Fiat 127 Strada Historic kilpuriksi..
Kilvanajosta
Kuulostaa tutulta niin kulut kuin toisaalta huollon saatavuus...
Itselle on tullut sellainen ajatus, että jossain vaiheessa voisi kokeilla sellaista, että tarjoaisi traileri + huoltopalveluja esim. vasta-alkajille ralliin. Tilausta moiselle luulisi olevan... Täytyy vain laskea, mitä ko. hommasta pitäisi saada tiimille, jotta hommassa olisi järkeä...
Idea olisi suurin piirtein sen suuntainen, että tarjotaan traileri + huoltoauto + perustyökalut + 2 huoltoäijää + kuljetukset kisapaikalle ja takaisin... Tarvittaessa myös kaikki bensakanikoista lähtien.
Ei tuo mikään business olisi, mutta olisihan siinä mahdollisuus saada esim. trailerin & hankittujen työkalujen kuluja kuoletettua... Luulisi kiinnostavan ainakin niitä, jotka haluavat kokeilla muutamaa kisaa...
Karkasi vähän aiheesta...
Itselle on tullut sellainen ajatus, että jossain vaiheessa voisi kokeilla sellaista, että tarjoaisi traileri + huoltopalveluja esim. vasta-alkajille ralliin. Tilausta moiselle luulisi olevan... Täytyy vain laskea, mitä ko. hommasta pitäisi saada tiimille, jotta hommassa olisi järkeä...
Idea olisi suurin piirtein sen suuntainen, että tarjotaan traileri + huoltoauto + perustyökalut + 2 huoltoäijää + kuljetukset kisapaikalle ja takaisin... Tarvittaessa myös kaikki bensakanikoista lähtien.
Ei tuo mikään business olisi, mutta olisihan siinä mahdollisuus saada esim. trailerin & hankittujen työkalujen kuluja kuoletettua... Luulisi kiinnostavan ainakin niitä, jotka haluavat kokeilla muutamaa kisaa...
Karkasi vähän aiheesta...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Tuossa italian replicassa olevia vanteita ainakin tuntuu liikkuvan aika hyvin 5" leveinä, sama vannemalli kun on varmaan murtsikan yleisin ensiasennusvanne, tosin 127 Abarthin vanteissa on valussa tekstit ABARTH ja PININFARINA, mitä äksyn vanteissa ei ole
Noita näkyy mm. saksan ebayssä aika usein myynnissä, kuten paljon muutakin fiat-sälää...
Noita näkyy mm. saksan ebayssä aika usein myynnissä, kuten paljon muutakin fiat-sälää...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Onkos kellään tietoa noista takasatuloista, esim valmistenumeroa. Minulla on ylimääräinen pari 34mm:n männällä olevaa satulaa. ps. oletteko löytäneet paloja ko. satuloihin. (en jaksa kaivella vanhoja luokkareita esiin)
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Takasatulat
Luokkarin mukaan vaijerikäyttöisellä käkkärillä varustetun satulan numerpt ovat seuraavat: D4332895 / S4332894.
Palan pinta-alasta päätellen pala on kooltaan seiskan perinteistä etupalaa vastaava; joten ainakin tuohon d34 mm mäntäiseen satulaan menee Polski-Fiatin / Fiat 124:n ohut takapala.
Luokkarissa sallitaan myös d38mm mäntä, joten ilmeisesti tuohon saisi laittaa myös Prisman liukupalasatulan, johon taitaa käydä suoraan normaali 127 / 128 / ritmo / regata etupala...
Nuo Polskin / 124:n palat ovat tilaustavaraa ja välillä toimitusajat ovat olleet melkoisen pitkät...
Palan pinta-alasta päätellen pala on kooltaan seiskan perinteistä etupalaa vastaava; joten ainakin tuohon d34 mm mäntäiseen satulaan menee Polski-Fiatin / Fiat 124:n ohut takapala.
Luokkarissa sallitaan myös d38mm mäntä, joten ilmeisesti tuohon saisi laittaa myös Prisman liukupalasatulan, johon taitaa käydä suoraan normaali 127 / 128 / ritmo / regata etupala...
Nuo Polskin / 124:n palat ovat tilaustavaraa ja välillä toimitusajat ovat olleet melkoisen pitkät...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Kilvanajosta
Entäs varikkotypyt Mutta oikeasti, kyllä mä näkisin tossa ideaa. Voisin hyvin kuvitella käyttäväni tuontapaista palvelua. Mullakaan ei varmaan ole tunkua huoltomiehiksi. Ehkä johonkin lähikisaan voi saada jonkun houkuteltua, mutta vähänkään tunnin reissua kauemmaksi kotikulmilta taitaa olla jo melkein mahdotonta.outlawjw kirjoitti:Kuulostaa tutulta niin kulut kuin toisaalta huollon saatavuus...
Itselle on tullut sellainen ajatus, että jossain vaiheessa voisi kokeilla sellaista, että tarjoaisi traileri + huoltopalveluja esim. vasta-alkajille ralliin. Tilausta moiselle luulisi olevan... Täytyy vain laskea, mitä ko. hommasta pitäisi saada tiimille, jotta hommassa olisi järkeä...
Idea olisi suurin piirtein sen suuntainen, että tarjotaan traileri + huoltoauto + perustyökalut + 2 huoltoäijää + kuljetukset kisapaikalle ja takaisin... Tarvittaessa myös kaikki bensakanikoista lähtien.
Ei tuo mikään business olisi, mutta olisihan siinä mahdollisuus saada esim. trailerin & hankittujen työkalujen kuluja kuoletettua... Luulisi kiinnostavan ainakin niitä, jotka haluavat kokeilla muutamaa kisaa...
Karkasi vähän aiheesta...
Toinen harkitsemisen arvoinen kuvio vois löytyä täältä foorumilta. Tännehän voisi laittaa jonkun "huoltomiehiä kaivataan" threadin, jossa vois peräänkuulutella Fiat henkisiä avustajia kisoihin. Enimmäkseenhän noi huoltohommat on huoltoauton ajoa, roudausta ja pieniä hanttihommia, mitä pystyy tekemään muutkin kun autoasentajat jos kiinnostusta vaan ralliin on. Mä ainakin voisin tarvittaessa tulla jeesaamaan ihan harrastusmielessä jotakin täällä itäsuomessa kisaavaa kohtalotoveria. Varmaan niitä muuallakin päin Suomea olisi.
Re: Kilvanajosta
Jos huoltomiehiä kaivataan pohjanmaan alueella niin yhteyttä tännepäin...Eejii kirjoitti:Tännehän voisi laittaa jonkun "huoltomiehiä kaivataan" threadin, jossa vois peräänkuulutella Fiat henkisiä avustajia kisoihin. Enimmäkseenhän noi huoltohommat on huoltoauton ajoa, roudausta ja pieniä hanttihommia, mitä pystyy tekemään muutkin kun autoasentajat jos kiinnostusta vaan ralliin on. Mä ainakin voisin tarvittaessa tulla jeesaamaan ihan harrastusmielessä jotakin täällä itäsuomessa kisaavaa kohtalotoveria. Varmaan niitä muuallakin päin Suomea olisi.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Nuo mun satulat ovat numerolla 4182767 ja -8, juuri niillä ohuilla paloilla. Minulla on kanava noille paloille (Tarox), jos on tarvetta, sieltä saapi kisapalana.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Pinnapulteista
Nousun voi laskea ruuvista mittaamalla kierreosan pituuden ja laskemalla kierteiden lukumääällä; sitten pituus jaetaan kierteen määrällä => nousu...
Kun teetät pinnapultteja, niin hanki ensin mutterit; sopivat löytyvät mm. Fordeista (Focus / Escort / Mondeo), kierre muistaakseni M12x1.5. Eli pinnapulttiin joutuu näin ajamaan kahdet kierteet, lyhyt napaa varten ja pidempi muttereille. Näin siksi, että saa yleisen mutterin ja toiseksi sen takia, että on irvokasta katsoa huoltoporukan kyykkivän ja ähräävään pyöriä paikalleen tuntikaupalla pakkasessa työmiehen hymy loistaen...
Joten suurempi nopeus suuremmalla kierteen nousulla....
Kannattaa muuten sitten teettää pinnapultit kunnon kamppeesta; ei mistään meltoraudasta...
Kun teetät pinnapultteja, niin hanki ensin mutterit; sopivat löytyvät mm. Fordeista (Focus / Escort / Mondeo), kierre muistaakseni M12x1.5. Eli pinnapulttiin joutuu näin ajamaan kahdet kierteet, lyhyt napaa varten ja pidempi muttereille. Näin siksi, että saa yleisen mutterin ja toiseksi sen takia, että on irvokasta katsoa huoltoporukan kyykkivän ja ähräävään pyöriä paikalleen tuntikaupalla pakkasessa työmiehen hymy loistaen...
Joten suurempi nopeus suuremmalla kierteen nousulla....
Kannattaa muuten sitten teettää pinnapultit kunnon kamppeesta; ei mistään meltoraudasta...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Pinnapulteista
Rallyracesta katselin valmiita pinnapultteja...outlawjw kirjoitti:Nousun voi laskea ruuvista mittaamalla kierreosan pituuden ja laskemalla kierteiden lukumääällä; sitten pituus jaetaan kierteen määrällä => nousu...
Kun teetät pinnapultteja, niin hanki ensin mutterit; sopivat löytyvät mm. Fordeista (Focus / Escort / Mondeo), kierre muistaakseni M12x1.5. Eli pinnapulttiin joutuu näin ajamaan kahdet kierteet, lyhyt napaa varten ja pidempi muttereille. Näin siksi, että saa yleisen mutterin ja toiseksi sen takia, että on irvokasta katsoa huoltoporukan kyykkivän ja ähräävään pyöriä paikalleen tuntikaupalla pakkasessa työmiehen hymy loistaen...
Joten suurempi nopeus suuremmalla kierteen nousulla....
Kannattaa muuten sitten teettää pinnapultit kunnon kamppeesta; ei mistään meltoraudasta...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Nopea ohjaus
Tehostamaton ohjaus seiskaan:
2004: 200
2007: 240
Molemmilla kerroilla Karpiolasta...
2004: 200
2007: 240
Molemmilla kerroilla Karpiolasta...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Nopea ohjaus
Kyselin ohjausta karpiolalta; 250€+alv....outlawjw kirjoitti:Tehostamaton ohjaus seiskaan:
2004: 200
2007: 240
Molemmilla kerroilla Karpiolasta...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.