Sivu 5/5

Re: Stilo V1600 Crossi projekti

ViestiLähetetty: 07.12.2016 22:36
Kirjoittaja mikah
ttlehto kirjoitti:Moro,

Oon kans mietiskellyt Stilo V1600 auton tekemistä, asfaltille pelkästään.

Onko mitään hajua pääseekö ilman vilppiä lähellekään minimipainoja? Ja onko 6-vaihteisesta askista iloa?


No riippuu mitä asfalttia meinaa ajaa. Sprintissä ensivuonna punnitaan auto ilman kuskia, radalla ja krossissa kuskin kanssa.
Sprintissä päässee aika liki minimipainoa, mutta muissa nopeuslajeissa sitten kuskin painon verran ylipainoinen.
Ja eipä siinä paljon pysty vilppiä keventämisen osalta tekemään, ellei käytä koria jossain happokylvyssä....
Ralli Stilo punnittiin ilman repsikan penkkiä ja panssaria jossain krossikisassa, niin oli ilman kuskia noin 50 kiloa yli minimin, ja kuskin kanssa 110 kiloo vielä lisää eli n.160 kiloa ylipainoinen...

6-vaihteisesta lootasta ei ole iloa, koska sitä ei 1,6:ssa ole, eikä silloin tietty saa käyttää.

Re: Stilo V1600 Crossi projekti

ViestiLähetetty: 08.04.2017 00:54
Kirjoittaja mikah
Nonii, TAAS pitäisi koittaa saada auto valmiiksi.... Monta vuotta on jo yritetty, ja nyt se on ollut tasan vuoden ihan koskemattomana. Kiitos käden, ja nyt toisessa kädessä samat oireet... Tasan kuukauden päästä olisi TAAS ensimmäinen kilpailu. Jotain nyt on kuitenkin saatu aikaiseksi myös lorvimis vuoden aikana, eli eteen on nyt suoraan huollosta tulleet 500 Abarth:in säädettävät GAZ Gold iskarit. Jonkinlaiset jousetkin niihin löytyi omista arkistoista. Apujouset piti vielä tilata englannista ja laakeroidut ylälautaset tuli justiin Puolasta. Huomenna EHKÄ sovittelen etutolpat paikalleen ja jos sähkö puolta ehtisi myös ihmettelemään. Periaatteessa kaikki sähköissä toimii, mutta kun yksi can väylä on pimeenä, ja siksi ei pysty tekemään kaikkia ohjelmointeja koritietokoneeseen. Uusia moottorin ohjainyksiköitä tilasin 3 kpl, ja yksi piti laittaa tähän, mutta kun ne kaikki menivät kaupaksi niin ei ole sitten kun yksi vanha enää vapaana... Pitää siihen sitten vaan ladata "viri" ohjelma. Se pahin ratkaisematon ongelma on koko ajan ollut miten teen mekaaniset lasinnostimet sähköisien tilalla... Nyt sekin on ratkaistu. Monta vuotta ja unettomia öitä meni sen kanssa, mutta lopulta siinä meni puoli tuntia kun ne oli tehty... No, oli ainakin taatusti hyvin suunniteltu :-D Ja kaikki osat Stilosta mitä siihen tarvittiin, Paitsi 12 kpl aika kevyitä alumiinisia M6 pultteja mersun vaihdelaatikosta :-D

Lisenssiä varten pitää vielä keskiviikkona käydä lääkärintarkastuksessa, ja jos se menee läpi, niin sitten pitää tilata lisenssi, vuosinumero ja ilmoittautua sarjaan.

Saas nähdä miten käy...;-)