FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
- Polkuautoilija
- Viestit: 143
- Liittynyt: 22.03.2016 20:21
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Asiaa tai tekniikkaa tuntemattomana on hyvä arvailla - toisen merkkisessä autossa korkeat kierrokset tyhjäkäynnillä johtuivat jumittavasta tyhjäkäyntimoottorista. Tuossa ongelman ilmeneminen akun tyhjenemisen jälkeen voisi myös antaa ajatusta että olisiko sen tarvinnut antaa mahdollista tyhjäkäyntimoottoria antaa sopeuttaa sen jälkeen kun virtaa on taas saatu, vrt. akun irtikäyttämisen jälkeen toisen merkkinen auto taisi tehdä jotain tuollaista.
Eli toimisiko ihan akun napa irti ja vähän ajan päästä takaisin jonka jälkeen startti ja hetki odottelua - tyyppinen nollaustekniikka tässä.
Tekniikkaa tuntevat voivat sitten kertoa miten pahasti arvaukseni menikään metsään .
Eli toimisiko ihan akun napa irti ja vähän ajan päästä takaisin jonka jälkeen startti ja hetki odottelua - tyyppinen nollaustekniikka tässä.
Tekniikkaa tuntevat voivat sitten kertoa miten pahasti arvaukseni menikään metsään .
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Nollausta kokeilisin minäkin ensin, mutta arvelen moottorinohjausyksikön kärähtäneen kun nollilla olevaan autoon kytkettiin suoraan toisesta autosta virta. Pieni virhe kaapeleiden käsittelyssä tms. johtaa helposti virtapiikkiin joka voi vaurioittaa herkkää elektroniikkaa, juuri siksi uudempiin autoihin ei edes saa apuvirtaa antaa toisesta autosta.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Uno 60, 1116 cc, 1985-88, Engine Code 146A4.048 (google antaa)
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Onko kenellälään kokemusta Fiat Ducato II 2008 2.2 jtd 100hv turbon irroituksesta sekä asennuksesta ?
Pitäisi ahdin toimittaa huoltoon öljynpuskemisen takia, mutta hankalassa paikassa ja etuviistoon päin saa kurkottaa jotta yleensäkkään ylettyy ahtimeen sekä pakosarjaan.
Vinkit olisivat tervetulleita.
Pitäisi ahdin toimittaa huoltoon öljynpuskemisen takia, mutta hankalassa paikassa ja etuviistoon päin saa kurkottaa jotta yleensäkkään ylettyy ahtimeen sekä pakosarjaan.
Vinkit olisivat tervetulleita.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Kuinkahan paljon tilaa jää vakiona pysty tc moottorissa öljypumpun imujalan sekä öljypohjan väliin? Mulla nyt tiivisteen kanssa muutama milli ainoastaan... pumppu koneen oma, öljypohjankin pitäisi. Lommoja ei oo. Mietin että pitääkö viä ottaa irti ja tehdä enemmän tilaa?
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
arvio 5-10mm.saquzi kirjoitti:Kuinkahan paljon tilaa jää vakiona pysty tc moottorissa öljypumpun imujalan sekä öljypohjan väliin?
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Kyl sen pohjan pitäis pieniä lommoja kestää eli ylempi arvio olisi omakin arvio. Pumppuja ja näinollen öljypohjia on ainakin kahta korkeutta, joten mahikset väärään korkoon on olemassa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Täytyy ottaa ööpohja irti ja tehä sinne sen 10mm lisätilaa.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Käykö 126 apusimpukka 850:piin ?
Varmaa tietoa tarvitsen...
Varmaa tietoa tarvitsen...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Pystyykö joku 2l pystyt moottorin omaava mittaamaan öljytikusta missä tasossa öljypinta min/max? eli siitä lohkon reiän kohdasta, kuinka monta cm alaspäin että öljytikussa min/max merkinnät, sekä onko tikku suora... Itsellä ei tikkua löydy, ladan tikku löytyy joka sopii suoraan mutta siinä tuskin öljytaso on aivan sama.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
max. merkkiin n. 180mm, min n.205mm, ei mikään absoluuttisen tarkka. tikku on suora "lohkon sisällä".saquzi kirjoitti:Pystyykö joku 2l pystyt moottorin omaava mittaamaan öljytikusta missä tasossa öljypinta min/max? eli siitä lohkon reiän kohdasta, kuinka monta cm alaspäin että öljytikussa min/max merkinnät, sekä onko tikku suora... Itsellä ei tikkua löydy, ladan tikku löytyy joka sopii suoraan mutta siinä tuskin öljytaso on aivan sama.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Fiat Marea 1.8 16V vm. 2000.
Vaihdettiin tuohon akku ja hetken päästä alkoi käymään huonosti. Pistettiin ensin tyhjäkäyntisäätimen syyksi (ei toimi, kiinteä tyhjäkäynti), mutta pihassa erotti selvästi käyvän kolmella.
Vaihdettiin tulpat, jokainen tulppa oli erilainen ja yksi ainakin jostain 70/80 luvulta. Käynti ei kuitenkaan parantunut, 1 sylinteri mykkä. Puolan siirtämällä, siirtyi vika sylinteriin mihin puolan laittoi.
Eli aika selkeä puolavika, eikös? Olisikohan kenelläkään Keski-suomen alueella purettavana, uudet tuntuisi maksavan aikalailla...
Vaihdettiin tuohon akku ja hetken päästä alkoi käymään huonosti. Pistettiin ensin tyhjäkäyntisäätimen syyksi (ei toimi, kiinteä tyhjäkäynti), mutta pihassa erotti selvästi käyvän kolmella.
Vaihdettiin tulpat, jokainen tulppa oli erilainen ja yksi ainakin jostain 70/80 luvulta. Käynti ei kuitenkaan parantunut, 1 sylinteri mykkä. Puolan siirtämällä, siirtyi vika sylinteriin mihin puolan laittoi.
Eli aika selkeä puolavika, eikös? Olisikohan kenelläkään Keski-suomen alueella purettavana, uudet tuntuisi maksavan aikalailla...
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 14.02.2017 17:36
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Terveppä terve!
Hommasin tuollaisen Fiat punton vuosimallia 2002. Auto on kolmeovinen ja epäonnekseni siitä meni etumatkustajan penkin taittomekanismin vaijerin päästä jousi poikki. Vaihdoin jousen, jonka jälkeen huomasin, että vaijeri on liian löysä eikä siihen tule vetoa kun koittaa avausvivusta. Olisikohan vaijeri löystynyt huomattavasti vai jopa mennyt poikki penkin sisällä. Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa omassa puntossaan.
Mitä toimenpiteitä tässä kannattaisi nyt tehdä, kävin kysymässä Autokeskuksesta uutta vaijeri+jousi osaa: 94e. Vai pitäisikö ruveta katselemaan penkkejä purkaamoilta.
Hommasin tuollaisen Fiat punton vuosimallia 2002. Auto on kolmeovinen ja epäonnekseni siitä meni etumatkustajan penkin taittomekanismin vaijerin päästä jousi poikki. Vaihdoin jousen, jonka jälkeen huomasin, että vaijeri on liian löysä eikä siihen tule vetoa kun koittaa avausvivusta. Olisikohan vaijeri löystynyt huomattavasti vai jopa mennyt poikki penkin sisällä. Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa omassa puntossaan.
Mitä toimenpiteitä tässä kannattaisi nyt tehdä, kävin kysymässä Autokeskuksesta uutta vaijeri+jousi osaa: 94e. Vai pitäisikö ruveta katselemaan penkkejä purkaamoilta.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Minkä paksuinen pultti kuuluisi olla 850 apusimpukassa ? Ostin uuden ja sen puslissa isompi reikä kun nykyisessä.
Nykyinen on joskus kuulalaakeroitu ja siitä lähtevä varsi holkitettu. Nykyisessä simpukassa ei siis ollutkaan vikaa vaan tuo holkki on kulunut väljäksi.... vai kuuluuko ollakkin holkki ja puslissa jostain syystä isompi reikä ?...
Enivei ei huvittas alkaa teetättää tuommosta holkkia vaan pääsisin helpommalla kun ostan vaan uuden pultin ja poistan väljän holkin...
Ja sitten kysymys lähiseudun harrastajille.
Löytyskö joltain jostain romulaarista yhtä etujarrukenkää missä pintaa muutama milli ?
Putos pinta syliin kun aukasin puhistusta varten... voin noutaa. Uusia ei viittis yhen takia ostaa.
Kyllä tää autoharrastus on ajanut musta ohi... laitan myyntiin ja ostan vaikka paljun perk**e.
Saa huikata jos kiinnostaa.
Nykyinen on joskus kuulalaakeroitu ja siitä lähtevä varsi holkitettu. Nykyisessä simpukassa ei siis ollutkaan vikaa vaan tuo holkki on kulunut väljäksi.... vai kuuluuko ollakkin holkki ja puslissa jostain syystä isompi reikä ?...
Enivei ei huvittas alkaa teetättää tuommosta holkkia vaan pääsisin helpommalla kun ostan vaan uuden pultin ja poistan väljän holkin...
Ja sitten kysymys lähiseudun harrastajille.
Löytyskö joltain jostain romulaarista yhtä etujarrukenkää missä pintaa muutama milli ?
Putos pinta syliin kun aukasin puhistusta varten... voin noutaa. Uusia ei viittis yhen takia ostaa.
Kyllä tää autoharrastus on ajanut musta ohi... laitan myyntiin ja ostan vaikka paljun perk**e.
Saa huikata jos kiinnostaa.