850 käsijarru toispuoleinen

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.

Re: 850 käsijarru toispuoleinen

ViestiKirjoittaja Nollakaks » 12.07.2018 17:03

Kiitos kaikille vastanneille! Lomalta palattu ja takaisin auton kimppuun. Meinasin vängätä että ne kengät mitään kuluneet ole kunnes taivutin vähän niskaa
ja totesin että etummainen kenkä on toiselta puolen ihan lopussa... Ja tuo on se kenkä mitä käsijarru liikuttaa... Eli varmastikin osasyyllinen!
Omasta varastosta löytyy yhdet kengät, vaihdetaan ja palataan sen jälkeen tänne. Näyttää kyllä siltä että tuo hitsausvinkkikin saattaa tulla tarpeeseen,
eihän tuo välipalan haarukka edes osu kenkään ennen kuin jarrukahvan liikkeen ihan lopussa.

Ja joo, tämä ongelma puoli on siis se joka aukeaa. Se puoli jolta rumpu on jumissa otetaan sitten ajokauden jälkeen projektiksi. Pitää jostain metsästää
ulosvetäjä jolla vähän avittaa, tai isompi hienosäätöleka....
Nollakaks
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01.07.2018 21:39

Re: 850 käsijarru toispuoleinen

ViestiKirjoittaja Nipa » 12.07.2018 17:14

Onko rumpu kokonaan jumissa, ei liiku milliäkään? Vai irti navasta ja liikkuu mutta ei suostu lähtemään kokonaan irti.
Kun kuulen maininnan nollatoleranssi, poistan pistoolistani varmistimen.
Avatar
Nipa
GFF
 
Viestit: 2597
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: 850 käsijarru toispuoleinen

ViestiKirjoittaja Nollakaks » 01.10.2018 15:32

Kirjataanpas tänne itselle muistiin ja muille opiksi.

Ongelma siis ratkaistu, jarrut pelaa erinomaisesti.

Kengistä oli siis kitkapinta liki loppu. Ensimmäinen haaste oli ymmärtää että vuoden nappi-ja-kypärä jälkeen tuo kitkasäätö on muuttunut.
Nuo paikallaan olevat lienevät jotain todella vanhaa, kitkasäädössä on jouset, holkit, lukkorenkaat jne kaikki irrallista kappaletavaraa.
Nykyisellään saatavissa kengissä nuo taas on paketoitu yhdeksi käyttäjäystävälliseksi paketiksi joka menee suoraan paikalleen.
Uusi asennussarja käteen, uudet asennustarpeet ja kengät paikalleen, problem solved. No ei, jarrurumpu ei lipsahtanut paikalleen ei sitten millään,
jostain kulmasta aina kanitti. Loppujen lopuksi kädessä oli kolmet eri kengöt, ja kaikissa pieniä mekaanisia eroja. Eroja lähinnä kengän päissä,
jotka tulevat sylinterin päätä ja jarruasetelman alaosaa vasten. Naputtelua, säätöä, kenkien asettelua moneen kertaan mutta ei vaan mahdu paikalleen.
Loppujen lopuksi viilalla pieni siivu päästä pois, johan meni paikalleen!

Samaan syssyyn jarrunesteen vaihto ja systeemin ilmaus, näillä renkailla ei tarvi yhtään lisää tehoa jarruihin :D

Ja se toinen puoli avataan talven aikana...

Kiitos kaikille avusta
Nollakaks
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01.07.2018 21:39

Edellinen

Paluu Tekniikka ja virittäminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä