Sämpy kirjoitti:Nii oliko nuo kiinni takavedon taka-akselikiinnikkeillä? Polskissa ja 132:ssa ainakin on kiinnitys akseliin eri jaolla keskenään, polskissa hiukan pienempi pulttijako kun on vanhemman mallin banjo. Sitä en tiedä miten etuvetolancioissa on takasatula kiinni, nelikossa on kiinnikkeet suoraan olka-akselissa kuten edessäkin.
En ole ihan varma mistä nuo olka-akselit/satulankiinnikkeet ovat. Lancian osista mulle puhuttiin, mutta voivat olla jostain takavetofiiustakin (tai siis olka-akselit ei tietenkään ole takavetosesta). Joka tapauksessa tarkistin viikonloppuna kiinnityspisteiden mitat ja ne täsmäsi niihin mitkä kappa12:lla on, joten varmastikin noilla outlawjw:n kuvilla oikeanlaiset syntyy.
TfP-Motors kirjoitti:Kuva on digitaalisessa muodossa nyt, hinta arvio 5mm aineesta 15e/pari. Sanotaan että pari viikkoa ilmoittautumis aikaa, jos koet 127-takalevyadapteria tarvitsevasi.
Ostan nuo. Laitoin YV:tä.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Seiska lähdössä Parikkalaan saamaan uutta väriä pintaan. Noita takaikkunatiivisteen mittoja ja mallia edelleen kaipailisin...
ja perillä. Siinä näkyy viitteitä tulevasta väristä. Sinisen lisäksi tulee toistakin väriä, joka ei kuitenkaan ole takaluukun Verde Brilliante (suom metallihohto hernekeitto)...
Samalla reissulla korjataan kuskin puolelta helmaa ja pohjaa, joka on saanut matkan varrella vähän kipeää ja ruostetta
Seiskan avattavan takaikkunan tiiviste on urallinen ja kiinnittyy ikkuna-aukkoon samalla tavalla kuin kiinteän lasin tiiviste. Lasihan on korin ulkopuolella ja painuu tiivistettä vasten suljettuna. Eli tiivisteessä pitää olla n 10 mm leveä otsapinta reunassa, joka tiivistää. (esim. Sellainen "samettinen" pinta). Muuten mitat ovat suurin piirtein samat kuin normitiivisteessä paitsi lasin ura puuttuu. Tämän tarkempia mittoja en tähän hätään saanut...
outlawjw kirjoitti:Seiskan avattavan takaikkunan tiiviste on urallinen ja kiinnittyy ikkuna-aukkoon samalla tavalla kuin kiinteän lasin tiiviste. Lasihan on korin ulkopuolella ja painuu tiivistettä vasten suljettuna. Eli tiivisteessä pitää olla n 10 mm leveä otsapinta reunassa, joka tiivistää. (esim. Sellainen "samettinen" pinta). Muuten mitat ovat suurin piirtein samat kuin normitiivisteessä paitsi lasin ura puuttuu. Tämän tarkempia mittoja en tähän hätään saanut...
Kiitoksia. Korjakumilla näyttäisi olevan käypäistä, mutta se tulee 25m kelassa. Ei taida raaskia ostaa kun tarve olisi kumminkin vain parisen metriä... Taidan varmaan tyytyä liimattavaan tiivistenauhaan.
kappa12 kirjoitti:Hyvältä näyttää... Koska pitäis olla taas viivalla...?
Ittellä sama operaatio suunnitteilla ens talveksi...
Mahdollisesti ensi viikolla Sportti tulee takasin kotio, sitten maalauksen tieltä puretut osat takaisin ja jarrut uusilla laipoilla kiinni. Sittenhän tuo olisi kai ajokunnossa. Tietysti pitää käydä kokeilemassa miten alusta ja jarrut nyt toimii. Tolla ei ole ajettu rempan jälkeen kuin trailerille ja pois, kun jarrusatulat on vain yhdellä ruuvilla kiinni ja pelkästään etujarrut oli toiminnassa... Seuraava kisa ehkä Leppävirran tai Tuusniemen sprintti. Jälkimmäinen olisi asvaltilla. Eipä ole asvaltilla vielä tullutkaan ajettua kilpaa, muuta kuin jotain mikroautohöntsää. No aika mikroautohan toi seiskakin on.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Eejii kirjoitti:Kiitoksia. Korjakumilla näyttäisi olevan käypäistä, mutta se tulee 25m kelassa. Ei taida raaskia ostaa kun tarve olisi kumminkin vain parisen metriä... Taidan varmaan tyytyä liimattavaan tiivistenauhaan.
Mitä sellainen kela kustantaa sielä..? Mullakin vois olla tarvetta, jos kelan hommais puoliksi...
Korja-Kumin omasta kaupasta noita tiivisteitä saa ihan metritavarana, vaikka 5cm Tuolta on tullut haettua aikas moneen autoon uudet ovien tiivisteet sekä 3P:hen juurikin noiden avattavien takasivúlasien tiivisteet.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Keltsi kirjoitti:Korja-Kumin omasta kaupasta noita tiivisteitä saa ihan metritavarana, vaikka 5cm Tuolta on tullut haettua aikas moneen autoon uudet ovien tiivisteet sekä 3P:hen juurikin noiden avattavien takasivúlasien tiivisteet.
Pitää siis vierailla tuola kun sattuu käymään tampereen suunnassa...
Toiset ajaa. Täällä maalataan ja rempataan... Maalari maalaa fiudea, sinistä ja valkoista...
Sieltä alkaa uusi isänmaahenkinen sotamaalaus paljastua
kesäpäivän viettoa lammenrannalla
Aika erilaiselta näyttää sinisen sävy rippuen valaistuksesta. Illalla Sportti saapuu kotiin, niin pääsee ihailemaan omin silmin. Tuohon tulee nyt vielä teippaamalla oranssit raidat sinisen ja valkoisen rajalle ja itse meinasin maalata sisustan ja moottoritilan samoin kuin muutamat kohdat alustasta, jotka jäi talvelta tekemättä. Noihin välttää tämmöisen amatöörin kädenjälki.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?