Pari kertaa sytytteli vähän putkessa ja sitten yhdellä starttikerra ikäänkuin 'yökkäsi' kerran ja pärähti käyntiin. Kävi ihan normaalisti kaikilla pytyillä ja sytkä tuntui olevan kohdillaan, pidin kierrokset 3000-4000 välillä ja laskin sekunteja kun ei ollut puhelinta tai kelloa siinä. n. puolitoista minuuttia kävi kunnes sammui vaikka kuinka polki kaasua. Eikä lähtenyt uudestaan käyntiin, teki vaan sitä parin sekunnin yritystä tonnin pinnassa. Bensaputki pumpusta kaasariin täynnä, ennen pumppua olevassa suodattimessa n. kolmannes bensaa. Kyllä se taitaa trailerihommiksi mennä.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Bensan tulo loppuu. Joko tukos jossain tankin ja pumpun välillä, tai pumppu ei jaksa imeä suodattimen läpi kunnolla. Suodatin oli varmaan jo uusittu? Letku pumpusta bensakanisteriin, niin sillähän se selviää. Siis niin päin, että kanisterista imetään bensaa.
Tai voisikohan bensapumppu, tai sen takaiskuventtiili jumia?
Tai voisikohan bensapumppu, tai sen takaiskuventtiili jumia?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Tankin huohotin tukossa? Korkki irti ja kokeilee jääkö silloin käymään.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
En usko tankin huohotuksen olevan ongelma vielä muutaman minuutin käynnin jälkeen... Tai jos tankki on ihan täynnä, niin miksei - eikun korkki irti ja kokeilemaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Tankissa ehkä neljännes eli ei ole täynnä. Bensapumppu suht' uusi, viilasin vähän välipalaa että pumppaisi paremmin ja sitten jäi vielä toinen tiiviste pois koska rikoin sen eli sen pitäisi kyllä pumpata? Pitääpä vielä mennä kanisterin ja letkun kanssa koittamaan josko tosiaan toimisi sillä lailla.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Oliko ongelmia jo ennen pumpun vaihtoa?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Pumppu vaihdettu aiemman omistajan toimesta, viime vuonna toimi ihan normaalisti. Eli samalla pumpulla mennään.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
No, ensin vaikka kokeilemaan pistämällä pumppu imemään bensaa kanisterista. Tai sitten tekee niin, että auton sammuttua puhaltaa tankin ja pumpun väliseen letkuun. Yksi Sunny heräsi tuolla aina hetkeksi aikaa. Sen tapauksessa lopullinen korjaus oli suodattimen poisto tankista ja varsinaisen suodattimen vaihto usein. Oli jotain ihme höytyvää bensassa, varmaan glykolia laitettu erehdyksessä jäänestoaineena. Tankissa oleva suodatin meni tukkoon aina maantieajossa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Onkos tässä kaasarissa paluulinjaa? Itsehän taannoin kasin kanssa tuskailin ja siinä olin huonon ohjeen kanssa kytkenyt kaasarille paineen ja paluun ristiin. Sai bensaa ja sitä oli aina kohokammiossa niin ei selkeästi heti tajunnut tuota. Kuitenkin pinta oli niin alhaalla ettei käynyt kun pätkittäin ja huonosti.
Joskus voi jeesata jos saisi toisen silmäparin tutkimaan. Kuitenkin vianhaussa olisi hyvä edetä järjestelmällisesti. Samassa tökkiminen ja osien vaihteleminen harvemmin tuo kovin hyvää tulosta.
Joskus voi jeesata jos saisi toisen silmäparin tutkimaan. Kuitenkin vianhaussa olisi hyvä edetä järjestelmällisesti. Samassa tökkiminen ja osien vaihteleminen harvemmin tuo kovin hyvää tulosta.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Bensansaannin voi todeta vaikka sumupullolla. Jos sen saa käymään sen hetken itsekseen, niin kipikipi konetilaan sumupullon kanssa, jossa bensaa. Kun alkaa hyytymään, sumuttelee kaasuttimeen niin näkee hyytyykö vai piristyykö.
Todella varovainen vain pitää olla ettei pala koko auto. Ja tietenkin ilmanputsari pois.
Todella varovainen vain pitää olla ettei pala koko auto. Ja tietenkin ilmanputsari pois.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Onko muuten toista sytytyspuolaa, jolla kokeilla? Puolavikakaan ei noilla oireilla ole ihan mahdoton.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.