Sivu 3/3

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 16.11.2013 17:13
Kirjoittaja FulviaHF
Kyllä 1+ tuli kansallisesti ennen kuin edes A-ryhmää oli. Suurimmat erot 1-ryhmäläiseen oli vapaa nokka-akseli nostoa sai olla max. 0,6mm enemmän. Kannesta kanavat sai työstää luokitustodistusten mittojen mukaan ja puristusta sai nostaa. Muuten 1-ryhmäläinen voimansiirron,alustan ym. osilta. Myöhemminhän tuli A-ryhmä eli tais olla -82 ja siihen oli transfer siirtoluokituksia niille autoille joille oli voimassaoleva 1-ryhmän kv-luokitus. A-ryhmän säännöthän oli vapaammat eli antoi säännöissä vapauksia mm. painoissa (aikaisemmin luok.todistuksen mukaan, A-ryhmässä kuutioiden mukaan), vanteissa ym.ym. 1+ ajettiin vain nopeuskilpailuissa eli radalla ja senaikaisissa maastoajoissa. Rallissa ajettiin perus 1-tyhmäläisillä. 1+ oli Suomen oma kansallinen luokka.

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 14.01.2014 15:21
Kirjoittaja Eejii