Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Ritmo 125 TC Abartheja olisi ollut 2 kpl kummatkin sai alkutaipaleensa järvenpäästä.
NCA-21 oli rakennettu Ritmo 75L version johon moottori tuli saksasta (ollut aikaisemmin rata autossa) vaihteisto 5-vaihteinen Colotti jossa
ZF kitkalukko ,Abarth nopea ohjaus .jarrut sisältä säädettävä bedalbox sekä brembon takajarru paineen säädin levyjarrut edessä ja takana.
Alusta suomessa rakennettu Koni!. Toinen alkuperäinen Ritmo 125 TC Abarth väri hopea myytiin jossa se valmistui lopullisesti kilpa-autoksi
ei tarkaa tietoa tuliko autosta Gr A vai F.
NCA-21 oli rakennettu Ritmo 75L version johon moottori tuli saksasta (ollut aikaisemmin rata autossa) vaihteisto 5-vaihteinen Colotti jossa
ZF kitkalukko ,Abarth nopea ohjaus .jarrut sisältä säädettävä bedalbox sekä brembon takajarru paineen säädin levyjarrut edessä ja takana.
Alusta suomessa rakennettu Koni!. Toinen alkuperäinen Ritmo 125 TC Abarth väri hopea myytiin jossa se valmistui lopullisesti kilpa-autoksi
ei tarkaa tietoa tuliko autosta Gr A vai F.
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Toi hopeinen oli gr.F jo Kemppaisen aikaan - Kiisken Teemu taisi olla viimeinen joka sillä ajoi eli just se auto mitä Outlaw kyseli. Eikös myös Koskenalan Petterillä ollut aidosta 125:sta tehty ralliauto? Toihan oli kai joskus 80-90-lukujen vaihteessa - ja olikos kanssa äffäläinen vai A? Ja mihin se meni? Ja tosiaan myös Ihodessa tehtiin yhdestä 125:sta äffäläinen 90-luvun puolivälin paikkeella.
Mäellä oli tosiaan ex. Kallio (ja JARI Kiiski) - tuon auton tarina tosiaan meni myös sen mukaan kuin mulle on kerrottu kuten MikaH kertoi. Korin hylsyn siitä näin joku 5v sitten ja tosiaan tekniikka oli mennyt siihen Especialiin. Eikös tuo ollut tosiaan tuo vanha Novon 75:nen? Mäellä oli siihen silloin krossista peräisin olleet carbonaattilasitkin.
Pesosen/Reutsalon vanha autohan oli sen jälkeen Pellisellä - mihinkäs se sen jälkeen meni? Vai mikäs auto se on joka on ollut Piikkiössä? Se on käsittääkseni kanssa vanha gr.A mutta ainakin viimeksi (vuosia taas jo aikaa) se oli äffäläinen. Tuossa on ollut aiemmin myös Colotti mutta nykyään taisi olla kotimaista valmistetta oleva laatikko...
Niin juu, näistä ralli-Ritmoista on jauhettu aiemmin jo täällä
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=7&t=21952
Mäellä oli tosiaan ex. Kallio (ja JARI Kiiski) - tuon auton tarina tosiaan meni myös sen mukaan kuin mulle on kerrottu kuten MikaH kertoi. Korin hylsyn siitä näin joku 5v sitten ja tosiaan tekniikka oli mennyt siihen Especialiin. Eikös tuo ollut tosiaan tuo vanha Novon 75:nen? Mäellä oli siihen silloin krossista peräisin olleet carbonaattilasitkin.
Pesosen/Reutsalon vanha autohan oli sen jälkeen Pellisellä - mihinkäs se sen jälkeen meni? Vai mikäs auto se on joka on ollut Piikkiössä? Se on käsittääkseni kanssa vanha gr.A mutta ainakin viimeksi (vuosia taas jo aikaa) se oli äffäläinen. Tuossa on ollut aiemmin myös Colotti mutta nykyään taisi olla kotimaista valmistetta oleva laatikko...
Niin juu, näistä ralli-Ritmoista on jauhettu aiemmin jo täällä
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=7&t=21952
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Rimoista vielä , eikös kotkassa pizzamies enzo omistanut 80 luvulla 130 tc abartin olikos se ryhmä 2 ???? missä lienee ! ajeli kisaa samoihin aikoihin kuin minä .
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
tarkoitakko kempaista joka on täältä pohjosesta tyrnävä oulu alueelta. täällä päin pyöri ralleissa yks ritmo joskus 1995-2000 kempaisen ajamana.-HH- kirjoitti:Toi hopeinen oli gr.F jo Kemppaisen aikaan - Kiisken Teemu taisi olla viimeinen joka sillä ajoi eli just se auto mitä Outlaw kyseli.
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Pizzamies Kotkasta oli Enzo Franzoni! Fiat Ritmo 130 TC (Gr.N).
Hopeisen Ritmo Kemppainen oli Lahdesta (ainakin Ritmon ostohetkellä).
Hopeisen Ritmo Kemppainen oli Lahdesta (ainakin Ritmon ostohetkellä).
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
tässä on kuvä ritmosta mikä oli meillä päin http://lyttinen.1g.fi/kuvat/moottoriurh ... ua99_3.jpg http://lyttinen.1g.fi/kuvat/moottoriurh ... sp00_2.jpgjaketech kirjoitti:tarkoitakko kempaista joka on täältä pohjosesta tyrnävä oulu alueelta. täällä päin pyöri ralleissa yks ritmo joskus 1995-2000 kempaisen ajamana.-HH- kirjoitti:Toi hopeinen oli gr.F jo Kemppaisen aikaan - Kiisken Teemu taisi olla viimeinen joka sillä ajoi eli just se auto mitä Outlaw kyseli.
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Auto ei näytä samalta Ritmo 125 Abarth etupuskuri.peilit ja oisko tossa (nuovaversion) kattopelti hopea oli ykköskoppanen jossa takareuna nousi ylös
kaikkihan on saattanut monesti vaihtua! moottoritilasta tunnistan. Kyseinen Kemppainen ajoi myös vihreä!valkoisella Lancia Deltalla rallia.
Jos joku tietää Ritmo Abarth 125 TC Gr.A NCA-21 historiasta jotain (viimehetkistä) kiinnostaa kovasti.
kaikkihan on saattanut monesti vaihtua! moottoritilasta tunnistan. Kyseinen Kemppainen ajoi myös vihreä!valkoisella Lancia Deltalla rallia.
Jos joku tietää Ritmo Abarth 125 TC Gr.A NCA-21 historiasta jotain (viimehetkistä) kiinnostaa kovasti.
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Minä putosin kärryiltä, eli onko ex-Sundström gr.A missä?
Ja, missä Fiatissa on tämmöinen vakiona? Abarth käytti g.4 ja g.2 mirkuloissa. Elikkäs voisi olla joku -70 luvun iso Fiat, 130 tms.??
Ja, missä Fiatissa on tämmöinen vakiona? Abarth käytti g.4 ja g.2 mirkuloissa. Elikkäs voisi olla joku -70 luvun iso Fiat, 130 tms.??
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Sulakeboksi on mun mielestä samanlainen kuin 79-85 murtoluvuissa:
http://www.midwest-bayless.com/storefro ... =277064292
http://www.midwest-bayless.com/storefro ... =277064292
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
LAXin perillinen löytyi. Auto oli syvällä metsässä, viiden metrin päästä en meinannut huomata kun pajukkoa kasvoi niin rankasti ympärillä. Valitettavasti auto oli niin pehmeä ettei siitä kannata mitään tehdä, varsinkin kun sillä ei ole mitään kilpailuhistoriaa. Ja, siinä näkyi olevan pulttiholkein pääkaaretkin liitetty, ei ihan parhaat.
Vielä on kateissa autoja, Kuusamossa siis huhuiltu olevan myynnissä koreja, ei ole kuitenkaan mitään varmistunut...
Vielä on kateissa autoja, Kuusamossa siis huhuiltu olevan myynnissä koreja, ei ole kuitenkaan mitään varmistunut...
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
ei oo kuusamon autoista tietoa löytynyt.131rally kirjoitti:
Vielä on kateissa autoja, Kuusamossa siis huhuiltu olevan myynnissä koreja, ei ole kuitenkaan mitään varmistunut...
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Ei muuta kun siviili auto pihaan ja siitä tekemään, onhan niitä myynnis ollut tääläkin...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Juu, onnistuuhan se niinkin. Mutta kilpurin tekemisessä korin tekeminen on kaikista ärsyttävin projekti. Menee kauan ja siinä on paljon savuista hitsaamista..
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
Tuskimpa tuollaisesta vanhasta kilpurista valmista koria saa, ettei vaan loppupeleis olisi kovempi työ kun siviiliautosta tehdes...131rally kirjoitti:Juu, onnistuuhan se niinkin. Mutta kilpurin tekemisessä korin tekeminen on kaikista ärsyttävin projekti. Menee kauan ja siinä on paljon savuista hitsaamista..
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 131 g.2 kilpuri-projekti
näin on. vanha kilpurin kori ei oo uuden veronen. kori notkuu ja on pehmee ku rymmyytetty menemää, uusiksi sen joutus kumminki tekeen. helpommalla saa ku tekee uuden korin siviiliautosta.kappa12 kirjoitti:Tuskimpa tuollaisesta vanhasta kilpurista valmista koria saa, ettei vaan loppupeleis olisi kovempi työ kun siviiliautosta tehdes...131rally kirjoitti:Juu, onnistuuhan se niinkin. Mutta kilpurin tekemisessä korin tekeminen on kaikista ärsyttävin projekti. Menee kauan ja siinä on paljon savuista hitsaamista..