Laittelen piirustukset lähipäivinä TFP-Motorisille; katsotaan sitten miten homma saadaan etenemään. Ei noissa liukukehdoissa kait mitään eroa pitäisi olla polskin ja lancian välillä ainakaan paikoituksen suhteen.
Eejii kirjoitti:Iskareissa mulla kävi pieni moka. Noista on olemassa säädettävät ja ei-säädettävät mallit. Tilasin vahingossa ne ei-säädettävät.
Onko nuo iskarit mahdollisesti kopiot konin iskareista; ei siis mitkään kiinalaiskopiot vaan samalla tavalla toteutetut kuin konit ja euroopassa tehdyt? Osaatko sanoa noiden säädettävien toiminnasta; eli onko säätö kuten perinteisissä konessa; mäntä ala-asentoon ja kiertämällä kuristuksen säätö? Kyselen sen takia, että seiskassa on nyt takana konit, joihin ei saa osia (taisin pari vuotta sitten laitattaa niihin viimeiset osat motoralin varastosta) ja uudet iskarit olisi tarkoitus hankkia.... Tosin taidan sovittaa tolppiin passelit uudemmat patruunat ja toivottavasti ulkopuolisella säädöllä... tämä siksi, että takana on lisäjouset eli tolppa on aika paljon vakiosta poikkeava...
Tipo on vankasti vaiheessa; osia on tullut haalittua niin, että kisaosista puuttuu oikeastaan nokka-akselit (ovat tekeillä) ja alustan palikat. Muut roinat on haalittuna; lyhyt listaus alla:
- gripper levylukko 16V turbo coupen laatikkoon (+pari vakiolaatikkoa), lampolan tekemä välityssarja, alfan tiheä perävälitys, keppi vaijereineen
- imusarja, läppärungot, suuttimet, polttoainekisko
- vetoakselit, jarrut, nopea ohjaus, astran sähköinen pumppu
- sedicivalvolen pisteosat haalittuna myös kilpuriin, siis mittaristo, johtosarja, helmat & puskurit (aihiona on perus-tipo)
- moottori on koneistettuna ja odottaa kasausta (kaikki tarvittavat helyt nurkissa H-profiiliveiveineen & mäntineen)
- erinäinen määrä muuta tarvittavaa osaa; mm. peltiosia, joita joutuu vaihtamaan koppaan
- kansi Mattilalla työnalla; pitäisi vaan viimeistellä imusarja ja viedä kannen kaveriksi, niin Sakke pääsee viimeistelemään kannen
- kori on purettu sisältä ja Juhannuksen jälkeen on vuorossa mätäkorjaukset & kaaripajalle vienti
Tuosta kilpuriaihiosta on tarkoitus ottaa mm. varapyöräkotelo siviili-sedicivalvoleen (jossa kontinpohjassa reikiä), samoin takalokarin yläosat otan katuautoon ja päinvastoin; kilpuriin tulee joka tapauksessa levikkeet, joten nuo sedicivalvolen alapäästään hieman lahot pellit kelpaavat hyvin kilpuriin ja perustipon ehjät menköön katuautoon.
Seiskan tein aikanaan niin, että purin auton ja aloin rakentelemaan matkan varrella osia haalien. Tämän ajattelin tehdä toisinpäin; osat nurkkiin, kori muualla kaarittaen ja nopea kokoonpano... saa nähdä miten onnistuu.
Seuraavaksi kuitenkin Juhannuksen kunniaksi korjaan seiskaan takapään ripustukset, sitten enemmän Tipoilua...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...