Special Saloon Uno<->Punto
Special Saloon Uno<->Punto
Sopisko tämä aihe vaikka tänne, koska mitään varsinaista projektia ei ole vielä aloitettu...
Elikkä siis mieli tekis lopettaa tuo pelleily noiden roskapönttöjen kans ja hommata Sprinttiauto, etuvetoinen ja italalainen, sais harjoitella vähän tuota tietäpitkin ajamista ennenkö tuon seiskan joskus hamas tulevaisuudes taluttaa viivalle...
Mieles on käyny valmiinkin auton ostaminen, mutta eipä noita oikein myynnis oo näkyny ja taas toisaalta ei oo välttämättä laittaa sitä 5k€ kerralla siihen autoon.... Eli oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää rakennella auto itse pikkuhiljaa...
Korimalleina mieles on käynyt lähinnä Uno ja ykköskoppainen Punto... Toki tuo toisen sukupolven punto sopis silmään vieläkin paremmin, mutta aihioiden hinnat on vielä aika kovia...
Joskus tuosta puntosta jotain täälä kyselinkin...
Siinä olis vähä kokoa vertailtu uunosta ja puntosta... tiedot löytyi jostain vikipediasta tai vastaavasta...
Mielipiteitä suuntaan tai toiseen olis kiva kuulla... Periaattees aihiot olis lähipiiris molempiin...
Elikkä siis mieli tekis lopettaa tuo pelleily noiden roskapönttöjen kans ja hommata Sprinttiauto, etuvetoinen ja italalainen, sais harjoitella vähän tuota tietäpitkin ajamista ennenkö tuon seiskan joskus hamas tulevaisuudes taluttaa viivalle...
Mieles on käyny valmiinkin auton ostaminen, mutta eipä noita oikein myynnis oo näkyny ja taas toisaalta ei oo välttämättä laittaa sitä 5k€ kerralla siihen autoon.... Eli oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää rakennella auto itse pikkuhiljaa...
Korimalleina mieles on käynyt lähinnä Uno ja ykköskoppainen Punto... Toki tuo toisen sukupolven punto sopis silmään vieläkin paremmin, mutta aihioiden hinnat on vielä aika kovia...
Joskus tuosta puntosta jotain täälä kyselinkin...
Siinä olis vähä kokoa vertailtu uunosta ja puntosta... tiedot löytyi jostain vikipediasta tai vastaavasta...
Mielipiteitä suuntaan tai toiseen olis kiva kuulla... Periaattees aihiot olis lähipiiris molempiin...
Viimeksi muokannut kappa12, 17.03.2009 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Millä koneella?
Millä koneella meinaat auton tehdä? Jos pikkumoottori, niin Unosta saisi kevyemmän. Jos isolla (yli 1600 cc), niin molemmat saanee minimipainoihin. Edelleen kannattaa selvitellä kumpaan saa paremmin alustapalikat - tai muiden vermeitä sovellettua. Sitten taka-akselin rakentelun helppous / vaikeus kannattaa miettiä. Unskissa on yhdysheiluriakselisto ja puntoissa taitaa olla vastaava kuin tipossa. Ja sitten kannattaa mittailla konehuone - sen mukaan, minkä moottorin sinne meinaa laittaa.
Unossa on ainakin se plussa, että niihin voi kysyä vinkkejä.
Unossa on ainakin se plussa, että niihin voi kysyä vinkkejä.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Millä koneella?
outlawjw kirjoitti:Millä koneella meinaat auton tehdä? Jos pikkumoottori, niin Unosta saisi kevyemmän. Jos isolla (yli 1600 cc), niin molemmat saanee minimipainoihin. Edelleen kannattaa selvitellä kumpaan saa paremmin alustapalikat - tai muiden vermeitä sovellettua. Sitten taka-akselin rakentelun helppous / vaikeus kannattaa miettiä. Unskissa on yhdysheiluriakselisto ja puntoissa taitaa olla vastaava kuin tipossa. Ja sitten kannattaa mittailla konehuone - sen mukaan, minkä moottorin sinne meinaa laittaa.
Unossa on ainakin se plussa, että niihin voi kysyä vinkkejä.
Koneeksi meinasin ainakin aluksi 1,6 SOHC konetta... joskus myöhemmin ehkä 1,6 16v... Tuskin kuitenkaan suurempaa kun 1,6...
Painotaulukko sääntökirjasta
Pitää tutkailla jossain vaiheessa tuota Punton alustaa...
Punto uudempana korina sinänsä kiinnostais enemmän...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Millä koneella?
Tuli tuossa mieleeni että onko esim GT Puntossa ohjaustehosinta...? Siitä saisi tehostajan sovellettua... Alustan osat taitavat molempiin olla saman vaivan takana... Jotain saa suoraan hyllystäkin...outlawjw kirjoitti:Edelleen kannattaa selvitellä kumpaan saa paremmin alustapalikat - tai muiden vermeitä sovellettua. Sitten taka-akselin rakentelun helppous / vaikeus kannattaa miettiä.
Niin joo, netin ihmeellisestä maalimasta löytyi juttua että joku suunnitteli sovitta punton konehuoneesee tipon 16v konetta... Eli ajattelis anakin että sinne sopii isompikin kone...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
http://www.fiatforum.com/members-motors ... -team.html
Tuolta löytyy iso kasa kuvia jotain imeisesti asfaltille tehdystä kilpa-uunosta...
PowerFlex:iltä saa ainakin Uunoon paremmin alustan puslia...
Punton konehuone...
Tuolta löytyy iso kasa kuvia jotain imeisesti asfaltille tehdystä kilpa-uunosta...
PowerFlex:iltä saa ainakin Uunoon paremmin alustan puslia...
Punton konehuone...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Millä koneella?
Kyllähän niissä on tehostajaa ollut.kappa12 kirjoitti:Tuli tuossa mieleeni että onko esim GT Puntossa ohjaustehosinta...? Siitä saisi tehostajan sovellettua...
Joo...
Alustan osien saatavuuden, pienemmän painon ja ketterämmän koon perusteella taitais uuno olla parempi näistä vaihtoehdoista...
Jos saa tallitilat käyttön kevään mittaan niin pitää hakea tuo isännän vanha Punton hytti sisään ja mittailla, samaten kun uunon hytti ja mittailla...
Taitaa kuitenkin kallistua tuon kakkoskorisen Uunon suuntaan... Se kuitenkin on n.100kg kevyempi kun Punto... Ja osien saatavuus on parempi...
Alustan osien saatavuuden, pienemmän painon ja ketterämmän koon perusteella taitais uuno olla parempi näistä vaihtoehdoista...
Jos saa tallitilat käyttön kevään mittaan niin pitää hakea tuo isännän vanha Punton hytti sisään ja mittailla, samaten kun uunon hytti ja mittailla...
Taitaa kuitenkin kallistua tuon kakkoskorisen Uunon suuntaan... Se kuitenkin on n.100kg kevyempi kun Punto... Ja osien saatavuus on parempi...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Taitaa olla puntoissa samaa vikaa ku tipossa.fiat-boy kirjoitti:Tuo voi olla totta että puntot ruostuu piilosta. En ole henkilö kohtaisesti päässyt tutkii ykkös koppasta puntoa tarkemmin. Ja onhan noi puntot jo yli kymmenen vuotta suomen suola teitä kulkenut jo.
Mielenkiintoinn projekti tulossa jos tulee.
Ulkoa saattaa näyttä ihan nätiltä mut helmoista ei tietoakaan.
Samoin etupalkki tykkää ruostua, samoin kuin uunossa.
Re: Special Saloon Uno<->Punto
[quote="kappa12"]Sopisko tämä aihe vaikka tänne, koska mitään varsinaista projektia ei ole vielä aloitettu...
Elikkä siis mieli tekis lopettaa tuo pelleily noiden roskapönttöjen kans ja hommata Sprinttiauto, etuvetoinen ja italalainen, sais harjoitella vähän tuota tietäpitkin ajamista ennenkö tuon seiskan joskus hamas tulevaisuudes taluttaa viivalle...
Rakenna jos tykkäät, itse olen rakentanut toistakymmentä ralliautoa mädistä raadoista lähtien. Enään en nykyhinnoilla edes ajattela sellaista. Myytävissä autoissa on usein jo mukana kaikki tarvittava; renkaita, vanteita, varaosia, sekä jopa turvavarusteet joissa "virtaa" muutama vuosi vielä jäljellä.
Käykää katsomassa keskusteluja ralli.net sivustoilla, niin säästätte paljon rahaa jos olette tulossa mukaan autourheilun jalon lajin pariin. Annan mielelläni lisä tietoja tarvittaessa.
Terveisin
Petteri Koskenala
ps Alla on meidän kotisivuillakin myynnissä ollut Uno tarpeineen
HP 6000 € kaikkineen
Fiat Uno 70 S, 1301 ccm, Ryhmä A / FinR / Trophy
Moottori -08
by Tuning World / Malin. Nokka Cat Cams. VPV-suorasytytys
102 hp / 6170 rpm, 130Nm / 4530 rpm (Tuning World 26.2.2008)
Voimansiirto -07
5-vaihteinen välitetty vaihteisto by Jupiter Motorsport. Ritmon kuorissa
Perävälitys 4:81, huippunopeus 150 kmh.
Kitkalukko. Ritmon 190 mm kytkin. vetonivelet Ritmo
Ohjaus
Turbo Uno: 3,2 krs
Alusta
Edessä: Läpisäädettävä Koni + Eibach jouset, säädettävät
uusittu 02/2008
Takana: Kolmisäätöinen Koni Sport, vakio jouset
uusittu 02/2008
Power Flex uretaanipuslat edessä ja takana
Jarrut
Edessä: Täydelliset Punto Gt:n jäähdytetyt levyjarrut 258mm
Takana Täydelliset Turbo Uno levyjarrut 190mm
Pääsylinteri Turbo Uno, ei tehostajaa
Säädin Willwood kierrettävä
Letkut BF Goodrich
Kori ja varusteet
Penkit Bimarco ”virtaa 2011”
Vyöt ”virtaa 2011”
Kaaret Hewiset
Lasikuitu lisävaloteline + 4kpl Wesem H3 säätöpohjalla
katsastusvarusteet
Mukaan tulee:
-täydellinen ajokuntoinn -90 Uno, erittäin hyvä kori!
-14” vanteita n20kpl
-6 kpl Michelin GA 64 piikkipyöriä "myyty"
-9 kpl Michelin M41 sorapyöriä + Barum M kuviolla treenipyöriä 4kpl, "myyty"
-N ryhmän kansi + 1,3 moottori, "myyty"
-vakiovaihteisto, "paalattu"
-paljon kaikkea osaa, tuulilasi, konepelti, lamppuja, jne
Tällä keksinnöllä on jopa kiusattu Kit Careja
"Ralli on ranteista kiinni..."
Elikkä siis mieli tekis lopettaa tuo pelleily noiden roskapönttöjen kans ja hommata Sprinttiauto, etuvetoinen ja italalainen, sais harjoitella vähän tuota tietäpitkin ajamista ennenkö tuon seiskan joskus hamas tulevaisuudes taluttaa viivalle...
Rakenna jos tykkäät, itse olen rakentanut toistakymmentä ralliautoa mädistä raadoista lähtien. Enään en nykyhinnoilla edes ajattela sellaista. Myytävissä autoissa on usein jo mukana kaikki tarvittava; renkaita, vanteita, varaosia, sekä jopa turvavarusteet joissa "virtaa" muutama vuosi vielä jäljellä.
Käykää katsomassa keskusteluja ralli.net sivustoilla, niin säästätte paljon rahaa jos olette tulossa mukaan autourheilun jalon lajin pariin. Annan mielelläni lisä tietoja tarvittaessa.
Terveisin
Petteri Koskenala
ps Alla on meidän kotisivuillakin myynnissä ollut Uno tarpeineen
HP 6000 € kaikkineen
Fiat Uno 70 S, 1301 ccm, Ryhmä A / FinR / Trophy
Moottori -08
by Tuning World / Malin. Nokka Cat Cams. VPV-suorasytytys
102 hp / 6170 rpm, 130Nm / 4530 rpm (Tuning World 26.2.2008)
Voimansiirto -07
5-vaihteinen välitetty vaihteisto by Jupiter Motorsport. Ritmon kuorissa
Perävälitys 4:81, huippunopeus 150 kmh.
Kitkalukko. Ritmon 190 mm kytkin. vetonivelet Ritmo
Ohjaus
Turbo Uno: 3,2 krs
Alusta
Edessä: Läpisäädettävä Koni + Eibach jouset, säädettävät
uusittu 02/2008
Takana: Kolmisäätöinen Koni Sport, vakio jouset
uusittu 02/2008
Power Flex uretaanipuslat edessä ja takana
Jarrut
Edessä: Täydelliset Punto Gt:n jäähdytetyt levyjarrut 258mm
Takana Täydelliset Turbo Uno levyjarrut 190mm
Pääsylinteri Turbo Uno, ei tehostajaa
Säädin Willwood kierrettävä
Letkut BF Goodrich
Kori ja varusteet
Penkit Bimarco ”virtaa 2011”
Vyöt ”virtaa 2011”
Kaaret Hewiset
Lasikuitu lisävaloteline + 4kpl Wesem H3 säätöpohjalla
katsastusvarusteet
Mukaan tulee:
-täydellinen ajokuntoinn -90 Uno, erittäin hyvä kori!
-14” vanteita n20kpl
-6 kpl Michelin GA 64 piikkipyöriä "myyty"
-9 kpl Michelin M41 sorapyöriä + Barum M kuviolla treenipyöriä 4kpl, "myyty"
-N ryhmän kansi + 1,3 moottori, "myyty"
-vakiovaihteisto, "paalattu"
-paljon kaikkea osaa, tuulilasi, konepelti, lamppuja, jne
Tällä keksinnöllä on jopa kiusattu Kit Careja
"Ralli on ranteista kiinni..."
Re: Special Saloon Uno<->Punto
kyllä noita osteliskin, käykö 50€/kk?128 kirjoitti: Rakenna jos tykkäät, itse olen rakentanut toistakymmentä ralliautoa mädistä raadoista lähtien. Enään en nykyhinnoilla edes ajattela sellaista. Myytävissä autoissa on usein jo mukana kaikki tarvittava
HP 6000 € kaikkineen
itse rakennan kyllä oman auton, kun tuo budjetti taso
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]