Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Onko Fiat 128:iin saatavissa kärjetöntä sytytysjärjestelmää....Alkuperäisen jakajan tilalle/alkuperäiseen jakajaan muutettuna?....Jakaja on siellä lohkossa, ei siis nokka-akselin päässä.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Onhan niitä muutossarjojakin, joilla kärjellisestä saa kärjettömän. Jos siis suoraan natiivisti käypäistä ei löydy.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Unoissa ainakin oli kärjellisen tilalle lohkoon käyvää kärjetöntä jakajaa, voisi luulla että Tipoissa olisi myös ollut samaa.
Näissä on vain semmoinen tyyppivika, että jakajan kyljessä olevan moduulin alta on johtojen eristeet haperoituneet ja pääsevät ottamaan maihin.
Myös näissä moduuleissa on ollut vanhemmiten semmoista vikaa, että rupeavat lämmetessään pätkimään.
Nopeasti tuli tuollainen vastaan esimerkkinä. https://www.ebay.com/itm/New-Ignition-D ... 2943776428" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä on vain semmoinen tyyppivika, että jakajan kyljessä olevan moduulin alta on johtojen eristeet haperoituneet ja pääsevät ottamaan maihin.
Myös näissä moduuleissa on ollut vanhemmiten semmoista vikaa, että rupeavat lämmetessään pätkimään.
Nopeasti tuli tuollainen vastaan esimerkkinä. https://www.ebay.com/itm/New-Ignition-D ... 2943776428" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Juu, Tipossa on kanssa. Itsellä on moinen. Noissa sitten ennakkokäyrät poikkeaa aika reilusti toisistaan. Kärjetön nostaa ennakkoja paljon hitaammin mitä kärjellinen. Noin ainakin omissa versiossa mitä olen koittanut. Olikohan kärjettömässä vähempi kierrosennakkoakin, eli saa enempi kääntää perusennakkoa ennenkuin maksimit menee mahdottomiksi.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Käykö nämä myös murtsikkaan?
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Sama SOHO sielläkin on, eli käy
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Kukaan tilannu tuolta..minkä hintainen kuluineen?
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Reilut 70 euroa tulee kuluineen maksamaan.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
No eipä vaihetakkaa vielä anturii ja boksii...josko osais tilata..ku tietäis onko pysty vai päätyjaka parempi...
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
laitan vain nyt omia kokemuksia. Fiat Ritmon 65l sytytys vaihtui helposti ja suoraan Magneti Marellin alkuperäiseen kärjettömään osaan. Toimi suoraan hienosti. Ostin sen aikoinaaan Turun Hankkijasta Ruissalontieltä.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
1985–1989 välillä 70:ssä Unossa oli kärjetön jakaja, joka sopii suoraan vanhempaan 1982–1985 70:een Unoon.
Noi on periaatteessa ihan sama 1,3-litrainen moottori, vaikka moottorikoodi vaihtui 138B2.000:sta 149A7.000:aan.
Noi on periaatteessa ihan sama 1,3-litrainen moottori, vaikka moottorikoodi vaihtui 138B2.000:sta 149A7.000:aan.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin
Yksi vaihtoehto on myös vanhan kärjellisen jakajan muokkaaminen kärjettömäksi.
Meillä oli 127:ssa 903 motissa Pertronix Ignitor ja toimisi tosi hyvin.
Vanha jakaja tarvitsee tosin olla sitten hyvässä kunnossa, eli ei liikaa välyksiä.
Meillä oli 127:ssa 903 motissa Pertronix Ignitor ja toimisi tosi hyvin.
Vanha jakaja tarvitsee tosin olla sitten hyvässä kunnossa, eli ei liikaa välyksiä.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"