Stilo V1600

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Jatketaan aiheesta täällä.

Autolle en ole Sprintin jälkeen tehnyt oikeastaan mitään. Tänään sain sovitettua vuodesta 1992 jokaisessa (pl.Lancia) ralliautossa käyttämäni lasikuituisen lisävalotelineen nokalle. Ei se täydellisesti istu, mutta pysyy paikallaan kuitenkin. Johdotukset olisi seuraavana vuorossa.
Harisella poikkesin säätöä kyselemässä, mutta sieltä tuli tuomioksi ettei kannata alkaa tekemään... Täytyy koitaa itse keksiä jotain. On kyllä itsellä ohjelma jolla saa karttoja muokattua, mutta pitäis tietä mitä, ja mihin suuntaan.. Tai sitten tilata valmiiksi muokattu ohjelma boksiin. +17 heppaista on ollut ainakin kaupan, ja 1,6 Bravon moottoriin tuli sitä luokkaa lisää Harisen säädöillä.
Repsikan penkin, vyöt ja jalkatuet tilasin eilen Saksasta ja Puolasta. Pirusti siinä kaikenlaista vielä olisi ennen kun se on ralli viereessä.

Katsastuskonttorilla kävin kuukausi sitten kyselemässä rekisteröinnistä suomikilpiseksi kilpakäyttö rajoituksella, ja sieltä sanottiin että laitetaan muutokset otteeseen ja se on sillä selvä. Välipäivinä menin varaamaan aikaa, ja oli eri äijä paikalla. Tylyksi tuomioksi tuli että ei onnistu.. Punakilpiseksi vaan. Ihmettelin että samanikäisiä v1600 autoja on suomikilvissä, niin tuumasi siihen että on joskus jossain katsastettu, vaikkei olisi saanut. On tullut Trafista noottia että jos on ABS jarrut tai turvavarusteet poistettu, niin ei saa rekisteröidä jos ei ole vertailumallia valmistettu ilman niitä.. Eli se siitä sitten.

Piikipyöriäkin löysin 8kpl varastosta. Uuden veroisia Lappeja ja Roketteja, mutta valmistusvuosi 1995.. Pitää toivoa että piikit pysyvät paikallaan... Toiset pitää vaihtaa normaali vanteille, kun A-ryhmän ei sovi tuohon. Moni varmaan nauraa noille renkaille, mutta niillä mennään ja jos ei kestä, niin sitten etitään jostain käytettyjä tuoreempia tilalle. Tuntuu että joka Pekka B junnullakin pitää olla heti ekassa kisassa uudet Michelinit alla että kehtaa edes mennä kilpailupaikalle... Minulle se on ollut aina sama mitä siellä alla pyörii, kun ei ole koskaan ollut mitään suurempia menestymis paineita. Ekat sorakisat kisat ajettiin Minillä vanhoilla hakkapeliitoilla, joista oli nastat pois ja pintaa jäljellä 4mm. Ja hauskaa oli silti. Ja niiden jälkeen saatiin alle oikein Misukan 12´ kitkarenkaat. Ja kyllä niilläkin heti ekassa itse ajamassani rallissa pytyille päästiin.

Kisojakin olisi mukavasti tarjolla, tuppaa vaan kartturit nykyään olemaan kortilla.

Tuossa alustavaa kilpailukalenteria:
26.1 Kiikois-ralli
2.2. Plus Katsastus Ralli, Riihikoski
23.2 Huittisten ralli
3.3. XXI Keuruu Rallisprint
9.3 Loimaa-ralli
11-12.5. HRF/Kansallinen rata Borniaring
6.7. Sastamala Ralli
27-28.7. Seinäjoen Vauhtiajot
24.8. Mänttä 200-ajo
21.9. Nuutajärven Lasi-Ralli, Urjala
22.9. Hämeenkyrö Rallisprint
26.-28.9.2013 SM Castrol-Ralli, Tampere
5.10. 4. Kattasorasprint

Muutokset taattuja. Ajetan sen minkä rahapussi ja emäntä antaa periksi..
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja jaketech »

mikah kirjoitti:


Piikipyöriäkin löysin 8kpl varastosta. Uuden veroisia Lappeja ja Roketteja, mutta valmistusvuosi 1995.. Pitää toivoa että piikit pysyvät paikallaan... Toiset pitää vaihtaa normaali vanteille, kun A-ryhmän ei sovi tuohon. Moni varmaan nauraa noille renkaille, mutta niillä mennään ja jos ei kestä, niin sitten etitään jostain käytettyjä tuoreempia tilalle. Tuntuu että joka Pekka B junnullakin pitää olla heti ekassa kisassa uudet Michelinit alla että kehtaa edes mennä kilpailupaikalle... Minulle se on ollut aina sama mitä siellä alla pyörii, kun ei ole koskaan ollut mitään suurempia menestymis paineita.
itekki sillon B junnu aikana keräsin kaikki muiten hylkäämät renkaat roskiksista, yhen pohjolarallin ek lähössä tuli takantuleva manta kuski kysyy että kui paljo corollassa tehoa ja minkälaisilla renkailla ajan ku ajoin 10 sekkaa lujempaa ku se sillä 200+ mantalla.
sanoin että ei tässä oo ku 150hv ja renkaita vanhat blac roketit. ukko katto mun renkaita ja puisti päätä ja lähti mitää sanomatta kävelee pois. lopputuloksissa 30 sekkaa mantaa nokkii :lol:
varastossa on vielä hyvä kuntosia lappeja jokka ostettu vuonna 2000 käytetynä.
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Joskus aikoinaan ajettiin N-ryhmän Ritmolla A junnuissa Riihimäkirallissa talvella. Silloin oli kaikki isot ja pienet N-ryhmäläiset samassa luokassa. Siellä huollossa takana tulleen Celican äijät tuli kyseleen minkälaisella renkaalla lähdette suraavalle pätkälle. Heillä oli ongelmana minkälaiset uudet laitetaan alle kolmesta vaihtoehdosta.. Sanoin vaan että näillä samoilla pari talvea ajetuilla mennään. Ja kyllä Ritmolla pääsi joka pätkällä kovempaa kun Celicalla..
Ajettiin Lancialla ensimmäinen ralli Tampereella 1996. Eka pätkä oli Hervannassa poliisikoulun ajoharjoitteluradalla. Huollon miehet oli siinä viereisellä parkkipaikalla odottamassa että saavutaan renkaanvaihtoon ennen pätkää, kun tuo ykkönen olis asfaltti pätkä. Huoltopaikalla kierteli Juha Miettinen, siihenaikaan kohtuullinen kuski ja ajoi uudella Mitsulla. Pysähtyi huoltopaikan kohdalle, ketseli renkaita ja tuumasi "SORA RENKAAT" ja lähti pois. Renkaina oli serkkuni 1988 käyttämät Rallicross sliksit, eli siis toiselta reunalta kuvioidut. No, jäi se niillä uusilla slikseillänsä 3 senkunttia parin kilometrin asfalttipyörityksessä..
Toki minäkin ajaisin uusilla renkailla, mutta kun ei ole varaa, ja pääsee noikin. Ja paljon enemmän se ottaisi pattiin kun niillä uusillä renkailla olisi viimenen kun jollain vanhoilla.
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja Ippe »

mikah kirjoitti:
Katsastuskonttorilla kävin kuukausi sitten kyselemässä rekisteröinnistä suomikilpiseksi kilpakäyttö rajoituksella, ja sieltä sanottiin että laitetaan muutokset otteeseen ja se on sillä selvä. Välipäivinä menin varaamaan aikaa, ja oli eri äijä paikalla. Tylyksi tuomioksi tuli että ei onnistu.. Punakilpiseksi vaan. Ihmettelin että samanikäisiä v1600 autoja on suomikilvissä, niin tuumasi siihen että on joskus jossain katsastettu, vaikkei olisi saanut. On tullut Trafista noottia että jos on ABS jarrut tai turvavarusteet poistettu, niin ei saa rekisteröidä jos ei ole vertailumallia valmistettu ilman niitä.. Eli se siitä sitten.

Tuohon liittyvä lainsäädöntö on näköjään uudistettu 2010, nykyään ilmeisesti tarvitaan poikkeuslupa. Kysy vielä Trafin neuvonnasta miten asia on, ainakin mun kokemusten mukaan sieltä saa ihan asiallista palvelua.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja RHR »

Ei onnistu,mitä itsekin kyselin Stiloa katsastaessa (piti tulla V1600, mutta tulikin siviili ja lähti jatkamaan uutta elämää) . . . tai no onnistuu se mutta katsastuksessa pitää olla ABS, Airbagit ja vyön kiristimet toiminnassa, eli jos noiden kanssa jaksaa jumpata niin sitten voi onnistua
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Ohjelmointia kannattaa kysellä Motestilta Jyväskylästä. On tehnyt pari kesää meidän ratabimmerin ohjelmat ja olen ollut todella tyytyväinen. Vähän hidasta kun on niin juttumies, mutta lopputulos on aina ollut erittäin hyvä. Samaa sanovat kaikki jotka ovat siellä käyneet. Pystyy ohjelmoimaan melkolailla mitävaan, mm. hankalana pidetyt BMW M-Sport Siemensit yms.

Marko
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Pitää ottaa tuonne Motestiin yhteyttä.

Mutta sitten asiaan.. Eli nyt on ilmoittauduttu Kiikoisten ralliin. Ilmoittautuneita huimat 21.
Nyt on hyvät saumat päästä yleisen yleiskilpailussa kympin sakkiin ja luokassakin toiseksi. Ei tarvitse muuta kun ajaa maaliin..
Tosiasiassa epäilen vahvasti ettei koko kilpailua järjestetä :( . Olisi vaan ollut hyvä mahdollisuus "testata" autoa ja ranteita, kun seuraavana viikonloppuna on tuo Raision kisa. Edellisestä rallista on aikaa yhdeksän vuotta, joten aika B-junnuna tässä mennään..
Raision kisa kun kuuluu Moniosaaja Cuppiin ja siellä olisi kuusi pätkää.
Kiikoisten kisa kuuluu Kolmen kimppa sarjaan, mutta sen tiedotus on tökkinyt riittävästi.
Edelleenkää ei sarjan sääntöjä ole missään näytillä, vaikka ensimmäisen osakilpailun ilmoittautuminenkin on jo päättynyt.

Pitää nyt koittaa saada autoa edistymään jokatapauksessa.

EDIT. Kiikoisten ralli peruttu vähäisen osallistujamäärän takia.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Nyt on ilmoittauduttu Raision kisaan. Kaikkiaan ilmoittautuneita 135 autokuntaa joista yhdeksän V1600 autoja.

Saksasta odotellut pakettia jossa turvavyöt, jalkatuet ym. rallivarustetta. Otin tänään yhteyttä liikkeeseen, että saisiko paketin seurantanumeron. Ilmoittivat että maksua ei ole näkynyt...
Maksoin sen samana päivänä PayPallilla kun tilauksen lähetin eli 8.1.. Lähetin sinne kopion maksusta, niin jo löytyi rahat ja paketinkin pitäisi lähteä huomenissa. Valittelivat vain ongelmista heidän verkkokaupan PayPal maksuissa. Menee vaan ensiviikkoon ennen kun paketti on täälä ja kun oli tarkoitus saada auto tulevana viikonloppuna valmiiksi seuraavaa viikonloppua varten.

Penkkiäkin kyselin, kun sen luvattiin valmistuvan kymmenessä päivässä. Valmiina oli ja lähti myös tänään tulemaan Puolasta tänne.

Vielä pitäisi joku päivä ehtiä sinne katsastukseenkin..

Motestiin otin yhteyttä, ja sieltä kerrottiin että Boksin ohjelmointi onnistuu. Saapa nähdä koska sinnekin kerkiää / pääsee.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Juu, on se ihmemies se Motestin kaveri. En ole toistaiseksi kuullut ainoatakaan sellaista tapausta ettei olisi pystynyt ohjelmoimaan.

Makro
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Tänään sain karttavalon toimintaan ja lisävalojen johdotukset melkein valmiiksi. Samaten turvavyön kiinnitykset kartturille ja varapyörän liinan kiinnitykset.
Paketit edeleen matkalla, mutta penkki ainakin oli tänään saapunut jo suomeen, eli kai ne alkuviikosta saapuvat.
Kypäräpuhelin tulee maanantaina Veku:lle, kun edellinen vuonna -89 ostettu ei enään sovi karttureiden kypäriin..

Onko kukaan kuulut tästä mitään???? : 62 Yrjö Aalto LemUA Pasi Kalliomäki UUA Yrjö Aalto Fiat X 1/9
On siis tuolla Raision kisassa mukana. Ei ole mitään huhuja edes moisesta laiteesta kuulunut..
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja RHR »

Olisko tuolla http://www.historicralli.net/forum/view ... &start=105 esiintyvä yksilö . . . sivuilla myös muitakin historic fiat projekteja
eehoo
Viestit: 14
Liittynyt: 24.03.2006 23:54
Paikkakunta: tampere

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja eehoo »

Kuulin jo tuossa reipas vuosi sitten kun olin päivittämässä rallitutkintoa, että ko. laite ja kuski olisi tulossa ralleihin.
Kuskihan on vanha SM-tason ratakuski ja ajoi aikoinaan myös radalla murtoluvulla. Saas nähdä miten auto sopii ralleihin...
eehoo
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Hyvä muisti minulla... Olen kyllä nähnyt tuon kuvan tuolla sivuilla, mutta eipä jäänyt sitten paremmin muistiin harvaan päähäni..
Kyllä se varmasti rallinkin soveltuu. Tuollainen on ollut suunniteilla kaveripiirissä jo yli kymmenen vuotta, mutta siinä on yksi ongelma.
Mihin laitetaan kypärät siirtymällä :D
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja jaketech »

mikah kirjoitti:
Mihin laitetaan kypärät siirtymällä :D
lyhyellä siirtymällä potta päässä. pitemille oon ottanut pois ja mun autossa penkkien takana laatikko potille :lol:
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

jaketech kirjoitti: lyhyellä siirtymällä potta päässä. pitemille oon ottanut pois ja mun autossa penkkien takana laatikko potille :lol:
Äksässä on kanssa laatikko penkkien takana, mutta kun siinä on moottori välissä.. Ja muutenkin vaatii autosta ulostautumisen sinne pääseminen.

Auto eteni taas vähän. Lisävalot kytketty ja penkin kiinnitykset odottaa penkkiä.
Renkaita vaihdeltu sopiville vanteille. Vielä pitää koittaa niitä alle, ettei tule ylläreitä ennen lähtöä.. Pitää varmaan varoiksi ettiä jostain pari vähän tuoreempaa rengasta varalle, jos nuo vanhat eivät jostain kummansyystä kestä.
Laatikko oli vuotanut vähän öljyä vetoakselin stefoista. Ei mitään uutta tuollaisissa laatikoissa, mutta kun laitoin kesällä uudet stefat.
Jäähdytinkin näyttää vuotavan hiukan kylmänä, mutta kai se siinä menee.
Moottorin pitkittäistuen tyynyä myös tuli vähän jäykistettyä, kun viimeksi ei aika riittänyt.
Vastaa Viestiin