Kirjoittaja HeikkiJ » 27.06.2015 22:35
Päivitämpä hiukan tätäkin kun tuli oikein käytyä ahvenistolla kääntämässä.
Alkuviikosta parsin vasenta takakulmaa kasaan kun siihen oli kylki vaihdettu muttei hitsattu ihan joka puolelta kiinni. Hammastanko on myös ihan loppu, laitan vakion tilalle niin tulee pikku hiljaa laillinen. Historiikk i systeemit on pitkän päälle ehkä viisain suunnitelma. Nyt tämä on vissiin lähempänä äffäläistä. Hampuhihna oli pari hammasta lyhkänen niin taitaa olla 1.5 lohkolla. Vai olikos jossain 1.3 versiossa 115 hampaista jakoremmiä.
No tän päiväseen reissuun kun vähän alkuvaikeuksien kautta päästiin lopulta ahvenistolle. Pientä vuoto-ongelmaa oli tankin korkissa, mutta sen sai pitään teippipatentilla. Pääsuoralle tultaessa joku alkupään kierrokseksella pullautti öljypohjan kautta öljyä putsarikotelon täyteen. Tämän jälkeen laitettiin huohotus pulloon huohotus eikä sinne sitten tullu öljyä.
Lisää huomioita, iän ikuiset vanhat ja halkeilleet sorakummit ei ole mikään paras ratkaisu radalle. Ihan valmiita ne oli kierrätykseen, ettei kyllä sinänsä harmita. Ei kaatunu alle mutta ei oikein pitänykkään ja ajo oli semmosta kruisailua. Pari suuremmoista pettymystäkin auton suhteen tuli. Jarrut on aivan kamalat tunnoltaan, täytyy koittaa tavallista pääsylkkä tehostin pakettia. Jos joku haluaa vaihtaa päikseen turbouunon etujarrut vähän isompiin, voi ottaa yhteyttä. Sais samalla 13" vanteet sopiin.
Toinen pettymys oli moottori, vedot loppu alle kuuden tonnin ja pikatarkastelun perusteella näyttäs olevan vakio nokalla. Täytyy joskus sadan vuoden sisään raapasta kone auki ja tutkailla mikä se on. Tällä hetkellä paras arvaus on "avaamaton" 1.5 vakio kone jossa ei oo ihan säädöt kohillaan. Sitä en muista menikö tästä sillon konekkin p askaksi kun jossain rallissa tämä meni pöpelikköön.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.