Stilo V1600

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Auto alkaa olemaan valmiina. Penkkikin viimein saapui. Kuriiri tosin koitti kahteen kertaan tuoda sitä kotiin, vaikka olin ilmoittanut uuden osoitteen... Ja oli muka jätetty viesti molemmilla kerroilla, tosin ei ole näkynyt. Hain sitten lopulta itse sen terminaalista eilen illalla.
Varapyörän ja työkalujen kiinnitys vielä tekemättä.
Testitkin on ajettu.. Piikkipyörillä suoraa soratietä 4 km. ainakaan vielä ei nastat lähteneet lentoon 18 vuotta vanhoista Roketeista.. Pitoa ei kauheasti ollut jarrutuksissa, mutta tie tosin oli ihan pöperöä, kiitos +2c lämpötilan. Vetopito oli ihan hyvä, kun tuossa on se luistonesto omastatakaa, eli 103 hv ja 1160kg + kuski 110kg :)
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Auto valmiina. Vielä jotain huolto tavaroita ja renkaat kyytiin ja huomenna illalla siirtyminen muutaman kymmenen kilometrin päähän pelipaikasta.

Nyt ne sitten laittoivat tietoa että jo tänävuonna ajetaan V1600 autoilla myös Rallicrossia.. Siitä on ollut jotain huhua liikkeellä, mutta enpä arvannut että se toteutuu.
Vuonna 1990 on tullut sitäkin kokeiltua. Autona Volvo 144 2,4 ,luokka KRC ja kilpailu Kaanaan Suprecross Tampereen Teiskossa.
Nyt varmaan pitää ottaa seuraava aihio työnalle... Ei tuolla ralliautolla viitsi lähteä siihen leikkiin mukaan. Sielä kun tulee väkisin ruttuja.
Aihiona on oikeastaan alkujaan jo crossia silmällä pitäen hankittu -05 1,4:nen 60tkm ajettu punainen kolmiovinen Stilo. Se on kipattu kevyesti katolleen ja nokasta on kaikki irto osat hajalla.
Sen voisi tehdä vähän huolettomammin kun tuon ralliauton. Voisi käytää siinä jo valmiiksi kolhuisia ja rikkinäisiä korin osia, kun rikki ne kuitenkin menee. Eikä harmita pienet kolhutkaan..
Samaten painoon pitää kiinnittää huomiota vielä enemmän kun tuossa toisessa. Kaaret nyt ainakin pitää tehdä putkea säästäen. Mahdollisesti hommata OMP:n valmiit pulttikaaret ja lisätä niihin pakollinen kattoristikko. Tekniikka tietty 1600:nen. Samalla autolla voisi ajaa rataakin, kun sielläkin tuntuu olevan V1600 luokassa ajo melkoista kolistelua.

PS. Ostetaan lisää tunteja vuorokauteen.
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Ralli ajettu ja auto ehjänä. Keli oli hyvä ja tiet hyvässä kunnossa.
Renkaiksi laitettiin ne -96 vuoden Lapit. Oli ajatuksena vaihtaa tauolla eteen Roketit, mutta kun Lapit olivat edelleen kunnossa, niin jatkettiin niillä. Eikä yhtäkään nastaa lähtenyt irti...

Ek 1 meni vähän autoon ja renkaisiin totutellessa. Luokkasijoitus 8. eli tokavika.
Ek 2 oli ilmeisesti välityksille ja kuskille sopivaa tietä, kun edellä ei ollutkaan kun yksi auto, eli sija 2.
Ek 3 meni sitten taas vähän heikommin ja sijoitus oli 7. tosin vain 10 sekunttia perässä toiseksinopeinta. Kärjessä ollut pösö meni aivan omia menojaan. Oli kilpailun maalissa liki minuutin edellä toiseksi Puntolla yltänyttä Yli-Hellää.
Ek 4 oli sitten pisin, noin 18 kilometriä. Jostain syystä siellä tuli takkiin Yli-Hellälle 22 sekunttia. Sija 7.
Ek 5 meni taas paremmin sija 4. ja enään vaan 11,3 kärkeen.
Ek 6 oli taas jotenkin sopivaa tietä ja sijoitus 3. 0.6 sekuntia Yli-Hellää ja 8,2s nopeinta perässä.
Maalissa sijoitus oli sitten 6.

Meni kyllä täysin yli odotusten. Yllättävän hyvin se vaan jaksaa mennä piikkipyörälläkin ja hyvin ne vanhatkin renkaat kestää...

Tuloksia: http://www.mut-palvelu.fi/online2011/

Muutama kuva:
http://www.fotoklubi.net/fotoklubi/disp ... play_media
http://jtmotorsport.pictures.fi/kuvat/R ... SC0143.JPG
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja Pele »

No sehän meni sitten oikeinkin putkeen! :)
Missä seuraava kisa? Onko moniosaaja-Cupissa seuraavaksi sprinttiä?
Stilohan taitaa olla varsin oiva ja soiva peli tuohon luokkaan.
Vielä kun saat Ecu:n päivitettyä,ja lisähepoja käyttöön...Rengas tasoituksesta puhumattakaan.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Pele kirjoitti:No sehän meni sitten oikeinkin putkeen! :)
Missä seuraava kisa? Onko moniosaaja-Cupissa seuraavaksi sprinttiä?
Stilohan taitaa olla varsin oiva ja soiva peli tuohon luokkaan.
Vielä kun saat Ecu:n päivitettyä,ja lisähepoja käyttöön...Rengas tasoituksesta puhumattakaan.
Seuraava kisa on Huittisten ralli vajaan kolmen viikon päästä. Seuraava moniosaaja kilpailu on viikko Huittisista Keuruun Sprintti.
Yli-Hellä johtaa Puntolla Moniosaaja Cuppia ja on 1400 Rally Trophyssä viidentenä.
Kilpailun voittaja ei ole ilmoittautunut moniosaajaan, eli olen sitten 5.

Auto tuntuu olevan aika passeli luokkaan, ylipainosta huolimatta. Vääntöä on mukavasti, joten jaksaa mennä pienemmilläkin kierroksilla.
Josko sen saisi säätöön lähiaikoina, niin väännön pitäisi parantua vielä huomattavasti.
Avatar
Karpo
Viestit: 344
Liittynyt: 30.11.2006 14:49
Paikkakunta: Parainen

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Hyvinhän se näytti kulkevan. :)

Eiköhän se kulkupuolikin parane ohjelmoinnilla melkoisesti. Millainen putki sulla on paikoillaan? Oli ainakin uskottavan kuuloista kun paukaus kuului aina vaihdettaessa... :D

Ps. Muutama tylsä peruskuva löytyy kovalevyltä, jos haluat kokoelmiin.
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Alkuperäinen katti on pois, ja keskellä on ennenkin haukkumani 40cm pitkä Simonssin pönttö.. Ei sattunut kaupassa olemaan muuta sopivaa silloin. Ilmeisesti sieltä on kaikki villat palanut pois jo sprintissä, kun päältäkin oli maalit palaneet. Pönttö menee vaihtoon, ajattelit että ne olisivat jo oppineet tekemään vaimentimia, mutta ei niin ei. Miniinkin sellaisen erehdyin laittamaan 1989 ja se oli kanssa ekan kisan jälkeen vainaa..
Perässä on sitten Fia katti ja putki on ennen kattia 2" ja katin jälkeen 2,5". Oli katsastuksessa äänenmittauksessa 109db... Rajahan on 100db / 3500rpm. Oli onneksi mukana putken päähän sovitettu pieni omatekoinen vaimennin jolla äänet vähän laskivat.

Kaikki kuvat ovat kyllä tervetulleita. Jos viitsit laittaa vaikka mb(at)pp.inet.fi
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Viikonloppuna olisi sitten vuorossa se Huittisten ralli. Jotenkin oudon tuntuista, kun ei ole mitään tekemistä auton suhteen...
Tottunut siihen että aina on laatikko tai jotain muuta remonttia kisojen välillä.

Äänenvaimennusta tuli vähän paranneltua, eli pakoputken pään sisään reikäputkea villalla päälystettynä. Ei se vieläkään hiljainen ole, mutta katsotaan mitä mittari näyttää.
Tuolla Pöytyällä tosin se mittauskin ole jotain ihan muuta kun sääntökirjan mukainen. Mittari lyötiin parinkymmenen sentin päähän pakoputkesta ja maassa ei ollut mitään mattoja.
Mittari kun pitäisi olla puolenmetrin päässä ja 45 asteen kulmassa pakoputken päästä ja maassa pitää olla jotakin pehmeää mattoa tms. ettei ääni kimpoa maasta mittariin.
Ja maksimi äänenvoimakkuus näytääkin olevan nykyään 103db eikä 100 niinkuin ennen.
Huomenna voisi sitten vaikka vaihtaa varoituskolmiot kevyempiin.. AVK:lta löytyi puolet kevyemmät kolmiot mitä nuo Stilon omat on, maksoi 2e/kpl. Taas lähtee painosta muutama sata grammaa.

Jarrupaloja koittanut tilailla ympäri maailman tuohon, mutta eipä niita Ferodon kolmetonnisia sitten saa mistää, tai saa jos tilaa viisi sarjaa. Tehtaalla ei ole varastossa ja niitä tehdään vaan erikoistilauksesta.
Tilasin sitten Italiasta OMP:n kilpapalat. Ne on ominaisuuksiltaan Ferodon 2500 ja 3000 palojen välistä. Nekin näyttävät matkaavan etanapostilla.. Olivat eilen Saksassa ja tänään Tanskassa, joten eivät ehdi viikonlopuksi saapua.

Tuolla pöytyällä oli samaa "vikaa" mitä oli syksyllä Huittisten sprintissä, eli joissain tilanteissa alkaa moottorin vikavalo vilkkua ja mittari piipata. Joka kerralla testeri ilmoittaa sytytyskatkoista kakkos ja kolmos sylinterissä. Hetken piipattuaan valo sammuu ja kaikki taan ok. Puolat niihin vaihdoin, samaten tulpat, muttei auttanut. Koitan vielä Briskin LGS tulppia, josko sillä tokenisi. Erikoista asiassa on se että mitään vaikutusta käyntiin tuolla vialla ei ole. Toisaalta taas kun se kasteli yhden tulpan jatkuvan siirtelyn seurauksena, niin siitä ei tullut mitään vikaa muistiin vaikka yksi tulppa oli kokonaan pois pelistä.

Huittisissa on luokassa kolme autoa ja kolme voortia..
Renkaina edelleen samat Lapit, mutta jos ne nyt laittaisi eri päihin.
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Jarrupalat saapuivatkin jo eilen aamulla. Nyt on paremmat(?) palat paikallaan ja autokin on jo 10 km päässä Huittisista.
Aamulla pitää vielä koittaa päästä itsekkin sinne. Etupäätä pudotin sen mitä oli varaa, eli 10mm. Jää jouset muuten ilman esijännitystä.
Lähtönumero on 8, joten ei sinne paljon ehdi uria tulla.
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Huittisten ralli takana ja auto vieläkin ehjänä.
Siellä nyt ei mitään ihmeellistä tapahtunut, paitsi taas ykkösen lähdössä minuutti ennen lähtöä moottorin vikavalo alkoi vilkkumaan ja piippaamaan..
Koko pätkän ja seuraavan siirtymän se vilkutti ja piipitti. Huollossa nollasin vikakoodit, jotka olivat taas tutut sytytyskatkoja 2 ja 3 sylinterissä. seuraavat kaksi pätkää oli taasen kaikki kunnossa kunnes nelosella, joka oli sama kun ykkönen, aivan samassa paikassa minuutti ennen lähtöä alkoi piipitys ja jatkui taas koko pätkän. Kulkupuoli oli kuitenkin kokoajan kunnossa.
Renkaina samat Lapit samoilla paikoilla kun Pöytyälläkin. Nyt tosin alkaa huolestuttamaan, kun huomasin että yhdestä takarenkaan nastasta oli kärki katkennut :evil:
Jarupalatkin tuntuivat hyviltä, eikä sitä jumalatonta käryä ollut kun ensimmäisen pätkän maalissa.

Sijoitus oli V1600 luokassa neljäs. Lähtiöitä oli kuusi, mutta Yli-Hellän punto kaatui viimeisellä pätkällä kyljelleen kun alapallonivelen tappi katkesi melkein täydestä vauhdista... Onneksi pysyi pitkään tiellä, ettei ollut enää kova vauhti kaatuessa. Tosin oli niillä jo kolmosella ohjelmaa, kun saivat edellä lähteneen voortin kiinni ennnen puoltaväliä, ja ei edellämeniät havainneet nopeampaa perässä.. Useamman kilometrin joutuivat ajamaan perässä kotiteillään, ja sitten se taunus jarrutti jossain kohtaa missä ei olisi tarvinnut ja Punto ei. Puntosta nokka sitten läjään. Etupalkki kiinni jäähdyttimeen, puskuri palasikai, konepelti vekille ja lyhty sisään... Tuli pikkusen perkeleitä kun tulivat huoltoon..

Taas on auto kärryssä, tai on siis ollut koko viikon, ja matka kohti Keuruun Sprinttiä alkaa kohta. Huominen menee mökillä ja sieltä sunnuntai aamuna kuudelta liikenteeseen.

Kyrön kisaankin tuli ilmoittauduttua, mutta sekin peruttiin vähäisen ilmoittautuneiden määrän johdosta. Siinä oli tullut sääntöjen laatialle pikku moka luokkien suhteen, kun esimerkiksi B-junnuissa ei ollut kun F-ryhmä. Ei sinne ole asiaa V1600 autolla tai millään missä on vielä luokitukset voimassa. Ja A-junnuille ei ollut mielestäni ollenkaan neliveto luokkaa.

Crossi autoonkin löytyi joutilas ehjä tyhjä kori..

Tuolla taas hetken näkyvissä tulokset: http://www.mut-palvelu.fi/online2011/

Kuvia: http://mla.kuvat.fi/kuvat/Kuvat+2013/23 ... G_0505.jpg
http://mla.kuvat.fi/kuvat/Kuvat+2013/23 ... G_0565.jpg
http://mla.kuvat.fi/kuvat/Kuvat+2013/23 ... G_0566.jpg
Vilmiä 2.28 eteenpäin: http://www.youtube.com/watch?v=meunFK3w ... e=youtu.be
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Sprintti takana. Ei siitä paljon ole kertomista..
Ensimmäinen kierros meni ihan kohtuullisesti, eli luokan viides yhdestätoista.
Yksi pieni happipaikka siinä oli, kun yhtäkkiä lähti perä alta ja edessä näkyi penkka ja seuraava mutka oli kymmenen metrin päässä ja vielä toiseen suuntaan.
En edelleenkään tiedä mitä siinä tapahtui, mutta jollain ihmellä auto oikeni ennen mutkaa..
Siellä oli taas yksi ylitse muiden. Ekalla kierroksella ykkönen oli 8 sekunttia toiseksi tullutta Yli-Hellää edellä... Itse jäin toisesta sijasta reilun sekunnin.
Ongelmana minulla tuppaa aina olemaan se ettei aika parane toisella kierroksella, ja niin kävi nytkin eli 0,8 sekunttia huonompi aika.
No muut tietysti paransivat, ja sijoitus muuttui kahdeksanneksi.
Yli-Hellä oli lopulta kolmas ja johtaa nyt ylivoimaisesti Moniosaaja cuppia. Itse tipuin siinäkin jaetulle seitsemännelle tilalle..

Toisella kierroksella taas vikavalo vilkutteli, mutta nyt alkaa vika hahmottua. Auto kävi varmaan 20 minuuttia jonossa ennen lähtöä, ja tuli seurailtua siinä bensanpaineita.
Paine pitäis olla 3,5 baaria ja kylmänä se on juurikin sen. Siinä mittareita katsellessa huomasin että paine olikin 4,7 baaria.. Ja mitä pitempään auto kävi, sitä korkeammalle paine nousi.
Lopulta se oli 5,2 baaria. Sitten kun polkaisin muutaman kerran kaasua, niin se laski taas 4,7:ään. Eli tankkiin tulee ilmeisesti painetta ja tankin huohotuksen hoitava ventiili alkaa toimia vasta kun kierroksia on yli 1600 ja moottorin lämpötila yli 65 astetta. Toisaalta ihmetyttää miten tankiin voi tulla niin paljon painetta että bensan paineetkin nousevat noin korkealle. Paineensäätöventiilihän on tuossa tankin sisällä pumppupaksetin yhteydessä.
En ehtinyt tuohon vielä enempää paneutua, mutta täytyy koittaa avata tankin korkki kun paineet on korkealla. Voi toki olla joku muukin vika, mutta sitä tutkitaan lisää kun on ensin tuo tankin paine selvitetty. Korkissa on jonkinlainen ylipaineventiili jos tuo huohottimen ventiili lakkaa toimimasta. Voihan hiilipönttökin olla tietty tukossa.
Huittisissa tuntui että auto kulki paremmin juurikin viimeisellä pätkällä jossa valo vilkkui koko matkan, mutta ei se mikään ihme sitten ole...
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Tuonne kerätty joitain kuvia alusta tähän päivään.

http://s191.beta.photobucket.com/user/m ... lo%20v1600
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

Aika hiljaiseloa ollut kilpa-auto rintamalla.. Edelleenkään en ole saanut aikaiseksi tilata aikaa säätöön Motestiin. Ratakilpailutkin jäivät väliin, eli se Botniaringin kisa (yli-Hellä oli ainoa osallistuja.. Ja itse peruin viimetipassa) ja Seinäjoen Vauhtiajoihinkaan ei tullut lähdettyä ensi viikonloppuna. Katselemaan piti lähteä (ja ottamaan hapanta), mutta sekin peruuntui.

Nyt sitten olisi seuraavana tavoitteena mennä ajamaan kansallisen rallicross sarjan toinen ja kolmas kilpailu Vilppulaan 10. ja 11.8.. Eihän sinnekään omalla autolla raaski lähteä... Yli-Hellä melkein pakotti minut menemään sinne Bravolla, jolla itse ajoi kolmanneksi ensimmäisessä osakilpailussa. Pakko kai se sitten on mennä.. Itse hän siis on ilmoittautunut Lahden Historic ralliin Unolla samaan aikaan. Sitten omalla autolla pitäis mennä Mänttään ajamaan rallia. Siellä on tullut ajettua hienoilla teillä aikanaan useita kertoja erilaisilla autoilla.

Crossiauto on edelleen suunnitteluasteella, mutta aihioita on nyt jo riittävästi... Viimeisin aihio on 1,4:nen 2005:nen lievästi kaatunut yksilö.. Katotaan nyt saako sitäkään koskaan valmiiksi.

Huolestuttaa vaan nyt tuo V1600 luokka muuten, kun on ilmennyt että esimerkiksi Bravoista joita on passitettu viisi, niin kolme autoa on passin mukaan vanhempia kun 4/1998, tai siis yksi on muovisella imusarjalla kuvan mukaan, mutta alumiini-imusarjallisen välityksillä ja kaksi rehellisiä "vanhoja", vaikka auton pitää olla valmistunut 2000 luvulla. Tuolla ensimmäisessä crossikisassa oli heti mukana auto joka ei ole miltään osin sääntöjen mukainen, kun on vielä alumiini-imusarjallakin varustettu, ja omistajakin kertoi että on vanhaa mallia.... Siinä ei ole esimerkiksi moottorissa kiertokankin ja mäntiä lukuunottamatta mitään samaa kun 2000 luvun autoissa. Vaihteistossa on tiheämmät välitykset, kaasuläppä on 5mm liian iso, vauhtipyörä pari kiloa liian kevyt, kansi erilaisella palotilalla, kori eri varaosanumerolla, ym.. Akk:ssa on nyt meneillään ihmettely näiden vanhojen autojen osalta, että miten ne saataisiin sääntöjen mukaisiksi... Suoraan sanottuna se onnistuu helpoiten kun vaihtaa siihen koko tekniikan ja korin.

Suomeks sanottuna vituttaa, kun ite on vaihdellut johtosarjoja ja poraillut takaluukkuun reikiä merkille että on saanut laittaa omaan autoon 2mm paksummat alatukivarren pultit... Eli muuttanut 2003 mallisen auton 2005 malliseksi.. Ja toiset ajelee tyytyväisenä joillain jossa ei ole edes kori sama kun 2000 luvulla ja lukee netistä ohjeita kuinka -96 mallisesta saa tehtyä 2000 mallisen.....:
http://www.v1600.com/keskustelu.html/601?p=&c=
http://www.v1600.com/keskustelu.html/2016?p=2&c=
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
RGR-Fiat
Viestit: 72
Liittynyt: 27.12.2003 20:24
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja RGR-Fiat »

Moro Mika

Jos sulla on vielä ongelma mistä löytää karttureita ralliin, niin RGR tiimistä täältä Rastinmaalta (Lempäälästä) löytyy ainakin muutamia halukkaita. Siihen toiseen ongelmaan: V 1600 on kuin historic. Paljon laitonta ja vähän laillista. Tee siinä sitten laillinen, kun muut tekee vähän sinne päin. No 850 coupe ei seiso siitä syystä vaan peltitöiden motivaatio puutteesta. Pitääkö mennä hullutteleen? No joskus voi rallissa käydä niin.

Jos muuten rata-ajo noi muuten kiinnostaa niin roadsport luokka, joka historic kisojen yhteydessä on yksi vaihtoehto. C-luokkaan mahtuu monenmoiset autot, kuten historic passitettu mini. Ei siellä V 1600 autolla pärjää, mutta jos omaksi iloksi. Ajaa saa ja meininki varikolla on paljon rennonpaa kuin sm varikolla

terv. Jyrki

Ps. Tarttis varmaan käydä täälläkin foorumilla oikein ajan kanssa useimmin. Jotenkin noi työt vaan haittaa harrastusta
Kilpaurheilua FIATeilla jo vuodesta 1986
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stilo V1600

Viesti Kirjoittaja mikah »

RGR-Fiat kirjoitti:Moro Mika

Jos sulla on vielä ongelma mistä löytää karttureita ralliin, niin RGR tiimistä täältä Rastinmaalta (Lempäälästä) löytyy ainakin muutamia halukkaita.
Moro,
Kartturi tilanne on vähän parantunut, kun on tullut lisää nuottikoulutuksen käyneitä tuonne Keikyän suunnalle, mutta pidetään mielessä jos tulee tarvetta.

RGR-Fiat kirjoitti:Siihen toiseen ongelmaan: V 1600 on kuin historic. Paljon laitonta ja vähän laillista. Tee siinä sitten laillinen, kun muut tekee vähän sinne päin.
Joo, noin se menee. Mitä enemmän rajoituksia, sitä enemmän vilunkia.. Oli sitä N-ryhmässäkin aikanaan jos jonkinlaisia virityksiä. Ja jotkut tuolla V1600 puolella väittävät kivenkovaan että ei siellä ole mitään sääntöjenvastaisia virityksiä tehty.. Ehkä se menee tässäkin niin, että "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.."
Tosin niitä sääntöjenvastaisuuksia ei tarvitse sen ihmeemin etsiä, katselee vaan kuvia netistä niin niitä löytyy kyllä riittävästi.
RGR-Fiat kirjoitti:Jos muuten rata-ajo noi muuten kiinnostaa niin roadsport luokka, joka historic kisojen yhteydessä on yksi vaihtoehto. C-luokkaan mahtuu monenmoiset autot, kuten historic passitettu mini. Ei siellä V 1600 autolla pärjää, mutta jos omaksi iloksi. Ajaa saa ja meininki varikolla on paljon rennonpaa kuin sm varikolla
Ei tuo ratapuoli ole oikeastaan koskaan kovasti kiinnostanut. Ehkä johtuu siitä etten ole koskaan radalla kilpaa ajanut, vaikka parikertaa on tullut rataleimakin suoritettua.

Saa nähdä tuleeko nyt sitten uutta intoa Crossiauton tekemiseen, kun pääsee 23 vuoden tauon jäkeen taas sitäkin kokeilemaan..
Laina Bravoa kävin Huittisten jokkisradalla kokeilemassa ja hyvinhän se ratapyörä sorallakin pitää.. Renkaiksi sallitaan sliksipohjaiset kuvioidut tieliikenteeseen hyväksytyt. Eli esimerkiksi samat Toyo:t jota radalla noissa käytetään.
Bravo liikkuu kyllä mukavasti, painoa 100 kiloa vähemmän kun Stilossa ja tehoa 20 heppaa enemmän..
Menestys viikonloppuna ei ole autosta kiinni, vaan täysin kuskista... Toki jos auto menee rikki niin sittten on eriasia.

Mänttä 200 ralli jää nyt sitten kumminkin väliin, kun sattuukin olemaan yhden kartturinakin olleen kaverin nelikymppiset samaan aikaan...
No, säästyypä siinä olemattomat rahat.. Rallirenkaitakin olisi vielä pitänyt jostain hommata.

Jos jollain vinkkiä tai vaikka varastossa joutilaana jotain esimerkiksi 175/70-15 tai vastaavaa sorapyörää, niin täällä olisi tarvetta. Ei tarvitse olla uusia eikä uudenveroisiakaan.
195-205/65-15 pyörää on kyllä reilusti tarjolla, mutta tuon tehoiseen autoon aivan liian raskaita ja leveitä. Varmaan pääsisi vanhalla talvirenkaallakin kovempaa...
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Vastaa Viestiin