MM-Ralli kausi 2010
MM-Ralli kausi 2010
Nyt tämäkin kausi alkoi Ruotsissa. Mikko lähtee johdossa päätös päivään.
Grönholm väläytellyt nopeuttansa ajamalla EK:lla 14 pohja-ajan sekä EK:lla 10 oli toinen. Grönholmilla on ollut vähän ongelmia muuten koko rallin ajan. Räikkönen ajoi jo eilen ulos eikä hänestä paljoa ole sen jälkeen kertoiltu.
Grönholm väläytellyt nopeuttansa ajamalla EK:lla 14 pohja-ajan sekä EK:lla 10 oli toinen. Grönholmilla on ollut vähän ongelmia muuten koko rallin ajan. Räikkönen ajoi jo eilen ulos eikä hänestä paljoa ole sen jälkeen kertoiltu.
Aina oppii jotain uutta
Re: MM-Ralli kausi 2010
Se on sitten mestarin nimikin taas selvillä.Seitsemän kertaa kun sama ukko ottaa mestaruuden,niin pitää kyllä hattua nostaa korkealle! Siinä ei riitä pelkästään huippu auto tai huippu kuski,vaan kaiken pitää pelata täydellisesti yhteen.
Vaikka kausi ei olekaan vielä lopussa,niin näyttää siltä että suomalaisittain paljon hehkutettavaa ei löydy.Latvala on onneksi tainnut löytää varmuuden,ja samalla vauhdin.Hirvonen taas on hukannut jälkimmäisen.Harmi vaan että Ford ei ole samalla tasolla kuin Citroen.
Etukäteishehkutukset Räikkösen kyvyistä rallitaitajana eivät ole vastanneet odotuksia,sen enempää yleisön kuin pääyhteistyökumppaninkaan näkökulmasta.
Kovasti oltiin varmoja että viimeistään asfaltilla Kimi on elementissään,kun pinta on tuttu jo vaippaikäisestä lähtien..
Voi olla ensi kaudelle tehdaspaikka kiven alla,etenkin jos ja kun Red Bull keskittää rahoituksensa vain formuloihin..
Mielenkiintoista nähdä myös heilauttaako tuo autojen tekninen muutos ensikaudella jollain tavalla voimasuhteita?
Toivottavasti mestaruudesta taistelevat silloin muutkin kuin vain yhden merkin kuljettajat.
Vaikka kausi ei olekaan vielä lopussa,niin näyttää siltä että suomalaisittain paljon hehkutettavaa ei löydy.Latvala on onneksi tainnut löytää varmuuden,ja samalla vauhdin.Hirvonen taas on hukannut jälkimmäisen.Harmi vaan että Ford ei ole samalla tasolla kuin Citroen.
Etukäteishehkutukset Räikkösen kyvyistä rallitaitajana eivät ole vastanneet odotuksia,sen enempää yleisön kuin pääyhteistyökumppaninkaan näkökulmasta.
Kovasti oltiin varmoja että viimeistään asfaltilla Kimi on elementissään,kun pinta on tuttu jo vaippaikäisestä lähtien..
Voi olla ensi kaudelle tehdaspaikka kiven alla,etenkin jos ja kun Red Bull keskittää rahoituksensa vain formuloihin..
Mielenkiintoista nähdä myös heilauttaako tuo autojen tekninen muutos ensikaudella jollain tavalla voimasuhteita?
Toivottavasti mestaruudesta taistelevat silloin muutkin kuin vain yhden merkin kuljettajat.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: MM-Ralli kausi 2010
No kun Kimin kokemusta rallipoluilla miettii niin siihen nähden veti kyllä yllättävän kovaa kun taitaa monella B-junnullakin olla kilometrejä pikikseltä enemmän takanaan... Ja kun vielä tietää että mitä kovempi vehje niin sitä vaikeempi sitä on viedä limitillä niin olis varmasti sen kannalta ollut järkevempi tulla mukaan vasta ensi vuonne kun kalusto on muillekin uutta - ja vissiin vähän hitaampaa. Vai olikohan sittenkin syy siinä että halusi ehdottomasti kokeilla vielä WRC:llä ajamista MM-sarjassa...
Mutta Loeb tuntuu olevan vedossa vaan vuodesta toiseen, ja Latvala on tosiaan ollut ehdottomasti positiivinen yllätys tällä kaudella.
Mutta Loeb tuntuu olevan vedossa vaan vuodesta toiseen, ja Latvala on tosiaan ollut ehdottomasti positiivinen yllätys tällä kaudella.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: MM-Ralli kausi 2010
Juu,kyllähän Kimi ajoi juuri niinkuin itse arvelinkin.En odottanut yhtään tuon parempaa tulosta ensimmäiseltä kaudelta.
Tuosta voi katsastaa kauden saldoa: http://www.wrc.com/results/2010/championship-standings/
Mikä sitten olisi viisain tie? Vetää heti alusta lähtien riskillä,ja tavoitella kärkiaikoja,vai tavoitella maaliinpääsyä,ja sitä kautta saada kokemusta?
Tosin,yhdestä MM-kaudesta sitä kokemusta kertyy rutkasti enemmän kuin aloittelevalla B-junnulla samaan aikaan suomessa.
T.Tuomisen blogia lainatakseni.."yksi kausi MM-sarjassa vastaa kilometreiltään 5-6 vuotta SM-sarjassa plus testit siihen päälle"..
Tuosta voi katsastaa kauden saldoa: http://www.wrc.com/results/2010/championship-standings/
Mikä sitten olisi viisain tie? Vetää heti alusta lähtien riskillä,ja tavoitella kärkiaikoja,vai tavoitella maaliinpääsyä,ja sitä kautta saada kokemusta?
Tosin,yhdestä MM-kaudesta sitä kokemusta kertyy rutkasti enemmän kuin aloittelevalla B-junnulla samaan aikaan suomessa.
T.Tuomisen blogia lainatakseni.."yksi kausi MM-sarjassa vastaa kilometreiltään 5-6 vuotta SM-sarjassa plus testit siihen päälle"..
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: MM-Ralli kausi 2010
Jep, kertyyhän sitä kokemusta paljon kauden aikana mutta aika näyteikkunassa... Ja ensi vuonna on varmasti aika paljon parempi jos noissa merkeissä jatkaa. Kyllä taitaisi ne varmat kilsat olla tärkeempiä kuin kovat pätkäajat...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: MM-Ralli kausi 2010
Kankkus Jussi sano Mäkisen 4 maailmanmestaruuden jälkeen että sitä putkea ei kukaan riko...
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Re: MM-Ralli kausi 2010
Niin ne ajat muuttuu.mkk kirjoitti:Kankkus Jussi sano Mäkisen 4 maailmanmestaruuden jälkeen että sitä putkea ei kukaan riko...
Saas nähdä miten pitkäksi tämä Loebin mestaruusputki oikein venyy..ts.koska lopettaa.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: MM-Ralli kausi 2010
Loeb on kyllä uhannut lopettaa ilmeisesti jo tän kauden jälkeen.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: MM-Ralli kausi 2010
Mieli voi vielä muuttua..Toisaalta mestaruuksia ja osakilpailuvoittoja on jo niin paljon plakkarissa että motivaatio voi olla koetuksella,kun ei vastustakaan tunnu löytyvän.
Tietty nämä uuden säännön autot tuo taas uutta haastetta...toivottavasti...
Tietty nämä uuden säännön autot tuo taas uutta haastetta...toivottavasti...
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: MM-Ralli kausi 2010
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... 10/1209092
ja tässä se tulos:
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... 10/1209192
ja tässä se tulos:
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... 10/1209192
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: MM-Ralli kausi 2010
Citikat olivat teknisesti Foordia aika paljon edellä, ainakin nopeutensa puolesta. Muttei sitä Loebin tahtia voi vain siihen perustaa. Oma ajatukseni on, että Latvala olisi samaa nopeustasoa kuin Loeb, jos samalla kalustolla menisivät. Latvalalla vain kokemuksen puutetta "vähän" enemmän...
JKL:ssäkin Latvala ajoi täysillä, sordo ja loeb ottivat silti kokoajan kiinni. Citikat menee, voi voi....
Tosin ensikaudesta voi tulla tosiaankin mielenkiintoinen. Vaikuttaisi siltä, että Fordin auto olisi todella onnistunut, mutta niinhän piti olla 307 Coupenkin......
JKL:ssäkin Latvala ajoi täysillä, sordo ja loeb ottivat silti kokoajan kiinni. Citikat menee, voi voi....
Tosin ensikaudesta voi tulla tosiaankin mielenkiintoinen. Vaikuttaisi siltä, että Fordin auto olisi todella onnistunut, mutta niinhän piti olla 307 Coupenkin......
Minkä huollan, sen korjaan...