Fiat 128 SL Gr 2
Re: Fiat 128 SL Gr 2
Eikös niin sanota jotain et moni kakku päältä kaunis....... Muistan vaan kun tuota koria rakentelin hissekuntoon et taidettiin useammasta cupeesta kasattua ja kattokin vaihdettiin.... ja eikös tuossa ole "vakio" hillitsimetkin mitä nyt palat ja nesteet tietty....
Re: Fiat 128 SL Gr 2
Kiva lukea teidän kirjotuksia , kiitos niistä.
Epäilyjä auton hinnasta .
Tällä hinnalla on ollut kyselyjä, enkä meinaa hintaa laskee muuten auto lähtee tallista , ja katelisten joukko kasvaa .
Lahden näytely meni hyvin , kiinustusta riitti,jopa muutama Fiiat hemmo pysähty paikalle.
Epäilyjä auton hinnasta .
Tällä hinnalla on ollut kyselyjä, enkä meinaa hintaa laskee muuten auto lähtee tallista , ja katelisten joukko kasvaa .
Lahden näytely meni hyvin , kiinustusta riitti,jopa muutama Fiiat hemmo pysähty paikalle.
Re: Fiat 128 SL Gr 2
On hieman väärin rinnastaa siviiliautojen ja kilpa-autojen arvoa keskenään. Siviiliauton hinnanmääritys on paljon selkeämpää, koska niitä on enemmän tarjolla. Kysymyshän on loppupeleissä kysynnästä ja tarjonnasta. Kilpa-auton arvon taas ratkaisee ensinnäkin sen historia. Toisaalta se, mitkä nappulat siinä on paikoillaan. Yleensä pelkät alkuperäiset ja luokitussääntöihin sopivat kilpa-osat ovat yksistään monesti hyvinkin kalliita. Jos yhdessä autossa on "kokoelma" esim. tehtaan harvinaisia kilpaosia, niin hintahan sellaisella kokoelmalla saattaa olla hyvinkin korkea.
Voisin heittää esimerkiksi Lancia Integralen R90 vaihteiston. Kuusivaihteinen tehtaan suorakytkentälaatikko. Niistä pyydetään maailmalla järjestelmällisesti vähintään 10- 15 t€ jopa enemmän. Jos nyt siviili Integrale on tälläkin foorumilla ollut kaupan 8t€ hintaan, niin eikös se nyt ole vähän hölmöä, että kokonaisen auton saa lähes puoleen hintaan siitä mitä pelkkä kilpa-auton vaihteisto maksaa! ja tällä asiallahan ei ole mitään tekemistä järjen kanssa. Mutta ei niitä kilpa-autoilua harrastavia kiinnosta siviiliautot, ainoastaan kilpa-autot ja -osat.
Joten, luokituksiin sopiva hyvin tehty race ready kilpa-auto on ilman muuta monin verroin arvokkaampi kuin vaikka museokuntoinen siviili auto. Se on ostajan tehtävä arvioida, että saako rahoilleen vastinetta.
Vinkkinä heittäisin, että eikun pajalle väsäämään kilpa-autoja.. Kilpailukykyiselle hyvin tehdylle kilpurille aina löytyy ostaja.
Juha
Voisin heittää esimerkiksi Lancia Integralen R90 vaihteiston. Kuusivaihteinen tehtaan suorakytkentälaatikko. Niistä pyydetään maailmalla järjestelmällisesti vähintään 10- 15 t€ jopa enemmän. Jos nyt siviili Integrale on tälläkin foorumilla ollut kaupan 8t€ hintaan, niin eikös se nyt ole vähän hölmöä, että kokonaisen auton saa lähes puoleen hintaan siitä mitä pelkkä kilpa-auton vaihteisto maksaa! ja tällä asiallahan ei ole mitään tekemistä järjen kanssa. Mutta ei niitä kilpa-autoilua harrastavia kiinnosta siviiliautot, ainoastaan kilpa-autot ja -osat.
Joten, luokituksiin sopiva hyvin tehty race ready kilpa-auto on ilman muuta monin verroin arvokkaampi kuin vaikka museokuntoinen siviili auto. Se on ostajan tehtävä arvioida, että saako rahoilleen vastinetta.
Vinkkinä heittäisin, että eikun pajalle väsäämään kilpa-autoja.. Kilpailukykyiselle hyvin tehdylle kilpurille aina löytyy ostaja.
Juha
Re: Fiat 128 SL Gr 2
Historic-kilpurin rakentaminen on harvoin halpaa lystiä, usein kaikki vakiota paremmat osat pitää kuitenkin olla luokitettuja ja toiset etsivät osia vuosikausia, kun kaikkea ei kaupasta saa suoraan hyllystä.
Hintapyynteihin ja autojen arvoon on vaikea ottaa kantaa, kun ei noita ihan liiaksi ole myynnissä
Hintapyynteihin ja autojen arvoon on vaikea ottaa kantaa, kun ei noita ihan liiaksi ole myynnissä
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Fiat 128 SL Gr 2
Tämä yksilö on varmaan hintapyynnön arvoinen; hyvillä osilla ja huolella rakennettu. Ja todistetusti myös kilpaillut ja kestänyt. Ei siis perinteinen "suomalainen kilpa-autokauppa", jossa pahimmilleen myydään autoa, jossa kokeiluhetkellä asialliset osat kiinni, sitten kokeilun jälkeen "myyjä haluaa vielä viimeistellä" jotain autossa. Viimeistely sitten on autossa olevien parempien osien vaihtamista tallin perukoilta löytyneisiin B-osiin.
Näitäkin kauppoja on käynyt; lähinnä takavuosina ja enemmän äffäläisissä.
Näitäkin kauppoja on käynyt; lähinnä takavuosina ja enemmän äffäläisissä.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Fiat 128 SL Gr 2
Mitä tälle hienolle projektille kuuluu? Onko sinulla muuten kasin omat levikkeet vai ovatko ne sovellettu jostain Escortin katteesta?