Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudeltaan..

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.

Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta

ViestiKirjoittaja FulviaHF » 16.11.2013 18:13

Kyllä 1+ tuli kansallisesti ennen kuin edes A-ryhmää oli. Suurimmat erot 1-ryhmäläiseen oli vapaa nokka-akseli nostoa sai olla max. 0,6mm enemmän. Kannesta kanavat sai työstää luokitustodistusten mittojen mukaan ja puristusta sai nostaa. Muuten 1-ryhmäläinen voimansiirron,alustan ym. osilta. Myöhemminhän tuli A-ryhmä eli tais olla -82 ja siihen oli transfer siirtoluokituksia niille autoille joille oli voimassaoleva 1-ryhmän kv-luokitus. A-ryhmän säännöthän oli vapaammat eli antoi säännöissä vapauksia mm. painoissa (aikaisemmin luok.todistuksen mukaan, A-ryhmässä kuutioiden mukaan), vanteissa ym.ym. 1+ ajettiin vain nopeuskilpailuissa eli radalla ja senaikaisissa maastoajoissa. Rallissa ajettiin perus 1-tyhmäläisillä. 1+ oli Suomen oma kansallinen luokka.
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
FulviaHF
 
Viestit: 183
Liittynyt: 07.12.2004 12:59
Paikkakunta: Mänttä


Edellinen

Paluu Moottoriurheilu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 1300ti