Roadsport

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.

Re: Roadsport

ViestiKirjoittaja wellu » 01.05.2018 12:04

Mitä tuo perusteho meinaa? Onko siis suurin sallittu vai mikä?

Kannattaahan sitä vapariakin pohtia, vaikka tuunon koppa onkin. Mitenkäs painot tuolloin menisi?

Tietenkin vaparista kunnon tehojen kaivaminen on sekin vaikeaa. Tosin eipä 1.1 FIREstä päälle parisataa taida sekään olla helppoa.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Kuva
Avatar
wellu
 
Viestit: 3604
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Roadsport

ViestiKirjoittaja Wesulius » 01.05.2018 12:52

Se on sellanen laskennallinen teho.

http://www.historicrace.fi/Asiakirjat/R ... t_2018.pdf tuolta alhaalta sivu 11
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4441
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Roadsport

ViestiKirjoittaja fiatman2 » 01.05.2018 18:42

Jurvassa oli pari turbo Unoa (ykkös-koppaisia), muistikuvani mukaan ajoivat A:ssa, ei 2A:ssa. Aurasen Tomin FUTT-Uno on muutettu vapariksi ja sillä pärjää varsin hyvin C:ssä 8-) . Aurasen Tomi on kahtena peräkkäisenä vuonna voittanut Suomen mestaruuden tuossa "C" luokassa , Auto ja mies tavattavissa CMS-näyttelyssä ensi viikonloppuna.
Jari Salmensuo
fiatman2
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Re: Roadsport

ViestiKirjoittaja FulviaHF » 02.05.2018 14:36

Saahan tuon Roadsport 2A turbona. Tosin vastassa M3 bemarit ym. Mutta mikäs sen hauskempaa kuin voittaa BMW Unolla. Ja Tomi menee vaparilla lujaa C luokassa mutta Suomen mestaruuksia siinä ei jaeta vaan HRF titteleitä ;)
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
FulviaHF
 
Viestit: 172
Liittynyt: 07.12.2004 12:59
Paikkakunta: Mänttä

Re: Roadsport

ViestiKirjoittaja Wesulius » 02.05.2018 21:52

FulviaHF kirjoitti:Saahan tuon Roadsport 2A turbona. Tosin vastassa M3 bemarit ym. Mutta mikäs sen hauskempaa kuin voittaa BMW Unolla. Ja Tomi menee vaparilla lujaa C luokassa mutta Suomen mestaruuksia siinä ei jaeta vaan HRF titteleitä ;)

Ahdetun moottorin ahtimen imu- ja pakoaukkojen mittojen on oltava luokituksen
mukaiset, muuten ahdin on vapaa. Ahdetun moottorin tilavuuskerroin on 1.7
Eli eipä tuolla paljon teholla juhlita.
uno turbohan menee ryhnään 2A 1300x1.7

ryhnä C, se vaan on niin älyttömän mopo. Kyllä mä nyt nopeemman haluan kun toi meidän endu bmw.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4441
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Roadsport

ViestiKirjoittaja FulviaHF » 03.05.2018 20:39

Passittamalla historiciin oikealle aikakaudelle turbokerroin pienempi
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
FulviaHF
 
Viestit: 172
Liittynyt: 07.12.2004 12:59
Paikkakunta: Mänttä

Re: Roadsport

ViestiKirjoittaja RHR » 17.05.2018 13:10

Ei nyt suoranaisesti liity keskustelun aiheeseen, mutta tulipa mieleen kysyä tietääkö kukaan mitä kuuluu Ojainmaan 127:lle? Viimeksi itse nähnyt viivalla joskus 2000 luvun alkupuolella. Samaisen auton innoittamana kävi itselläkin roadsport projekti tallissa pyörähtämässä, mutta harmittavasti tuli myytyä se eteenpäin.
Avatar
RHR
GFF
 
Viestit: 159
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Roadsport

ViestiKirjoittaja FulviaHF » 17.05.2018 15:17

Eiköhän ole Ajainmaalla tallissa.
Ps.
Motoparkissa Uno Turbo roadsportissa luokassa 2B. Historic auto vanhalla A-ryhmän turbokertoimella
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
FulviaHF
 
Viestit: 172
Liittynyt: 07.12.2004 12:59
Paikkakunta: Mänttä

Edellinen

Paluu Moottoriurheilu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä