Kaipaatko autoosi esim. ABARTH-mittaristoa? Alkuperäiset ovat lähes mahdottomia löytää ja melkoisen kalliita. Olen tässä nyt väsännyt hyvällä menestyksellä jos jonkinmoisia mittarinpohjia ja ajattelinkin nyt laittaa hyvän esimerkin.
Lisää esimerkkejä löytyy Facebook-sivuiltani osoitteessa: https://www.facebook.com/TMI.Marko.Hannula
Sinun ei tarvitse olla rekisteröitynyt facebook-käyttäjä nähdäksesi kuvat yms. Nyt on vaan niin, että webbisivujen uudistus on pahasti vaiheessa ja tuonne fb:hen on NIIN helppo lisätä kuvia näistä väsäyksistäni.
Seuraavassa esimerkissä on 16-naulaisen Integralen mittaristo, jonka kustomoin. Asiakas halusi yksinkertaisen, Ritmo 125 TC ABARTH -tyylisen mittariston.
- ABARTH-mittarinpohjat 0,5 mm paksulla mustaksi eloksoidulla, muotoonsa koneistetulla alumiinilla
- UV-paino, kirkas punainen
- Neulojen maalaus
- Punaiset merkkivalokalvot moniväristen tilalle
- Purku ja kokoaminen
Jos kiinnostaa, paiskaa mailia marko ättä hannulat piste com
TMI Marko Hannula
Särkitie 1
23100 MYNÄMÄKI
http://www.hannulat.com
0400 283 293
**********
TMI Marko Hannula - Historic-teippaukset
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
TMI Marko Hannula - Mittarinpohjat: ABARTH, JAEGER
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
TMI Marko Hannula - Historic-teippaukset
Tarttisko saada replica aikaiseksi? Vai suunnitellaanko Hictoric-autoosi ihan oma, aikakauden mukainen väritys / teippaus? Näitäkin on tullut jo jonkin verran tehtyä. Tässä on pari esimerkkiä, joita saan käyttää referenssinä. Haluan nyt tässä vaiheessa painottaa sitä, että nämä seuraavissa esimerkeissä olevat autot ovat ihan aikuisten oikeasti tehty TARKASTI alkuperäistä mukaillen.
Lisää esimerkkejä löytyy Facebook-sivuiltani osoitteessa: https://www.facebook.com/TMI.Marko.Hannula
Sinun ei tarvitse olla rekisteröitynyt facebook-käyttäjä nähdäksesi kuvat yms. Nyt on vaan niin, että webbisivujen uudistus on pahasti vaiheessa ja tuonne fb:hen on NIIN helppo lisätä kuvia näistä väsäyksistäni.
**********
Kaksi esimerkkiä. Ensimmäinen näistä on todella tarkka replica (niin teknisesti kuin ulkoasultaankin) vuoden 1976 Ruotsin rallin voittaja-autosta, jota ohjasti Per Eklund. Ensimmäisessä kuvassa on alkuperäinen SAAB 96 V4, joka seisoo Trollhättanin SAAB-museossa. Auto käytiin kuvaamassa ja mittaamassa museon suosiollisella luvalla ja avustuksella. Teipit ja tarrat tehtiin kuvien ja mittojen perusteella ja liimattiin paikalleen. Kuvat valmiista tuotoksesta ovat tuon kuvan perässä. Väitän, että alkuperäisen ja replican teipeissä ovat rypyt ja ilmakuplat samoissa paikoissa ja tarrat ovat samalla tavalla jotkin vinossa.
EDIT: Tämä SAAB on nähtävillä osastollani A2 Lahti Classic Motorshow -tapahtumassa 5. - 6.5.2012.
Toinen esimerkki on replica Timo Salosen ohjastamasta Peugeot 205 T16 EVO2 :sta. Auto vastaa ulkoasultaan TÄYSIN vuoden 1986 Monte Carlo -rallin autoa numero 1. Tässä teippauksessa haastavaa oli se esimerkkinä oli pari suttuista valokuvaa ja 1/18 mittakaavassa oleva pienoismalli. Itsekehua laitan nyt sen verran, että itse Timo Salonen kävi tutustumassa / signeeramassa auton ja kehui työn laatua todella upeaksi.
Jos taas kiinnostusta löytyy, niin mailia osoitteeseen marko ättä hannulat piste com.
TMI Marko Hannula
Särkitie 1
23100 MYNÄMÄKI
http://www.hannulat.com
0400 283 293
**********
Alkuperäinen SAAB 96 V4 Trollhättanin museossa:
Replica:
Peugeot 205 T16 EVO II replica ennen teippausta:
Peugeot 205 T16 EVO II replica teippauksen jälkeen:
Lisää esimerkkejä löytyy Facebook-sivuiltani osoitteessa: https://www.facebook.com/TMI.Marko.Hannula
Sinun ei tarvitse olla rekisteröitynyt facebook-käyttäjä nähdäksesi kuvat yms. Nyt on vaan niin, että webbisivujen uudistus on pahasti vaiheessa ja tuonne fb:hen on NIIN helppo lisätä kuvia näistä väsäyksistäni.
**********
Kaksi esimerkkiä. Ensimmäinen näistä on todella tarkka replica (niin teknisesti kuin ulkoasultaankin) vuoden 1976 Ruotsin rallin voittaja-autosta, jota ohjasti Per Eklund. Ensimmäisessä kuvassa on alkuperäinen SAAB 96 V4, joka seisoo Trollhättanin SAAB-museossa. Auto käytiin kuvaamassa ja mittaamassa museon suosiollisella luvalla ja avustuksella. Teipit ja tarrat tehtiin kuvien ja mittojen perusteella ja liimattiin paikalleen. Kuvat valmiista tuotoksesta ovat tuon kuvan perässä. Väitän, että alkuperäisen ja replican teipeissä ovat rypyt ja ilmakuplat samoissa paikoissa ja tarrat ovat samalla tavalla jotkin vinossa.
EDIT: Tämä SAAB on nähtävillä osastollani A2 Lahti Classic Motorshow -tapahtumassa 5. - 6.5.2012.
Toinen esimerkki on replica Timo Salosen ohjastamasta Peugeot 205 T16 EVO2 :sta. Auto vastaa ulkoasultaan TÄYSIN vuoden 1986 Monte Carlo -rallin autoa numero 1. Tässä teippauksessa haastavaa oli se esimerkkinä oli pari suttuista valokuvaa ja 1/18 mittakaavassa oleva pienoismalli. Itsekehua laitan nyt sen verran, että itse Timo Salonen kävi tutustumassa / signeeramassa auton ja kehui työn laatua todella upeaksi.
Jos taas kiinnostusta löytyy, niin mailia osoitteeseen marko ättä hannulat piste com.
TMI Marko Hannula
Särkitie 1
23100 MYNÄMÄKI
http://www.hannulat.com
0400 283 293
**********
Alkuperäinen SAAB 96 V4 Trollhättanin museossa:
Replica:
Peugeot 205 T16 EVO II replica ennen teippausta:
Peugeot 205 T16 EVO II replica teippauksen jälkeen:
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: TMI Marko Hannula - Mittarinpohjat: ABARTH, JAEGER
Ja tässä toinen esimerkki ennen CNC-koneistusta ja jyrsintää. Tässä on työn alla uusi kierroslukumittarin pohja FIAT ABARTH 1000 TCR BERLINA CORSA -kilpuriin.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki