Sivu 16/20

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 03.07.2012 08:50
Kirjoittaja Eejii
mikah kirjoitti:Eikö siihen voisi käytää esimerkiksi Unon tiivisteitä. Vastaavaa tavaraahan nekin ovat ja mahdollisesti ihan samaa kun seiskassa.
Kävin eilen romiksessa ja siellä oli ykköskoppainen Punto, joka sai luopua takaikkunatiivisteistään huimaan viiden euron hintaan. Näyttäisi siltä että noista saa askarreltua ainakin väliaikaiset tiivisteet seiskaan.

Seiskakin saapui illalla pihamaalle. Maalipinta näyttää hyvälle. Vaikka kuhmuja oli ajan saatossa kertynyt paljon, niin sen verran saatiin siloiteltua että näyttää ihan hyvältä.

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 05.07.2012 11:53
Kirjoittaja Eejii
Nyt on vähän osiakin kiinni.
Kuva

Kuva

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 05.07.2012 14:56
Kirjoittaja rosso monza
Tyylikäs peli tulossa! Tuostahan ei puutu kuin Unionin logot, sininen sävy on aika lähellä 8-)

Kuva

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 06.07.2012 13:11
Kirjoittaja Eejii
rosso monza kirjoitti:Tyylikäs peli tulossa! Tuostahan ei puutu kuin Unionin logot, sininen sävy on aika lähellä 8-)
Ei paha... Täällä Slinnassa oli 70-80 luvuilla legendaarinen huoltamo Villen Union. Varmaan huomiota herättäisi ainakin paikallisesti kun kyljessä olisi Villen Unskan mainokset... Saloran mainoksethan sopis väritykseen kanssa kuin nenä päähän. Mirafiorejahan pyöri saloran väreissä v 1980 ainakin Salosen ajamana. Löysän Salora mirkusta on Italiassa tehty replikakin.

No katotaan. Kyllä tuohon jotain aikakauteen sopivaa mainosrekvisiittaa tulee, kunhan on passikuvat ensin päivitetty.

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 09.07.2012 20:36
Kirjoittaja kappa12
Tulee kyllä hieno...

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 09.07.2012 23:47
Kirjoittaja Janne_K
Raikkaalta näyttää väritys ja ikäkauden henkiseltä, ei kuulu helmiäisvärit ja oudot metallihohtosävyt historic-autoihin.
Oranssien raitojen lisäksi tuohon pitäisi laittaa Tampereen Tapparan tarrat, voin sponssata ne :lol:
Kokkosen valmistumassa oleva talli on muuten sisäpuolen seiniltään sinivalkoinen + rajalla oranssi raita, pitäiskoöhän teidän vaihtaa autoja

Aiemmin olette pulisseet 2-ryhmäläisen takajarrusatuloista, on vissiin meillä olleet sitten väärin päin, täytyypä tiirata luokkarin kuvaa ihan ite. Satulat takapuolella levyä sekä pidemmän kiepin tekevät vaijerit -> ei enää pesistään pois pyrkiviä vaijerin kuoria ja "automaattijarrutusta" joustoliikkeen lopussa :?: :)

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 11.07.2012 09:55
Kirjoittaja outlawjw
Oletko Eejii vastaanottanut ne laserleikatut jarrukilvet? Onko se trippimittarin reikä oikealla paikalla?

Historic seiskaan sopisi myös erinomaisesti väriksi se hernesoppaväri - ainakin strada pohjaiseen, joita on ko. Värillä myyty. Siihen sitten sopivia kuolleiden firmojen mainoksia, tampella, säästöpankki, kesoil ja varmaan kohta myös nokia....

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 11.07.2012 10:20
Kirjoittaja Eejii
Joo, kilvet tuli viime viikolla ja ihan hyvältä vaikuttaa. Maalit vetäisin niihin pintaan, mutta kiinni en ole kerinnyt vielä laittaa.

Hernesopan väriin kävis hyvin vaikka sinapinruskeat ralliraidat ja mainoksethan tietty pitää liimata miten sattuu niin että näyttää tilkkutäkiltä tai jonkun pesisjengin pelipaidalta. Muita hyviä sponssejahan olis vaikka Autonovo ja Hankkija. Sit vois varikolla jakaa hankkijan lippiksiä... Historic harrastusta parhaimmillaan :lol:

Nokian mainoksethan on aikanaan ollut muuten Kallion Joken seiskassa. Pitäisköhän pirauttaa Eelopille. Jospa se niittenkin bisnes lähtis taas nousuun kun saisivat kunnon mainospaikan...

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 25.07.2012 21:27
Kirjoittaja Eejii
Siinä nyt sitten raidatkin paikallaan ja moottoritila maalattuna. Tämmöiset kuvat lähtee päivitettäväksi passiin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 26.07.2012 08:59
Kirjoittaja outlawjw
Raidat viimeistelivät kokonaisuuden; hienoa. Oliko aikomus laittaa tuohon tuplatkaasarit?
Kannattaa myös laittaa oviin hieman numerotarroja suurempi tarra - että maalipinta säästyy tarroja irroitettaessa...

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 26.07.2012 10:54
Kirjoittaja kappa12
outlawjw kirjoitti:Kannattaa myös laittaa oviin hieman numerotarroja suurempi tarra - että maalipinta säästyy tarroja irroitettaessa...
Suosittelen, nimimerkillä joka kisan jälkeen ovia paikkamaalannut...

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 26.07.2012 11:12
Kirjoittaja outlawjw
Kummasti kyllä tuon alustarran laittoon tuli vauhtia, kun puolesta ovesta maalit kuori pois; jees; aika paskat pohjat meikäläisen auton maalauksella.
Kannattaa laittaa keltainen pohjatarra; vähän kuin kärjessä olevan keltainen numerotarra... :mrgreen:

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 26.07.2012 12:03
Kirjoittaja fiatman2
Tosi hyvin sopii väritys 8-) Hieno!

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 28.07.2012 21:57
Kirjoittaja Eejii
outlawjw kirjoitti:Raidat viimeistelivät kokonaisuuden; hienoa. Oliko aikomus laittaa tuohon tuplatkaasarit?
Kannattaa myös laittaa oviin hieman numerotarroja suurempi tarra - että maalipinta säästyy tarroja irroitettaessa...
Joo kyllä on tuplakaasaritkin tulossa. Kaasarit, imusatsi ja peltisatsi on ootellut tallissa jo pitemmän aikaa. koitetaan nyt saada nuo akuutimmat ongelmat pois alta ja ajaakin vähän, niin ehkä ne sitten seuraavaksi. Tässä ei ihan lähellä ole penkkiä säätämistä varten. Lähin kai lappeenrannassa.

Tarrakalvoa on myös tuota tarkoitusta varten varattuna. Tosin ihan läpinäkyvää tällä kertaa.

Kyllä oon itekin tosi tyytyväinen maalaukseen. Mielessä pyöri jos jonkinlaista teemaa ja tänkin olin jo melkein hylkäämässä, mutta nyt voi sanoa että onneksi en tehnyt sitä. Nythän tästä puuttuu enää se klassinen loppu: auto nurin ekoissa testeissä...

Pistetääs nyt vielä maalarista mainosta, foorumilaisia kun on hänkin: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=16&t=27378

Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus

Lähetetty: 10.09.2012 13:05
Kirjoittaja Eejii
Seiska oli ajossa taas. Eilen ajettiin Rantasalmen jokkisradalla about 50 kierrosta. Kyllä se seiska testaamistakin kestää ;) vaikka vähän vastustustakin oli. Heti parin lämmittelykierroksen jälkeen radalla myös testaamassa ollut jokkisporukka kiikutti mulle pienen metallikappaleen, joka oli kuulemma pääsuoralla lentänyt Fiiusta.
Kuva


Pienen ihmettelyn jälkeen osa tunnistui lehtijousen pääksi. Lehtijousen pää oli katkennut, mutta ei kuitenkaan niin pahasti että koko jousi olisi irronnut tukivarresta. Oiskohan jäänyt asentaessa jotenkin jännitykselle.

Ajelin muutaman kierroksen rauhallisesti ja jännäsin mitä tukivarrelle käy, mutta siellä se tuntui pysyvän, joten vauhtiakin uskalsi lisätä. Muutama kierros lisää ja sitten hävisikin vaihteet. Kakkoselle vaihtaessa pykälä ei mennyt päälle, eikä sitten mikään muukaan vaihde. Tuli ihan erään toisen kohtalotoverin ajot mieleen... Pienen kytkimen pumppailun jälkeen ykkönen menikin silmään, sitten kakkonen ja kaikki toimi taas hienosti. Mullakin on tuossa nyt se Bojanin vaihdekeppi. Parannusta tuli kyllä vanhaan soppakauhaan verrattuna. Sitten saikin ajella pitkän siivun ilman ongelmia kunnes varikolle kurvattuani poika huutaa että auton alla palaa... Autosta ulos salamana ja sammutin kouraan. Liekit talttui onneksi jo pienellä suhauksella. Mulla oli pakoputki rämissyt pohjapanssariin ja olin viritellyt pakoputken kiinnikeeseen ylimääräisen kumityynyn. Tuo kumityyny olikin nyt irronnut ja päätynyt pakoputken ja pohjapanssarin väliin siihen kohtaan missä pakosarjan kaksi putkea yhtyy yhdeksi ja syttynyt tuleen. Onneksi satuin kaartamaan varikolle ennen kuin liekit kerkisi isommiksi. Oishan siinä ollut bensaputkea yms vähän ylempänä...

Vaikea arvioida miten peräpään parannukset vaikutti ajoon, koska pitoa kuitenkin oli ihan mukavasti ja ajettavuusongelmat tuntui eniten juuri liukkaalla. Jarrut tuntui vielä vähän pehmeältä ja takajarruja ei saanut kunnolla lukkiutumaan. Ilmeisesti takapiirissä on vielä ilmaa jossakin. Pitänee yrittää saada jostain paineilmatoiminen ilmauslaite lainaan.

Taakse tarvitaan nyt uusi lehtijousi. Kellään ylimääräistä?

Pieni klippi ajelusta: http://www.youtube.com/watch?v=1JqzvqRqrQY

Ja kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva