Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Sainpa sen taas tänään käymään. Sisäänajoa viikonloppu ja tiistaina säätöihin, keskiviikkona kokeilemaan ja lauantaina kilpailemaan. Laitan joskus Scuderian sivuille vahan projektista ja incaria ajamisesta.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Joopa joo, pistin tänään peruutuksen Autoglym-ralliin. Syy: nokka-akselit ja puristussuhde eriparia, tuloksena paljon kilinää ja tilaus Mauri Virtaselle
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Harmi... liian iso puristussuhde ja kesyt nokat?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Jep. Luotin kokeneen kannentekjän (joka teki tämän kannen, ja jolla oli nämä Alquatin nokat mukana tietoineen) sanaan. Kävin hakemassa sen Esatecistä ja kas kone kalisee epäilytävästi niin, että olisikohan kampiakseli pokki .
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
No voi prkl. Kylläpä se nyt vastustaa. Eipä sitten tarvitse lähteä katsomaan sitä autovaha rallia, vaan voi mennä katsomaan sprinttiä miekkiöön.
No bodykits, no stereos, no bullshit...
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Näytti peruneen seiskamiehistökin kilvanajon Autoglymissa... ja allekirjoittanut karsittiin. On aika syvältä järjestäjien touhu; karsitaan reilusti, eikä ketään oteta varalle, vaikka tiedetään, että poikkeuksetta 5 - 15 autoa peruu. Nytkin lopulta viivalla 226 autoa 320 ilmottautuneesta... Ennen sentään oli varalle hyväksytyt. Täytyy yrittää uudemman kerran Rantarallissa pääsyä viivalle...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Olen sitä muuten ihmetellyt itsekin, miten se varamiesjärjestelmä toimi menneisyydessä ihan hyvin, mutta ei nykyisessä tietojärjestelmässä. Kyllä se kävi keskiviikkona, kun tajusi, ettei kilpailuun ole mitään asiaa, mielessä, ettet sinäkään mukaan päässyt. Olikos se sinun 147:si sama mikä oli aiemmin Savolaisen Matilla (olikohan siitä jo aiemmin puhetta)? Purin Lancian konetta hiukan ja totesin että poraus on ollut hiukan ahdas (kuitenkin tehtaan arvoissa) ja kolmospytystä on katkennut männänrengas, jonka palaset ovat kiilautuneet männän ja putken väliin, joka taas on aiheuttanut putken rikkoutumisen ja liukumisen n. 7 milliä alas. Joten muutoksina: puristussuhde alemmas, tiukemmat nokka-akselit ja poraus väljemmäksi.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Moro,
Tietotekniikka kehittyy ja rahastus lisääntyy - palvelutason ja joustavuuden laskiessa. Siltä tuntuu tuo rakkaan kattojärjestömme pääprinssiippi. Toki tässä tapauksessa kisajärjestäjillä taitaa olla sormet pelissä...
Tuossa autossa on ollut v. 01 - 06 Savolaisen seiskan tekniikka (laatikko & moottori), nyttemmin siellä on uudempi laatikko + toinen moottori. Savolaisen auton tekniikka on edelleen tallessa ja korjattavana...
Minä olen porannut nuo moottorit aina 0,02-0,03 mm yli tehtaan suositusten; juuri tuosta syystä. Ja kun työ haittaa harrastuksia (=aina), niin tuppaa jämään sisäänajot niin vähiin, että ollaan menty noin. Ei ole wäljän woittanutta...
Tietotekniikka kehittyy ja rahastus lisääntyy - palvelutason ja joustavuuden laskiessa. Siltä tuntuu tuo rakkaan kattojärjestömme pääprinssiippi. Toki tässä tapauksessa kisajärjestäjillä taitaa olla sormet pelissä...
Tuossa autossa on ollut v. 01 - 06 Savolaisen seiskan tekniikka (laatikko & moottori), nyttemmin siellä on uudempi laatikko + toinen moottori. Savolaisen auton tekniikka on edelleen tallessa ja korjattavana...
Minä olen porannut nuo moottorit aina 0,02-0,03 mm yli tehtaan suositusten; juuri tuosta syystä. Ja kun työ haittaa harrastuksia (=aina), niin tuppaa jämään sisäänajot niin vähiin, että ollaan menty noin. Ei ole wäljän woittanutta...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Sillä vaan, kun se oli Matilla, laakeroin kerran sen vaihteiston.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Joo, kyllä Savoilainen taisi joskus mainita. Savolaisen autohan meni aikanaa RS autolle Jämsänkoskelle - Salosen piti rakentaa siitä viimeisen päälle äffäläinen mm. suorakytkylaatikoilla jne... Ensitöiksi purkivat tekniikan ja myivät laatikon. Sitten auto + lihalaatikkoon purettu moottori kulkeutui Lampisen Jounille, josta 2000 keväällä hain moottorin talteen. Koriltaan auto oli helmi - jopa entisöintiin rallikäytöstä huolimatta. Varmaan on mennyt paaliin tai peltoautoksi
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Joo meidän piti perua kun 1-ohjaaja rikkoi kätensä töissä perjantaina. Pohjanmaalle on myös turha haikailla lokakuussa.
Ittekin ihmettelin oman seuran toimintaa, soitin meinaan kiireesti kilpailun sihteerille peruutuksen, josko joku pääsis mukaan, mutta ei kuuleema.
En tunne ajattelua linjauksen takana.
Ittekin ihmettelin oman seuran toimintaa, soitin meinaan kiireesti kilpailun sihteerille peruutuksen, josko joku pääsis mukaan, mutta ei kuuleema.
En tunne ajattelua linjauksen takana.
www.jakracing.fi
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Ei muuta kuin kakkoskuski siihen ratin ja penkin väliin. Ykköskuskista kartturi tai keikkapelkääjää hakemaan...
Onkohan tuohon "varamiehistöjen" puuttumiseen nykyään syynä jokin järkkäreiden salaharjoittelu tms... pelko; mitään muuta syytä on vaikea kuvitella.
Onkohan tuohon "varamiehistöjen" puuttumiseen nykyään syynä jokin järkkäreiden salaharjoittelu tms... pelko; mitään muuta syytä on vaikea kuvitella.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Tukaisin moottoria eilen hieman tarkemmin, siitä on kolme sylinteriputkea poikki. Esim. nelospytyssä ei ole edes käytön jälkeä, ja silti poikki olkapään juuresta ja liikkunut jo toista milliä alas. Täytyy varmaan rahdata koneistamoon näytille ja tutkia, mikä aiheutti
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
Mikä kone tässä on, kun on kerran putket?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I
On niin lähellä luokkarajaa, että piti putkittaa kone uusille männille. (8v pysty twincam 2l)
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää