Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Olisko jollain lainata abarth takaluukkua? Saa olla rikki kunhan muoto on ok. Korjataan kuntoon, vuokrasta voidaan myös keskustella.
Kori tuli takaisin talliin tänään. Olin niin innoissani että nousi kuume Jos kuume hellittää niin huominen päivä oli tarkoitus käyttää lokareiden sovitteluun ja etuspoilerin muotin (tehty 1995) korjausten viimeistelyyn.
Kori tuli takaisin talliin tänään. Olin niin innoissani että nousi kuume Jos kuume hellittää niin huominen päivä oli tarkoitus käyttää lokareiden sovitteluun ja etuspoilerin muotin (tehty 1995) korjausten viimeistelyyn.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
No mutta, jotain sain kuumeisenakin tehtyä. Takapään osia sovittelin paikoilleen. Sopiihan nuo kohtalaisesti.
Ja lisää kuvia
http://131abarth.com/?page_id=75
Ja lisää kuvia
http://131abarth.com/?page_id=75
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
jos taka kyljet laittaa nuin ku kuvassa eli kourun sisä puolelle ni taka luukku ei sovi 100 varmasti tuohon väliin. ai mistäkö tiedän
tosi hieno brojekti
tosi hieno brojekti
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Saapas nähdä, pitäis hakea ullakolta Puolan takaluukku ja testata. Kaipa siinä on takaluukku sentään oikean mittainen. Tuo sisäpuolelle asentaminen on kyllä ihan original tapa asentaa se. Juuri olen jokusen tunnin katsellut arkistojani läpi noista tehtaan kokoamista autoista. Olisiko sinulla ollut liian paksut ne osat? Jos vaikka 4-5mm paksua laminointia on tuossa kohtaa niin kyllähän se kapenee aukko heti yhteensä sen 5mm helposti. Nuo ovat n. 2mm paksut.
On muuten aikamoinen taiteenlaji kuinka nuo ohuet kyljet pitää asentaa. Eka yritys yksin asennettaessa teki liki 10mm virheen lokarin päälle. Sitten kun kaksistamiehin väänneltiin ja opeteltiin niin saatiin melkein lommottomiksi asennettua. Seuraavat lokarit vahvistetaan vahvuuden kasvattamiseen tarkoitetulla matolla jolla saadaan jäykkyyttä vähän avuksi asennukseen.
On muuten aikamoinen taiteenlaji kuinka nuo ohuet kyljet pitää asentaa. Eka yritys yksin asennettaessa teki liki 10mm virheen lokarin päälle. Sitten kun kaksistamiehin väänneltiin ja opeteltiin niin saatiin melkein lommottomiksi asennettua. Seuraavat lokarit vahvistetaan vahvuuden kasvattamiseen tarkoitetulla matolla jolla saadaan jäykkyyttä vähän avuksi asennukseen.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
No nyt on testattu Puolan takaluukulla. Menee väliin mutta on todella tiukka. Sata kuvaa myöhemmin syykin on selvä. Suomen muoteissa on näköjään tullut aikaa myöten virhe.
Tiukkaa on.
Tuossa näkyy syy ahtauteen. Kun takavalot on ohitettu, pitäisi tuon kaareutumisen loppua ja linjan pitäisi nousta suoraan ylöspäin. Niissä vanhoissa muoteissa ainakin etulokarit on tehty kahdesta osasta tuosta kohtaa liittäen. Siitä on hävinnyt tuo oikea muoto. Pitää huomenna testata saako tuon hiomalla lähemmäksi oikeaa muotoa.
Tiukkaa on.
Tuossa näkyy syy ahtauteen. Kun takavalot on ohitettu, pitäisi tuon kaareutumisen loppua ja linjan pitäisi nousta suoraan ylöspäin. Niissä vanhoissa muoteissa ainakin etulokarit on tehty kahdesta osasta tuosta kohtaa liittäen. Siitä on hävinnyt tuo oikea muoto. Pitää huomenna testata saako tuon hiomalla lähemmäksi oikeaa muotoa.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
kaks olen nuita reblicoita tehny, molemmissa piti kyllä laittaa tuohon kourun ulko puolelle.
tuon ensimmäisen sarjan ostin joskus 90 luvun puolessa välissä porista, ne oli kyllä aivan kamalan paksut ja raskaat kuitu osat, saatto johtua siitäkin ettei mahtunut luukku väliin.
tuon mallinen mun lokari http://miki69.kuvat.fi/kuvat/Fiat+131+Abarth+reblica/
tuo oikea puoli luukusta roikkuu ku ei tiivistettä välissä.
oops tuli kaikki kuva, tuota kaikkein viimeisintä kuvaa yritin laittaa.
tuon ensimmäisen sarjan ostin joskus 90 luvun puolessa välissä porista, ne oli kyllä aivan kamalan paksut ja raskaat kuitu osat, saatto johtua siitäkin ettei mahtunut luukku väliin.
tuon mallinen mun lokari http://miki69.kuvat.fi/kuvat/Fiat+131+Abarth+reblica/
tuo oikea puoli luukusta roikkuu ku ei tiivistettä välissä.
oops tuli kaikki kuva, tuota kaikkein viimeisintä kuvaa yritin laittaa.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Hieno on tuo sinun replica! Hyvin istuu lokarit ja luukut. Mutta, kyllä se on sisäpuolelle tarkoitettu asennettavaksi. Toki jos se kuitu on 5mm paksua niin ei se sovi. Ja jos on samanlainen muoto kuin minun lokareissa nyt niin menee vielä ahtaammaksi. Kun katsot omastasi takapilarin muovin ja lokarin yhtymäkohtaa, siinä ei pitäisi olla rappua vaan samassa tasassa pitäis olla. Eli, siinä näkyy tuo ero kun asennat sen päälle etkä sisään. Ihmeen hyvin istuu kaikki välit yms. tuossa sarjassa sinun koriin
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Mä väittäisin että alkuperäisten kilpureiden kuituosat ovat punosta ja epoksia, sitten jos niistä on otettu muotit ja tehty halvemmista aineista (polyesteri ja katkokuitu) kopio-osia, niin kopioiden materiaalipaksuus on vähintään kaksinkertainen.
Jos noihin on hyviä muotteja joita pääsee käyttämään, niin ei muuta kuin epoksia ja punosta kaupasta ja laminoimaan itse, hommana kuituosien tekeminen ei ole kauhean vaikeaa, kunhan osaa valita sopivat tarveaineet, hyvä punos (esim. Kevra myy) taipuu pienisäteiselle mutkalle ja epoksilla on helppoa laminoida.
Jos noihin on hyviä muotteja joita pääsee käyttämään, niin ei muuta kuin epoksia ja punosta kaupasta ja laminoimaan itse, hommana kuituosien tekeminen ei ole kauhean vaikeaa, kunhan osaa valita sopivat tarveaineet, hyvä punos (esim. Kevra myy) taipuu pienisäteiselle mutkalle ja epoksilla on helppoa laminoida.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Paksuus määräytyy matosta ja siitä kuinka märkää tekee. Aika ohutta saa kun laittaa yhden 200g maton vaikka katkokuitua eikä muuta Ne Porissa tehdyt olivat usein ainakin 3x 400g tai jopa 4x 400g. Omat olen tehnyt 2x 400g ja joskus 1x400g + 1x200g joka on jo vähän heikko. Se on totta että ohuita ja kovia ne tehtaan osat olivat, kuvissa näkyy kuinka lähtee kerrasta pala, puoli lokaria tms ihan kuin paperia. Myös takaluukuista on hienoja kuvia huollossa kun toisen reunan varassa on pönkättynä. Menee ainakin 30asteen kulmaan mutkalle..
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
On tullut hommiakin tehtyä tallilla. Kuvia ja juttua enemmän http://131abarth.com/?page_id=75
Peltitöitä harjoittelin piiloon jäävään kohtaan ennenkuin käyn käsiksi näkyviin. Lähtökohtaisesti pyrin tekemään korjaukset niin että vain koteloiden sisältä näkee tehdyt korjaukset. Alta eikä päältä katsoen ei saa näkyä paikat...
Jotain osiakin sain koneistajalta takaisin, eturipustukseen olis nyt kaikki muu paitsi uniballit.
Mistä saa ovipahveissa käytettyä vinyyliä? Ei ole keinonahkaa, enemmänkin muovikalvoa jossa nahan kuvio.
Peltitöitä harjoittelin piiloon jäävään kohtaan ennenkuin käyn käsiksi näkyviin. Lähtökohtaisesti pyrin tekemään korjaukset niin että vain koteloiden sisältä näkee tehdyt korjaukset. Alta eikä päältä katsoen ei saa näkyä paikat...
Jotain osiakin sain koneistajalta takaisin, eturipustukseen olis nyt kaikki muu paitsi uniballit.
Mistä saa ovipahveissa käytettyä vinyyliä? Ei ole keinonahkaa, enemmänkin muovikalvoa jossa nahan kuvio.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
heip. sinäkö olet tutkinut nuita alkuperäisiä abartheja enemmänkin kuvista. nii ootko pistänyt merkille onko orkkiksissa 2kpl nuita konepellin lukkoja.
jossain nuitten ritilöitten kohdalla ku muistelisin että tuommoisen kuvan oisin jossain nähny.
nuo kuitu pellithän on järkiään" väärinpäin" lontollaan jos vain yhden lukon keskelle laittaa.
hmm. tulikohan tuo nyt selitettyä tarpeeksi sekavasti.
jossain nuitten ritilöitten kohdalla ku muistelisin että tuommoisen kuvan oisin jossain nähny.
nuo kuitu pellithän on järkiään" väärinpäin" lontollaan jos vain yhden lukon keskelle laittaa.
hmm. tulikohan tuo nyt selitettyä tarpeeksi sekavasti.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Stradalessa on kaksi normi mirkun lukkoa, kahta puolen konepeltiä. Ja tehty yhdysvaijeri jolloin vedetään kuskinpuoleista ohjaamosta, jatkovaijeri vetää vänkärin puoleista. Melko itse tehdyn näköinen viritys, lukot erillisessä telineessä siinä suojapellissä joka peittää lämppärin. Ja konepellissä kaksi ihan samannäköistä uroskappaletta kuin peltisessä pellissä on.
Kilpurissa on kolme tappia. Mitenköhän lienevät, ovatkohan olleet ihan tiimin tuotteita vai ostettu jostain? Aika itse tehdyn näköisiä?
Myös tankinkorkin valmistaja on kateissa, omituinen logo keskellä korkkia. Pitää etsiä kuva jostain tähän jos joku tunnistaa valmistajan.
Kilpurissa on kolme tappia. Mitenköhän lienevät, ovatkohan olleet ihan tiimin tuotteita vai ostettu jostain? Aika itse tehdyn näköisiä?
Myös tankinkorkin valmistaja on kateissa, omituinen logo keskellä korkkia. Pitää etsiä kuva jostain tähän jos joku tunnistaa valmistajan.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
elikkäs jos laittais rajottimen keskelle konepeltiä ja 2lukkoa reunoihin niin nuo kuitu pellitkin ois oikein päin lontollaan.
mulla on tuossa omassa vain yks lukko keskellä nii meinaa moottoritie nopeuksissa"pelti" nousta reunoista ylös.
mulla on tuossa omassa vain yks lukko keskellä nii meinaa moottoritie nopeuksissa"pelti" nousta reunoista ylös.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Jospa ton pellin jättäs pelliks,jos se noin vaikeeksi menee.Vaikka eihä mulla mikää kilpuri ookkaan.
Fiat 131 Abarth replica+Alfa 75 TSx2+HD
Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti
Jos jaat konepellin tuulilasinpuoleisen reunan kuvitteellisesti neljään osaan, niin nämä lukot on aina 1/4 kohdissa. Keskellä ei ole mitään tukea, päissä on ne säädettävät kierrekumit korin puolella. Eli tavallaan neljästä kohtaa tuettu muttei keskeltä. Kumi 0/4, lukko 1/4, ei mitään 2/4, lukko 3/4 ja kumi 4/4. Tarkistin vielä orkkisautojen kuvista.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________