Bravo V1600 Ralli projekti.

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja mikah » 29.10.2015 10:03

Ilmasuodatin kotelon ja kaasuläpän välinen putki on sitten erilainen lyhyt- ja pitkäiskuisissa.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat 128 Rally r.2
Avatar
mikah
 
Viestit: 1043
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja MSalmela » 29.10.2015 22:23

Kaaret tulee näillä näkymin vasta joulukuussa. Menee vähän väärin päin mutta maalaan auton ennen kaaritusta. Pari päivää olisi vielä valmistelua mutta ei kai se haittaa vaikka kaikki on ok päällisin puolin?
Linea 1,3Multijet (2007)
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Avatar
MSalmela
 
Viestit: 118
Liittynyt: 30.11.2010 17:24
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja kappa12 » 29.10.2015 22:42

MSalmela kirjoitti:Kaaret tulee näillä näkymin vasta joulukuussa. Menee vähän väärin päin mutta maalaan auton ennen kaaritusta. Pari päivää olisi vielä valmistelua mutta ei kai se haittaa vaikka kaikki on ok päällisin puolin?


Suosittelen kuitenkin ensin kaarittamaan ja sitten vasta maalaamaan... Saat samalla maalattua sisältäkin...
Avatar
kappa12
GFF
 
Viestit: 1375
Liittynyt: 15.01.2004 00:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja jaketech » 01.11.2015 16:54

MSalmela kirjoitti: Mikä on paras keino jos yrittää saada lasit pois EHJÄNÄ?



http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 000024006/

kaveri otti bemarista ja mä otin kolfista tommosella lasit irti ja eikä mennyt kauan. terä ei yllä joka paikaa mutta niitähä voi modifoida ;)
jaketech
 
Viestit: 237
Liittynyt: 27.11.2009 03:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja MSalmela » 01.11.2015 18:44

jaketech kirjoitti:
MSalmela kirjoitti: Mikä on paras keino jos yrittää saada lasit pois EHJÄNÄ?



http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 000024006/

kaveri otti bemarista ja mä otin kolfista tommosella lasit irti ja eikä mennyt kauan. terä ei yllä joka paikaa mutta niitähä voi modifoida ;)


Täytyy käydä lainaamassa faijan Fein Multimasteria. Samanlainen kuin Bilteman mut huomattavasti kalliimpi. Hyvä että sekin tulee hyötykäyttöön :D
Linea 1,3Multijet (2007)
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Avatar
MSalmela
 
Viestit: 118
Liittynyt: 30.11.2010 17:24
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja MSalmela » 10.11.2015 17:59

Bitumilevyt poissa. Kuumailmapuhaltimella ja lastalla lähti suht helposti. Nyt pitää vielä pestä mutta millä?
Linea 1,3Multijet (2007)
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Avatar
MSalmela
 
Viestit: 118
Liittynyt: 30.11.2010 17:24
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja mikah » 10.11.2015 18:23

MSalmela kirjoitti:Bitumilevyt poissa. Kuumailmapuhaltimella ja lastalla lähti suht helposti. Nyt pitää vielä pestä mutta millä?


Tinneri tai bensa...
Avatar
mikah
 
Viestit: 1043
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja jaketech » 12.11.2015 02:35

mikah kirjoitti:
MSalmela kirjoitti:Bitumilevyt poissa. Kuumailmapuhaltimella ja lastalla lähti suht helposti. Nyt pitää vielä pestä mutta millä?


Tinneri tai bensa...


brakecliineri mutta kallista.
jaketech
 
Viestit: 237
Liittynyt: 27.11.2009 03:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja mikah » 12.11.2015 19:59

jaketech kirjoitti:brakecliineri mutta kallista.


Se ei ainakaan toiminut minulla yhtä tehokkaasti kun tinneri. Ja se haihtuu turhan nopeesti.
Avatar
mikah
 
Viestit: 1043
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja MSalmela » 12.11.2015 23:12

mikah kirjoitti:
jaketech kirjoitti:brakecliineri mutta kallista.


Se ei ainakaan toiminut minulla yhtä tehokkaasti kun tinneri. Ja se haihtuu turhan nopeesti.


Kokeilin. Tinneri on hyvä. Pahoissa paikoissa pistin tärpätillä lioitetun rätin päälle ja hyvin lähti,
Linea 1,3Multijet (2007)
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Avatar
MSalmela
 
Viestit: 118
Liittynyt: 30.11.2010 17:24
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja mikah » 13.11.2015 00:02

MSalmela kirjoitti:Kokeilin. Tinneri on hyvä. Pahoissa paikoissa pistin tärpätillä lioitetun rätin päälle ja hyvin lähti,


Jep, se on hyvä konsti että antaa vähänaikaa liota rätin alla. Toi pikipahvien irrottelu on se kilpurin rakentelun pahin homma.
Sen jälkeen kaikki on melkein pelkkää juhlaa....
Avatar
mikah
 
Viestit: 1043
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja MSalmela » 18.11.2015 22:58

Naarmujahan siinä tuli. Ruiskukitti peitti hyvin mutta ruosteenesto on vähän niin ja näin. Autohan on vuoden ympäri lämpimässä tallissa eli pitäis kestää vaikka pohjat on mitä on. Temadur 90 mikä tulee päälle on ainakin ennen toiminut hyvin ja ei oo ruostunut.
Linea 1,3Multijet (2007)
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Avatar
MSalmela
 
Viestit: 118
Liittynyt: 30.11.2010 17:24
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja MSalmela » 21.11.2015 00:09

Penkkiraudat kannattais varmaan tehdä ennen kaaria? Olisi vielä muutama päivä aikaa. Ei oo sääntökirjaa mistä katsoa eli mistä aineesta jne?
Linea 1,3Multijet (2007)
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Avatar
MSalmela
 
Viestit: 118
Liittynyt: 30.11.2010 17:24
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja jaketech » 21.11.2015 01:27

MSalmela kirjoitti:Penkkiraudat kannattais varmaan tehdä ennen kaaria? Olisi vielä muutama päivä aikaa. Ei oo sääntökirjaa mistä katsoa eli mistä aineesta jne?


kannataa samalla ku tekee kaaria ni laittaa penkin kiinnikkeet ja sovittaa penkkiä paikalleen, voi muuten tulla ongelmia penkin asennon kans jos ottaa esim putkiin kiinni tai jms. kaveri kokeile tän ja onkoha se jo kolmekertaa joutunut kaaria muuttelee ku ei mahu autoon istumaan.

sääntökirja löytyy akk sivuilta.
http://www.autourheilu.fi/lajit/tekniikka/saannot/
jaketech
 
Viestit: 237
Liittynyt: 27.11.2009 03:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Bravo V1600 Ralli projekti.

ViestiKirjoittaja Wesulius » 21.11.2015 18:00

jaketech kirjoitti:
MSalmela kirjoitti:Penkkiraudat kannattais varmaan tehdä ennen kaaria? Olisi vielä muutama päivä aikaa. Ei oo sääntökirjaa mistä katsoa eli mistä aineesta jne?


kannataa samalla ku tekee kaaria ni laittaa penkin kiinnikkeet ja sovittaa penkkiä paikalleen, voi muuten tulla ongelmia penkin asennon kans jos ottaa esim putkiin kiinni tai jms. kaveri kokeile tän ja onkoha se jo kolmekertaa joutunut kaaria muuttelee ku ei mahu autoon istumaan.

sääntökirja löytyy akk sivuilta.
http://www.autourheilu.fi/lajit/tekniikka/saannot/

Niin ja ihan kypärä päähän ja kattoo ettei ota potta putkiin kiinne.

meillä endu autossa mulla otti kypärä putkiin kiinni kun tykkään istua lähempänä rattia ja polkimia.
Kaarien rakentaja oli jättänyt kattoluukun rungon paikoileen ja kaaret on 3-4cm alempana kuin mitä ne voisivat olla.
Penkkiä 5cm alemmas , nyt mahtuu pää pyörimään ja toi kattoluukun runko täytyy vielä jotenki leikellä pois kaarien välistä prkl.
Samalla kannattaa miettiä ne vöiden kiinnikket.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4595
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

EdellinenSeuraava

Paluu Moottoriurheilu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä