Jatketaan aiheesta täällä.
Autolle en ole Sprintin jälkeen tehnyt oikeastaan mitään. Tänään sain sovitettua vuodesta 1992 jokaisessa (pl.Lancia) ralliautossa käyttämäni lasikuituisen lisävalotelineen nokalle. Ei se täydellisesti istu, mutta pysyy paikallaan kuitenkin. Johdotukset olisi seuraavana vuorossa.
Harisella poikkesin säätöä kyselemässä, mutta sieltä tuli tuomioksi ettei kannata alkaa tekemään... Täytyy koitaa itse keksiä jotain. On kyllä itsellä ohjelma jolla saa karttoja muokattua, mutta pitäis tietä mitä, ja mihin suuntaan.. Tai sitten tilata valmiiksi muokattu ohjelma boksiin. +17 heppaista on ollut ainakin kaupan, ja 1,6 Bravon moottoriin tuli sitä luokkaa lisää Harisen säädöillä.
Repsikan penkin, vyöt ja jalkatuet tilasin eilen Saksasta ja Puolasta. Pirusti siinä kaikenlaista vielä olisi ennen kun se on ralli viereessä.
Katsastuskonttorilla kävin kuukausi sitten kyselemässä rekisteröinnistä suomikilpiseksi kilpakäyttö rajoituksella, ja sieltä sanottiin että laitetaan muutokset otteeseen ja se on sillä selvä. Välipäivinä menin varaamaan aikaa, ja oli eri äijä paikalla. Tylyksi tuomioksi tuli että ei onnistu.. Punakilpiseksi vaan. Ihmettelin että samanikäisiä v1600 autoja on suomikilvissä, niin tuumasi siihen että on joskus jossain katsastettu, vaikkei olisi saanut. On tullut Trafista noottia että jos on ABS jarrut tai turvavarusteet poistettu, niin ei saa rekisteröidä jos ei ole vertailumallia valmistettu ilman niitä.. Eli se siitä sitten.
Piikipyöriäkin löysin 8kpl varastosta. Uuden veroisia Lappeja ja Roketteja, mutta valmistusvuosi 1995.. Pitää toivoa että piikit pysyvät paikallaan... Toiset pitää vaihtaa normaali vanteille, kun A-ryhmän ei sovi tuohon. Moni varmaan nauraa noille renkaille, mutta niillä mennään ja jos ei kestä, niin sitten etitään jostain käytettyjä tuoreempia tilalle. Tuntuu että joka Pekka B junnullakin pitää olla heti ekassa kisassa uudet Michelinit alla että kehtaa edes mennä kilpailupaikalle... Minulle se on ollut aina sama mitä siellä alla pyörii, kun ei ole koskaan ollut mitään suurempia menestymis paineita. Ekat sorakisat kisat ajettiin Minillä vanhoilla hakkapeliitoilla, joista oli nastat pois ja pintaa jäljellä 4mm. Ja hauskaa oli silti. Ja niiden jälkeen saatiin alle oikein Misukan 12´ kitkarenkaat. Ja kyllä niilläkin heti ekassa itse ajamassani rallissa pytyille päästiin.
Kisojakin olisi mukavasti tarjolla, tuppaa vaan kartturit nykyään olemaan kortilla.
Tuossa alustavaa kilpailukalenteria:
26.1 Kiikois-ralli
2.2. Plus Katsastus Ralli, Riihikoski
23.2 Huittisten ralli
3.3. XXI Keuruu Rallisprint
9.3 Loimaa-ralli
11-12.5. HRF/Kansallinen rata Borniaring
6.7. Sastamala Ralli
27-28.7. Seinäjoen Vauhtiajot
24.8. Mänttä 200-ajo
21.9. Nuutajärven Lasi-Ralli, Urjala
22.9. Hämeenkyrö Rallisprint
26.-28.9.2013 SM Castrol-Ralli, Tampere
5.10. 4. Kattasorasprint
Muutokset taattuja. Ajetan sen minkä rahapussi ja emäntä antaa periksi..