Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja mikahai »

jep. nuinhan se menee samalla tavalla ettei nurkat nouse kovemmissa nopeuksissa ylös.
italialainen inzinööri vain on ajatellut tuon toteutuksen vähän toisin ku suomipoika :oops:
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja jaketech »

131rally kirjoitti:
- VELI KALLIO / MARKKU KALLIO AJAMA AUTO JOSTAIN OULU-ROVANIEMI VÄLILTÄ ON VIELÄ KATEISSA, EDES KILPEÄ EN TIEDÄ

Kaikki muut rallissa ajetut autot on selvillä ja joko hauta- tai säilytyspaikka tiedossa.
pitää kysyä vielä yheltä kaverilta muistasko se. ite oon ollut tuohon aikaa vielä poikanen ni ei oo muuta muistikuvaa että ovat ajaneet fiiatilla, voortilla ja pololla.
kaveri on sen verran vanhempi että varmasti muistaa jos muistaa.
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Ok. Kerro jos keksit missä kalusto makaa.

Tietäisikö joku minkä valmistajan logo on tuossa tankin korkissa? Osassa tehdasautoista tuo on, osassa ei. Ja äh, nousee niin isoiksi nuo kuvat tässä ketjussa ettei taida näkyä ihan? Tässä suora linkki http://131abarth.com/wp-content/uploads ... 093757.jpg

Kuva
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja mikahai »

Kallion Markku säilytti tuota Mirafioria haukiputaalla, kävin autoa aikanaan ostattelemassakin .pääsin jopa kokeileen kyseistä autoa.
Markku kuuluu meidän korjaamon asiakkaisiin ja käyttä pakua sillon tällön huollossa
voin kysäistä Markulta onko sillä tietoa missä auto nyt on.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Ai, oliko se minkälainen teknisesti ja ulkoisesti? En ole nähnyt edes kuvaa.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja mikahai »

no ei minun mielestä kovinkaan kummonen, tässäpä mitä jäi mieleen, valkonen kori ei mitään levityksiä tai spoilereita en satavarma mutta oisko peräti 4 ovinen ollu.
pitkällä vaihdekepillä.vaakaimut oli konehuoneessa, jotku nokat oli vaihdettu. markun mukaan moottorissa ei ollut tarpeeksi puristuksia.
käsittääkseni ei kovinkaan tehokas mylly.
minäpä haastattelen Markkua tuon auton tiimoilta.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja jaketech »

mikahai kirjoitti:no ei minun mielestä kovinkaan kummonen, tässäpä mitä jäi mieleen, valkonen kori ei mitään levityksiä tai spoilereita en satavarma mutta oisko peräti 4 ovinen ollu.
pitkällä vaihdekepillä.vaakaimut oli konehuoneessa, jotku nokat oli vaihdettu. markun mukaan moottorissa ei ollut tarpeeksi puristuksia.
käsittääkseni ei kovinkaan tehokas mylly.
minäpä haastattelen Markkua tuon auton tiimoilta.
kysäseppä ni mun ei tartte soitella inkilälle :lol:
muistakko oliko se normi kilvillä vai siirtokilvillä. muistelen että vanhassa kec rallin kooste videolla on valkonen mirafiori siirtokilvillä. vuosi oli muistaakseni 1990 tai 1991
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Minun tilastoissa on tämmöinen

KEC-ralli 4-5.7.1987 Veli Kallio Markku Kallio Fiat 131 1600 76 17
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja jaketech »

131rally kirjoitti:Minun tilastoissa on tämmöinen

KEC-ralli 4-5.7.1987 Veli Kallio Markku Kallio Fiat 131 1600 76 17
oiskoha ollut sittenki 1987. tarkistan ku pääsen kotia ja koitan saaha toimimaan vhs videot
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Foorumilla liikkunee vaikka minkälaista insinööriä, joten vastatkaapa tämmöiseen kyssäriin. Ostin vanhan lattialla seisovan pistehitsauskoneen, Esab jokin, Amppeereita ns. riittävästi. Siinä on painailmapoljin joka laukaisee kärjet vastakkain, kun varsi lähtee liikkeelle se painaa mennessään kytkintä joka kytkee virran. Laitteessa virran ja ajan säätö.

Jos tuosta ottaisi kärjet kauas toisistaan, sitten kaapeleilla kärjistä yhteys irtopihteihin. Pihdit auton korissa kohdilleen ja poljinta painamalla tulisi virta näihin irtopihteihin. Onko jokin syy miksi ei onnistuisi? Tai onko tässä jotain hengenvaarallista tapahtumaisillaan :D
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

voishan tuo vaikka onnistuakkin ;)
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Mistähän keksisi edullisesti sopivan pihdin. Pitäis saada puoliskot eristettyä toisistaa ja jonkinmoista jousivoimaakin saisi olla puristamassa.

Sitten, hankin tuossa kaarisaksen jossa terä 1m pitkä. Tylsä kuin mikä. Mitenköhän tuon saisi teroitettua kotikonstein? Kulmassa näkyisi olevan molemmat terän puolet.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

131rally kirjoitti:Foorumilla liikkunee vaikka minkälaista insinööriä, joten vastatkaapa tämmöiseen kyssäriin. Ostin vanhan lattialla seisovan pistehitsauskoneen, Esab jokin, Amppeereita ns. riittävästi. Siinä on painailmapoljin joka laukaisee kärjet vastakkain, kun varsi lähtee liikkeelle se painaa mennessään kytkintä joka kytkee virran. Laitteessa virran ja ajan säätö.

Jos tuosta ottaisi kärjet kauas toisistaan, sitten kaapeleilla kärjistä yhteys irtopihteihin. Pihdit auton korissa kohdilleen ja poljinta painamalla tulisi virta näihin irtopihteihin. Onko jokin syy miksi ei onnistuisi? Tai onko tässä jotain hengenvaarallista tapahtumaisillaan :D
En ole insinööri mutta töissä on sellainen autonkorin pistehitsauksiin yms. tarkoitettu laite, kaapelit on varmaan ainakin 2cm paksua tavaraa, käyvät ihan jöötinä kun hitsaa.
Ongelmaksi näkisin tässä rakennelmassa sen puristusvoiman saamisen kärkien väliin, sitä on näissä laitteissa paljon kun on paineilmalla puristuvat leuat.
GFF 1738
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

kaapelit ois oltava tosi paksut ja puristus voimaa aika paljon :shock:
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Paljonko on "tosi paksu"? Minulla taitaa olla yhdet melkein uudet apukaapelit 50mm2 kaapeleilla? Eihän siinä kuitenkaan kovin isolla virralla hitsata. Tuolla minun koneella neljäportaisesta asteikosta 1 olisi varmaan sopivin. Siinä elektrodit ovat 19mm kuparia ja tarkoitettu kestämään maksimiteholla hitsaamista. Luulisi että esim. elektrodiksi riittäisi 6mm ja kaapeliksikin riittäisi ohuempi, esim. 35mm2 kaapeli? Mutta joku varmaan osaisi laskeakkin nuo?

Makro
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Vastaa Viestiin