Jokkis harrastuksena.

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1565
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

matti.v kirjoitti:
fate kirjoitti: :? mutta.. jos taluttas ton unon jm kisoihin viivalle.. :shock: :lol: siellä ainakin sais ajaa ja saattashan tolla jopa pärjätä jäällä.. tosin takas sais varmaan tulla ilman autoa.. :roll:
mites tota pitäs muutella, pitikö sivulasit olla muovia.. puskurit pois..mitä muuta:?:

Muutamia poikkeuksia, tarvitaanko nykyään sprintissä;

Katon vahvistus http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_0691.jpg
Katossa kuljettajan etkulman vahvistus
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_0777.jpg

-Nascar- tai metalliverkko kuljetajan ikkunaan, etupuskuri poistettava mikäli ei korin osa (näkemykset vaihtelee, 740 volvosta poistattivat)
-kuskin ovea ei saa keventää, verhoilun voi korvata pellillä.
-korin osat alkuperäistä materiaalia, levikkeet saa olla lasikuitua tms.

-Päävirtakatkaisian ulkopuolinen käyttö.
-jarruvalot ja "sumuvalo" takana (mainittiin edellisessä viestissä)
-minimipaino alle 1650cc (oletan uunon olevan) moottorilla 680kg
-kuskilla ns. niskatuki

tossa nyt tuli äkkisestään mieleen, itse olen kyllä ollut sprintissä mukana varmaan 2002 viimeksi :)
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

TfP-Motors kirjoitti:
matti.v kirjoitti:
fate kirjoitti: :? mutta.. jos taluttas ton unon jm kisoihin viivalle.. :shock: :lol: siellä ainakin sais ajaa ja saattashan tolla jopa pärjätä jäällä.. tosin takas sais varmaan tulla ilman autoa.. :roll:
mites tota pitäs muutella, pitikö sivulasit olla muovia.. puskurit pois..mitä muuta:?:

Muutamia poikkeuksia, tarvitaanko nykyään sprintissä;

Katon vahvistus
Katossa kuljettajan etkulman vahvistus


-Nascar- tai metalliverkko kuljetajan ikkunaan, etupuskuri poistettava mikäli ei korin osa (näkemykset vaihtelee, 740 volvosta poistattivat)
-kuskin ovea ei saa keventää, verhoilun voi korvata pellillä.
-korin osat alkuperäistä materiaalia, levikkeet saa olla lasikuitua tms.

-Päävirtakatkaisian ulkopuolinen käyttö.
-minimipaino alle 1650cc (oletan uunon olevan) moottorilla 680kg
-kuskilla ns. niskatuki
aika onnettomat tos unossa noi "puskurit kyllä ovat, ohut muovi ilman minkäänlaista palkkia.. periaattessa vain sellanen näkösuojahan se on..

tarviikohan se tuon kattovahvikkeen? ainakin sprintissä käy ilamankin kun mulla kortti leimattu 05.. muistaakseni pakollinen vasta 06 alkaen..

tossahan on turvatankki ja ulkopuolinen päävirtakatkaisin jo valmiina.. takalasien tilalle vois muutenkin pistää muovia niin sais ilman poistumaan paremmin ohjaamosta kun jättäs pikkusen raolleen.. painoa ehkä noin 790 ilman lisäpuntteja..

mutta tuo penkkien leimallisuus oli mulle uutta.. luulin ettei jm.ssä tarvii.. :? miksikähän noilla "vanhentuneilla" penkeillä sit pyydetään liki uuden hintaa jos ne ei mihinkään käy.. :roll: :?:

noo.. aika näyttää mitä ton kipon kans tekee.. ihan hyvä hupiautohan se ainakin on kun toi jääratakin on talvisin ihan lähistöllä niin siellä vois käydä ajelee.. siihenhän mä tota alkujaan rupesin tekeekin,hupiautoksi. :wink: siihen se käy ilman kalliita investointeja.. :lol:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1565
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

vahvikkeet kehikossa vaaditaan korttipäiväyksestä riippumatta.

penkissä ei tarvita leimaa, mutta vöissä kyllä.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
fiaz_600
Viestit: 91
Liittynyt: 28.12.2007 19:59
Paikkakunta: kaustinen

Viesti Kirjoittaja fiaz_600 »

Kuva


Kustulla ei ajeta jokkista, joten ei tarvi mr miehet otta nitroja :D
Kustuun osia myynnis!
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1565
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Mullakin touhu kehittyi jo siihen pisteeseen että Volvo kelpasi myyntiin kilpailuissa, ja muutaman ostoyrityksen jälkeen tärppäsi Fiat 133 VW golfin moottorilla tilalle.

http://s58.photobucket.com/albums/g249/ ... nt=004.flv
ei tarvi mr miehet otta nitroja
Eiköhän ne ota jo kun tuskin tuota mr kilpiin enää pystyy palauttamaan...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
viiu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2005 19:54

Viesti Kirjoittaja viiu »

oliko kalmu ja nina tolla karstulassa?
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1565
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

juu oli.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
viiu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2005 19:54

Viesti Kirjoittaja viiu »

millaiselta se tuntu testissä
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1565
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Hyvältä tuntui, enkai minä noin hyvällä oo vielä ikinä ajanu, mutta kuitenkin Kalmu sen verran kuljetuspuolen miehiä että ei toi nyt mikään huippu ole. Kelloon ajoin, ja kyllä pari kymppää pitää saada pois ennenkuin minä sitä minnekkään kisoihin vien (ensi kesänä).
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
karhjy
Viestit: 16
Liittynyt: 09.12.2009 12:48
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja karhjy »

itse ajelin kanssa jokkista ja sprinttiäkin mutta näitten uusien varustesääntöjen takia nyt on autot myöty,varusteet kanssa ja seurasta erottu...

itse laskeskelin että en kehtaa enää narun varassa juosta että nuokin rahat työnnän siviilivehkeisiin.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1565
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

mutta näitten uusien varustesääntöjen takia
Joo, kyllä minullakin tuntuu tulevan 2010 viimeinen vuosi... Kun ei satu edes olemaan mitään tulevalla hyväksynnällä olevaa ajovarustetta. Eli ensivuonna saa vielä vetää buutseilla ja nahkahanskoilla, 2011 sitten tulenkestävät kalsarit jalassa kaikilla uusilla varusteilla.

ja tietysti samoilla vermeillä 2011 voi mennä f1 kisaan keikkakuskiksi jos sattuuvat ferrarilta soittelemaan :oops:
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1492
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Tuntuu tuo varustesääntö monia närästävän... en vaan itte ymmärä sitä(koskee osaa jokkis kuskeista) että jokaiseen kisaan satataan tuhansia euroja ja jaksetaan aina marista jokaisesta eurosta mikä menee turvavarusteisiin... vaikkakin ne vaarin vanhat motoral nomex haalarit onkin vielä ihan hyvät....

Ei sillä että kannataisin tätä uutta sääntöä, mutta nurisen itsekseni ja ostan vastentahtoisesti uudet varusteet jatkaen harrastamista....
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
karhjy
Viestit: 16
Liittynyt: 09.12.2009 12:48
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja karhjy »

no se on jokaisen oma valinta jatkaako vai ei.

itse tein päätöksen että en jatka...

ja tuohon (Tuntuu tuo varustesääntö monia närästävän... en vaan itte ymmärä sitä(koskee osaa jokkis kuskeista) että jokaiseen kisaan satataan tuhansia euroja ja jaksetaan aina marista jokaisesta eurosta mikä menee turvavarusteisiin... vaikkakin ne vaarin vanhat motoral nomex haalarit onkin vielä ihan hyvät.... )

itselle oli aina turva varusteet tärkeemmät.

mutta itse en kehtaa sijoittaa tommoisia rahoja kyseiseen asiaan...

:lol:
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

kappa12 kirjoitti:Tuntuu tuo varustesääntö monia närästävän... en vaan itte ymmärä sitä(koskee osaa jokkis kuskeista) että jokaiseen kisaan satataan tuhansia euroja ja jaksetaan aina marista jokaisesta eurosta mikä menee turvavarusteisiin... vaikkakin ne vaarin vanhat motoral nomex haalarit onkin vielä ihan hyvät....

Ei sillä että kannataisin tätä uutta sääntöä, mutta nurisen itsekseni ja ostan vastentahtoisesti uudet varusteet jatkaen harrastamista....
Meidän autoissa ei ole koskaan ollut mitään virikoneita eikä hipo osaa vaan ollaan vedetty lähes"vakio" vehkeillä. Joten kyllä toi uus turva varuste sääntö taitaa meidänkin harrastuksen sammuttaa ellei rokki ralli kutsu.

Koska viimeksi jokkiksessa on sattunut mitään vakavaa onnettomuutta ?
Rajun näköisiä ulos ajoja sattuu, mutta harvemmin mitään on käynyt.

Ihan hyvä on että turvallisuus kehittyy, mutta itse kiinittäisin ennenmän huomiota noihin kahdeksan kymmentä luvulta asti kisoissa pyörineisiin kupliin jotka on kaadettu monia kertoja ympäri.

Ja liiaksi kasvaneita nopeuksia ja tehoja hillitsisin imu ilman kuristimilla.
Aina oppii jotain uutta
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

TfP-Motors kirjoitti:
mutta näitten uusien varustesääntöjen takia
Joo, kyllä minullakin tuntuu tulevan 2010 viimeinen vuosi...
niinpä.. tai sit käy kuten allekirjoittaneella et se puku kutistuu mahankohalta nii ettei kiinni mahu.. jopa ilman pesua.. :oops: :lol:

uskoisin et loppuu mullakin kilvanajo.. laitanpahan nyt ton alustan kuntoon ja ajan jäällä hupia.. pitäs ostaa penkki.. puku.. yms..

pitäskö meidän koettaa saada tänne kuopio-kajaani sektorillekin joku rata missä vois rokkirallia ajaa.. :?: uno kävis suoraan superiin.. :wink:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Vastaa Viestiin