Sivu 2/3

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 09.03.2011 11:29
Kirjoittaja Eejii
Taitaa sitten olla tämä ykköskoppainen kyseessä: http://www.historicralli.net/forum/view ... t=90#p1677

Eikä tuo alempikaan näytä yhtään pahalta, 124 Spider!!!

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 19.03.2011 16:53
Kirjoittaja Janne_K
Kuljettaja oli kuulemma synttärisankari 50-vee ja hän on joskus iloisella -80 luvulla ajanut hiukan rallia seiskalla.
Auto on salassa valmistettu juhlakalulta ja itse kisaan osallistuminenkin oli kai hoideltu pitkälti selän takana.
Saimme kuulla projektista reilu vuosi sitten kun hommaa junailleet kaverit kyselivät osia.
En ole varma, onko pikku- vai isolohko. Täysvakioluokan auto on kyseessä eli pakoputkea myöten vakio kampe.
Pääpukarina salaisessa operaatiossa taisi oll Jukka Saikkonen, ralliporukat muistavat nopeana kuljettajana SM-sarjasta ja Historicista.
Kunnioitettavaa vaivannäköä ystäviltä!

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 19.03.2011 17:33
Kirjoittaja kappa12
pikkukoneinen kun on ykköskoppainen...

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 24.03.2011 08:10
Kirjoittaja RHR
Pikkukoneinen on vakio tekniikalla. Korin hakivat minulta muistaakseni kesällä 2009. Hienoa oli nähdä laite viivalla, harmi vaan kun hokasin sen vasta kun oman kisailun jälkeen saavuimme Parfermeehen ja siitä suoraan jälkikatsastukseen. Ei Fiat tuote vaikka F:llä alkaa ja neljä kirjainta.

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 17.05.2011 11:45
Kirjoittaja Eejii
Pieni tunnistustehtävä. Kuka ajaa tässä seiskalla ja missä?

Kuva

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 17.05.2011 12:04
Kirjoittaja McJAS
Olisko Antsa Laine jossain italiassa, missä voitti seiskalla jääradan, mutta lopulta hylättiin, kun oli takajousi korvattu kiinteällä palkilla?

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 18.05.2011 09:54
Kirjoittaja Eejii
Antsahan se on Sestrieressä 1983 ja diskaukseen kisa päättyi. Samassa kisassa ajoi myös Sundströmin Mikko Ritmolla. Bongasin kuvan tuolta italialaiselta foorumilta: http://rallymania.forumfree.it/?t=48644463

Siellä on mielenkiintoista juttua ja kuvia Italiassa kisanneista seiskoista.

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 06.09.2011 08:59
Kirjoittaja kappa12
Kuva

Samalta sivustolta bongattua... Jos oikein käsitin kuvatekstin niin sama kaveri kun ylempänä...

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 16.06.2012 21:43
Kirjoittaja kappa12

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 16.08.2012 12:57
Kirjoittaja Eejii
Näkyy olleen Italiassa 80-luvulla aika nopean näköinen seiskajoukkue. jos oikein ymmärsin, niin tuo ekassa kuvassa kypäräänsä katolta kurotteleva (vai kiinnittääköhän juuri tuulilasimainosta) henkilö leopardikuvioisessa FIA-hyväksytyssä alusasussaan on myös itse ajanut noita kilpureita.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 11.09.2012 10:58
Kirjoittaja kappa12
http://zoomailija.kuvat.fi/#/kuvat/

Tuolta löytyy yhtä ja toista vanhaa rallikuvamateriaalia... Seiskojen osalta taidetaan elää a-ryhmän aikakautta, mutta mielenkiintoista materiaalia kuitenkin...

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 14.11.2013 14:31
Kirjoittaja Eejii
Tuulilasissa vuodelta 1982 sattui silmään tuommoinen juttu:
Kuva

Kellään tietoa millaisella tekniikalla nuo ratavehkeet oli? Menestystä ainakin pikkuluokassa tuli.

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 15.11.2013 10:21
Kirjoittaja outlawjw
Eejii kirjoitti:Kellään tietoa millaisella tekniikalla nuo ratavehkeet oli? Menestystä ainakin pikkuluokassa tuli.
Käsittääkseni 1+ / A ryhmässä mentiin A-Ryhmän säännöillä; eli noissa olisi saanut käyttää A-ryhmään luokiteltuja osia (välityssarjoja, lukkoa, luokkarin mukaisia jarruja & tukivarsia) - ja 1-ryhmään luokitelluista autoista sai tehdä "plussalla" A-ryhmää vastaavia. Osa autoista taisi olla vielä I / II ryhmästä siirtoluokiteltuja - noissa siirtoluokkareissa oli ruksattu osa II-ryhmän osista pois (mm. kilpakojelauta) jne...
Noissa Suomi-autoissa ei tainnut olla kuitenkaan kaikkia mahdollisia osia; korkeintaan välityssarja & lukko. Muuten vakioalustaa paremmilla puslilla, Konit & paremmat jarrupalat jne... Kaasarina oma Sportin kaksikurkkuinen. Virtasen nokka-akselit, kansi jne... eli aika lailla perustavaraa.

Eipä Kautosen rallisportissakaan ollut esim. takana levyjarruja, etupäässä reaktiotangollisia tukivarsia, tuuletettuja jarrulaikkoja tms. erikoisosaa. Alusta oli Koneilla toteuttu, laatikossa lukko ja luokiteltu välityssarja. Moottori pirteä sportin kone (ilmeisesti Virtasen tekemä alunperin). Koska auto liikkui aika luja ja Suurajoissa syntyi huipputulos, niin kaikenmaailman huhuja liikkui 1300 cc pitköiskuisesta akselista aina 343:n remmivolvon kampiakselista modattuun akseliin ja lähes 1500 cc koneeseen jne... Vaan ihan normikokoisella koneella ajoi.

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 15.11.2013 11:28
Kirjoittaja kappa12
outlawjw kirjoitti:Moottori pirteä sportin kone (ilmeisesti Virtasen tekemä alunperin).
Joo, niin mäkin oon asia ymmärtäny... Kumpikaan ei noitten koneitten kokoonpanoista juttele, ei virtanen eikä kautonen...

Kova palahan se on monelle kun tuollaisella mopo-autolla laitetaan nenään oikeita kilpa-autoja niin laitonhan se on pakko olla... :lol:

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

Lähetetty: 16.11.2013 08:26
Kirjoittaja outlawjw
Kautoselta itseltään kuulin moottorista suurin piirtein seuraavaa:
- vakioalakerta
- modatut vakiomännät
- virtasen nokka-akseli ja kansi
Huoltomies (entinen Imatran sammutinhuollon omistaja) taas kertoili alustasta ja jarruista.
Hanskallahan Kautonen kompensoi viimesen päälle luokitellut osat...
Harmi sinänsä, että Kautosen auto päätyi paaliin kierrettyään ensi menestyksellä Suurajoissa, 1991 junnu SM:ssä Karpilla, sitten Mäntsälän kautta Kauniaisiin, josta paaliin...
Onhan noita muitakin hienoja kisalaitteita paalattu mm. Täällä Lopella Tahkon II ryhmän Polonez.