Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Sainpa sen taas tänään käymään. Sisäänajoa viikonloppu ja tiistaina säätöihin, keskiviikkona kokeilemaan ja lauantaina kilpailemaan. Laitan joskus Scuderian sivuille vahan projektista ja incaria ajamisesta.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Joopa joo, pistin tänään peruutuksen Autoglym-ralliin. Syy: nokka-akselit ja puristussuhde eriparia, tuloksena paljon kilinää ja tilaus Mauri Virtaselle :evil:
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Harmi... liian iso puristussuhde ja kesyt nokat?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Jep. Luotin kokeneen kannentekjän (joka teki tämän kannen, ja jolla oli nämä Alquatin nokat mukana tietoineen) sanaan. Kävin hakemassa sen Esatecistä ja kas kone kalisee epäilytävästi niin, että olisikohan kampiakseli pokki :mrgreen: :mrgreen: :twisted: .
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Avatar
jknracing
Viestit: 685
Liittynyt: 02.05.2004 22:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja jknracing »

No voi prkl. Kylläpä se nyt vastustaa. Eipä sitten tarvitse lähteä katsomaan sitä autovaha rallia, vaan voi mennä katsomaan sprinttiä miekkiöön.
No bodykits, no stereos, no bullshit...

1 x 156 V6
6 x Alfa 75
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Näytti peruneen seiskamiehistökin kilvanajon Autoglymissa... ja allekirjoittanut karsittiin. On aika syvältä järjestäjien touhu; karsitaan reilusti, eikä ketään oteta varalle, vaikka tiedetään, että poikkeuksetta 5 - 15 autoa peruu. Nytkin lopulta viivalla 226 autoa 320 ilmottautuneesta... Ennen sentään oli varalle hyväksytyt. Täytyy yrittää uudemman kerran Rantarallissa pääsyä viivalle...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Olen sitä muuten ihmetellyt itsekin, miten se varamiesjärjestelmä toimi menneisyydessä ihan hyvin, mutta ei nykyisessä tietojärjestelmässä. Kyllä se kävi keskiviikkona, kun tajusi, ettei kilpailuun ole mitään asiaa, mielessä, ettet sinäkään mukaan päässyt. Olikos se sinun 147:si sama mikä oli aiemmin Savolaisen Matilla (olikohan siitä jo aiemmin puhetta)? Purin Lancian konetta hiukan ja totesin että poraus on ollut hiukan ahdas (kuitenkin tehtaan arvoissa) ja kolmospytystä on katkennut männänrengas, jonka palaset ovat kiilautuneet männän ja putken väliin, joka taas on aiheuttanut putken rikkoutumisen ja liukumisen n. 7 milliä alas. Joten muutoksina: puristussuhde alemmas, tiukemmat nokka-akselit ja poraus väljemmäksi.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Moro,
Tietotekniikka kehittyy ja rahastus lisääntyy - palvelutason ja joustavuuden laskiessa. Siltä tuntuu tuo rakkaan kattojärjestömme pääprinssiippi. Toki tässä tapauksessa kisajärjestäjillä taitaa olla sormet pelissä...
Tuossa autossa on ollut v. 01 - 06 Savolaisen seiskan tekniikka (laatikko & moottori), nyttemmin siellä on uudempi laatikko + toinen moottori. Savolaisen auton tekniikka on edelleen tallessa ja korjattavana...
Minä olen porannut nuo moottorit aina 0,02-0,03 mm yli tehtaan suositusten; juuri tuosta syystä. Ja kun työ haittaa harrastuksia (=aina), niin tuppaa jämään sisäänajot niin vähiin, että ollaan menty noin. Ei ole wäljän woittanutta...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Sillä vaan, kun se oli Matilla, laakeroin kerran sen vaihteiston.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Joo, kyllä Savoilainen taisi joskus mainita. Savolaisen autohan meni aikanaa RS autolle Jämsänkoskelle - Salosen piti rakentaa siitä viimeisen päälle äffäläinen mm. suorakytkylaatikoilla jne... Ensitöiksi purkivat tekniikan ja myivät laatikon. Sitten auto + lihalaatikkoon purettu moottori kulkeutui Lampisen Jounille, josta 2000 keväällä hain moottorin talteen. Koriltaan auto oli helmi - jopa entisöintiin rallikäytöstä huolimatta. Varmaan on mennyt paaliin tai peltoautoksi :evil:
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
Janne_K
Viestit: 139
Liittynyt: 05.07.2003 22:09
Paikkakunta: Tampere

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja Janne_K »

Joo meidän piti perua kun 1-ohjaaja rikkoi kätensä töissä perjantaina. Pohjanmaalle on myös turha haikailla lokakuussa.

Ittekin ihmettelin oman seuran toimintaa, soitin meinaan kiireesti kilpailun sihteerille peruutuksen, josko joku pääsis mukaan, mutta ei kuuleema.
En tunne ajattelua linjauksen takana.
www.jakracing.fi
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Ei muuta kuin kakkoskuski siihen ratin ja penkin väliin. Ykköskuskista kartturi tai keikkapelkääjää hakemaan...
Onkohan tuohon "varamiehistöjen" puuttumiseen nykyään syynä jokin järkkäreiden salaharjoittelu tms... pelko; mitään muuta syytä on vaikea kuvitella.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Tukaisin moottoria eilen hieman tarkemmin, siitä on kolme sylinteriputkea poikki. Esim. nelospytyssä ei ole edes käytön jälkeä, ja silti poikki olkapään juuresta ja liikkunut jo toista milliä alas. Täytyy varmaan rahdata koneistamoon näytille ja tutkia, mikä aiheutti :?:
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Mikä kone tässä on, kun on kerran putket?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Re: Historiikki Beta Montecarlo r.4 ikäkausi I

Viesti Kirjoittaja McJAS »

On niin lähellä luokkarajaa, että piti putkittaa kone uusille männille. (8v pysty twincam 2l)
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Vastaa Viestiin