Rallia 147 Alcoolilla / K1 Katsastajat ralli / Raisio
Lähetetty: 16.02.2009 13:33
Kiitokset Jankokselle onnitteluista. Tässä hieman tarinaa ko. kisasta.
Kyseessä oli allekirjoittaneelle (ja 147 Alcoolille) ensimmäinen piikkipyöräkisa sitten 5.3.2006 - johon nähden tulos oli enemmän kuin hyvä. Varsinkin, kun kisapaikalla oli ylimääräistä ohjelmaa tarjolla. Aamulla tosin lähdettiin kotoa (kisajännitystä lukuunottamatta) hyvillä mielin; auto oli säädetty Solaksella alkuviikosta (tehoa/vääntöä huimat 107 hp / 136 Nm) , kisakamat kasassa jo Torstaina.
Pitihän se arvata: Kisapaikalla kylmyys teki tepposet ja tulpat pääsivät kastumaan pahemman kerran; lopulta kottero saatiin käymään kaikilla ja putkessa paukuttelu loppumaan kääntämällä sytkää pari astetta myöhäisemälle. Katsastuksen jälkeen piti vielä tiivistää venttiilikoppa - JA SUURKIITOS Heikalle, saatiin uusi tiiviste paikalleen ja öljyt jäämään koneen sisällä.
Matkaan päästiin sopivasta kilvanajoa miettimättä. Pitkähkön siirtymän aikana oli hyvä muistella seiskan metkut "talvi-setup:ssa".
Ensimmäinen pätkä meni pumppaillessa ja kartturi totesi kisan jälkeen olleensa valmis lähtemään kotiin, jos loput 6 EK:ta olisi niin ajettu. Pienen palautekeskustelun jälkeen (jossa yritin selittää ajan olevan kuitenkin kohtuullinen) ei auttanut muu kuin - lisää vauhtia:D
Kakkosella & kolmosella ajettiin sitä rataa, että kummallakin EK:lla oli happea - siis ainakin yritettiin. Nelonen Alastarolla meni muuten putkeen, mutta jokkisradan osuudella ei meinannut tie riittää - pyörä ei pitänyt tippakaan teräajäällä...
Aika oli kuitenkin alueella. Tauolla sitten ihmeteltiin tilannetta ja vaihdettiin uudet rocketit eteen. Alkoi jäännääminen, miten menee pimeässä ajelu; edellisen kerran ko. herkkua tuli kokeiltua Syksyllä 2007 Vilppulassa...
Vitonen meni enemmän tai vähemmän pimeää arastellessa - joka toki kävi ketuttamaan, vaikka luokkapohjille ei hävitty aivan mahdottomia.
Huollon kautta kutoselle, joka oli juuri seiskalle sopivaa, joten ajaminen lähti hienosti; pari kertaa tuli silmille (siis vauhti oli alueella ja kuski kuuro kartturin sanomisille). Pätkän maalissa todettiin, että voitettiin luokkaa johtavaa, joten OK -hyväksytty.
Ei kuin uudestaan huoltoon, jossa huolto väitti meidän ajaneen B-junnujen toiseksi nopeimman ajan - tämä kuitattiin motivoivana vittuiluna (tai tulospalvelun tökkimisenä). Siis seiskalle seiskalla
Koska kyseessä oli viimeinen pätkä ja edellisestä maaliin ajosta oli kulunut n. puolivuotta, ajettiin suhteellisen varman päälle.
Sitten siirtymää Raisioon - kovasti parjattu siirtymä meni asiallisesti ja aikaakin jäi 9 minuuttia. Auto parkkiin ja kisakeskukseen kotvailemaan...
Huolto & kartturin taustajoukot soittelivat ja puhuivat YK 3. tuloksesta sekä luokan 2. sijasta; jälkimmäinen oli jotenkin uskottava (vähän lähtijöitä), mutta YK sijoitus kuulosti taas siltä itseltään...
Pakko se oli uskoa, kun tuloslistassa niin luki...
Näinollen kisa meni enemmän kuin hyvin; 17 lähteneen ja 11 maaliin ajaneen joukossa 3. takana mm. 4 bemaria, Asconoita jne... Tulos on kaikesta huolimatta enemmän kuin "tuloslistan viimeisen kolmanneksen poppoo..." - vai miten sen piti seiskalla mennä.... " Kolmelle pätkälle luokkapohjat ja parhaimmillaan B-junnujen 2. nopein aika 6. pätkällä.
Samalla varmistui sekin, että kilvanajo jatkuu 2010 vuodesta eteenpäin A-junnuissa ja loppukausi on aika heittää "helliä jäähyväisiä" seiskalle - ensivuodeksi yritetään saada Sedicivalvole viivalle. Loppuvuoden kisat voi toisaalta ajaa seiskalla turhia murehtimatta...
Ainoa asia, mistä jäi paskanmaku suuhun oli palkintopolitiikka; F-ryhmä alle 1600 cc:ssä vain voittaja palkittiin ja B-junnujen yleiskisassa ei palkintoja jaeta; joten nousupisteen kera kokemuksia viisaampana kotiin.
Kotimatkalle riitti kyllä pähkäilyä - lähinnä ison luokan pelien vauhdista (vaikka aikoja meni ristiin ja autoja pihalle)...
Toukokuussa ajetaan seuraavan kerran - Teijossa. Saa nähdä miten laitteet laulavat soralla... sekä kuinka saadaan seiskaan hyvät gravel-setupit...
Kyseessä oli allekirjoittaneelle (ja 147 Alcoolille) ensimmäinen piikkipyöräkisa sitten 5.3.2006 - johon nähden tulos oli enemmän kuin hyvä. Varsinkin, kun kisapaikalla oli ylimääräistä ohjelmaa tarjolla. Aamulla tosin lähdettiin kotoa (kisajännitystä lukuunottamatta) hyvillä mielin; auto oli säädetty Solaksella alkuviikosta (tehoa/vääntöä huimat 107 hp / 136 Nm) , kisakamat kasassa jo Torstaina.
Pitihän se arvata: Kisapaikalla kylmyys teki tepposet ja tulpat pääsivät kastumaan pahemman kerran; lopulta kottero saatiin käymään kaikilla ja putkessa paukuttelu loppumaan kääntämällä sytkää pari astetta myöhäisemälle. Katsastuksen jälkeen piti vielä tiivistää venttiilikoppa - JA SUURKIITOS Heikalle, saatiin uusi tiiviste paikalleen ja öljyt jäämään koneen sisällä.
Matkaan päästiin sopivasta kilvanajoa miettimättä. Pitkähkön siirtymän aikana oli hyvä muistella seiskan metkut "talvi-setup:ssa".
Ensimmäinen pätkä meni pumppaillessa ja kartturi totesi kisan jälkeen olleensa valmis lähtemään kotiin, jos loput 6 EK:ta olisi niin ajettu. Pienen palautekeskustelun jälkeen (jossa yritin selittää ajan olevan kuitenkin kohtuullinen) ei auttanut muu kuin - lisää vauhtia:D
Kakkosella & kolmosella ajettiin sitä rataa, että kummallakin EK:lla oli happea - siis ainakin yritettiin. Nelonen Alastarolla meni muuten putkeen, mutta jokkisradan osuudella ei meinannut tie riittää - pyörä ei pitänyt tippakaan teräajäällä...
Aika oli kuitenkin alueella. Tauolla sitten ihmeteltiin tilannetta ja vaihdettiin uudet rocketit eteen. Alkoi jäännääminen, miten menee pimeässä ajelu; edellisen kerran ko. herkkua tuli kokeiltua Syksyllä 2007 Vilppulassa...
Vitonen meni enemmän tai vähemmän pimeää arastellessa - joka toki kävi ketuttamaan, vaikka luokkapohjille ei hävitty aivan mahdottomia.
Huollon kautta kutoselle, joka oli juuri seiskalle sopivaa, joten ajaminen lähti hienosti; pari kertaa tuli silmille (siis vauhti oli alueella ja kuski kuuro kartturin sanomisille). Pätkän maalissa todettiin, että voitettiin luokkaa johtavaa, joten OK -hyväksytty.
Ei kuin uudestaan huoltoon, jossa huolto väitti meidän ajaneen B-junnujen toiseksi nopeimman ajan - tämä kuitattiin motivoivana vittuiluna (tai tulospalvelun tökkimisenä). Siis seiskalle seiskalla
Koska kyseessä oli viimeinen pätkä ja edellisestä maaliin ajosta oli kulunut n. puolivuotta, ajettiin suhteellisen varman päälle.
Sitten siirtymää Raisioon - kovasti parjattu siirtymä meni asiallisesti ja aikaakin jäi 9 minuuttia. Auto parkkiin ja kisakeskukseen kotvailemaan...
Huolto & kartturin taustajoukot soittelivat ja puhuivat YK 3. tuloksesta sekä luokan 2. sijasta; jälkimmäinen oli jotenkin uskottava (vähän lähtijöitä), mutta YK sijoitus kuulosti taas siltä itseltään...
Pakko se oli uskoa, kun tuloslistassa niin luki...
Näinollen kisa meni enemmän kuin hyvin; 17 lähteneen ja 11 maaliin ajaneen joukossa 3. takana mm. 4 bemaria, Asconoita jne... Tulos on kaikesta huolimatta enemmän kuin "tuloslistan viimeisen kolmanneksen poppoo..." - vai miten sen piti seiskalla mennä.... " Kolmelle pätkälle luokkapohjat ja parhaimmillaan B-junnujen 2. nopein aika 6. pätkällä.
Samalla varmistui sekin, että kilvanajo jatkuu 2010 vuodesta eteenpäin A-junnuissa ja loppukausi on aika heittää "helliä jäähyväisiä" seiskalle - ensivuodeksi yritetään saada Sedicivalvole viivalle. Loppuvuoden kisat voi toisaalta ajaa seiskalla turhia murehtimatta...
Ainoa asia, mistä jäi paskanmaku suuhun oli palkintopolitiikka; F-ryhmä alle 1600 cc:ssä vain voittaja palkittiin ja B-junnujen yleiskisassa ei palkintoja jaeta; joten nousupisteen kera kokemuksia viisaampana kotiin.
Kotimatkalle riitti kyllä pähkäilyä - lähinnä ison luokan pelien vauhdista (vaikka aikoja meni ristiin ja autoja pihalle)...
Toukokuussa ajetaan seuraavan kerran - Teijossa. Saa nähdä miten laitteet laulavat soralla... sekä kuinka saadaan seiskaan hyvät gravel-setupit...