F-Cup
Oli kuvista päätellen oikein "asiantuntijan" tekemä hyppyri???
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335546
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335546
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335628
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335659
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335720
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335803
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=336151
Jos oikein etukäteen mainostetaan, katsomon eteen rakennetusta hyppyristä niin vois kuvitella, että se on vähän vastaava kuin esim. Killerillä (siis lähes täysii ajettava).
No ainakin yleisö sai nähtävää.
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335546
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335546
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335628
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335659
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335720
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335803
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=336151
Jos oikein etukäteen mainostetaan, katsomon eteen rakennetusta hyppyristä niin vois kuvitella, että se on vähän vastaava kuin esim. Killerillä (siis lähes täysii ajettava).
No ainakin yleisö sai nähtävää.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Kyseessä on ollut etuspoilereiden myynninedistämisen asiantuntija...Jimi kirjoitti:Oli kuvista päätellen oikein "asiantuntijan" tekemä hyppyri???
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335546
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335546
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335628
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335659
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335720
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=335803
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=336151
Jos oikein etukäteen mainostetaan, katsomon eteen rakennetusta hyppyristä niin vois kuvitella, että se on vähän vastaava kuin esim. Killerillä (siis lähes täysii ajettava).
No ainakin yleisö sai nähtävää.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
V1600
Rata-SM:ään ilmoittautunut 17 V1600-autoa... valitettavasti ei yhtään Fiatia, vaikka niitäkin on passitettu.outlawjw kirjoitti: Pelkään, että V1600 tulee kuolemaan, koska f-ryhmässä alle 1600 cc luokka tekee kuolemaa - eli autoilla ei ole oikein luokkaa sen jälkeen, kun V1600 ura loppuu; alunperinhän tarkoitus oli päästää vanhemmat V1600 autot äffään rajoitettuilla vapauksilla. Tosin trophyssä noilla saa ajaa, muttei rakennella....
Varmaan tähänkin löytyy eriäviä lausuntoja - perustan kommenttini F-ryhmän alle 1300 CC luokkaan; eli aikanaan, kun junnu SM:stä katosi ko. luokka, loppui luokka muutenkin. Sama tulee käymään V1600:n kanssa; ainakin rallin puolella... Ratatouhuista en osaa sanoa, mutta kummasti sieltä tuntuu olevan siirtymää ihan maailman huipputasolta tosimiesten lajeihin eli ralliin....
Kaikkiaan V1600-autoja on passitettu jo yli 50, joista 20 viimeisen vuoden aikana. Eli suosio on vankassa kasvussa.
V1600
Toki passitettujen autojen määrän nousu on jonkinlainen mittari suosion nousulle. Toisaalta rallipuolella aitoja V1600 autoja oli tunturissa 3, Vaakunassa 5 ja Joensuussa 5. Näistä autoista käsittääkseni ns. uusina kaupasta ostettavia malleja on n. puolet. Tosin mm. Alfa ja Nissan korvautuvat uusilla malleilla vuoden kuluessa.
Jotenkin tuntuu tässä valossa "suosion nousu" hieman huvittavalta hypetykseltä; ainakin rallin puolella. Varsinkin kun otetaan huomioon, että moottorikokona 1600 cc vapari on vähenemässä downsizing-buumin takia. Toki malleja jää edelleen tuonkin kokoisena, mutta autojen painot ovat nousseet niin, että Golf/Astra/Toyota luokan pelien painot huitelevat 1300 - 1500 kg:n haarukassa. Noinkohan niistä saa järkevän painoisia?
Varmasti V1600 kalustolla ajetaan, mutta hyvin äkkiä edessä tällä pelillä, sama kuin trophyssä, autoja on muutama kymmenen aktiiviajossa ja suurin osa poistunut valmistuksesta n. 5 - 10 vuotta takaisin...
Jos jotain passitusasiaa/kilpuriluokkaa pitäisi erityisesti alleviivata, niin mieleen tulee Historic ja Bemarit...
Jotenkin tuntuu tässä valossa "suosion nousu" hieman huvittavalta hypetykseltä; ainakin rallin puolella. Varsinkin kun otetaan huomioon, että moottorikokona 1600 cc vapari on vähenemässä downsizing-buumin takia. Toki malleja jää edelleen tuonkin kokoisena, mutta autojen painot ovat nousseet niin, että Golf/Astra/Toyota luokan pelien painot huitelevat 1300 - 1500 kg:n haarukassa. Noinkohan niistä saa järkevän painoisia?
Varmasti V1600 kalustolla ajetaan, mutta hyvin äkkiä edessä tällä pelillä, sama kuin trophyssä, autoja on muutama kymmenen aktiiviajossa ja suurin osa poistunut valmistuksesta n. 5 - 10 vuotta takaisin...
Jos jotain passitusasiaa/kilpuriluokkaa pitäisi erityisesti alleviivata, niin mieleen tulee Historic ja Bemarit...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Kaikkihan on väliaikaista...
V1600 on luokkana kuitenkin mitä mainioin, sitä voi harrastaa kohtuullisen edullisesti ja eri lajeissa. Siksi varmastikin esimerkiksi radalla on noinkin paljon autoja. Jos tuo jotakuta häiritsee, niin eipä voi mitään. Suomessa voi kuitenkin onneksi vapaasti valita tapansa harrastaa.
Rallin lähtijämäärät on hiipuneet kaikissa luokissa , mistä lie johtuu...
V1600 on luokkana kuitenkin mitä mainioin, sitä voi harrastaa kohtuullisen edullisesti ja eri lajeissa. Siksi varmastikin esimerkiksi radalla on noinkin paljon autoja. Jos tuo jotakuta häiritsee, niin eipä voi mitään. Suomessa voi kuitenkin onneksi vapaasti valita tapansa harrastaa.
Rallin lähtijämäärät on hiipuneet kaikissa luokissa , mistä lie johtuu...
V1600
Nyt taisi hieman mennä sekaisin asiat. Missään kohdassa ei käsittääkseni mainittu, että ei saisi harrastaa. Lähinnä siitä, että mikä on todella suosion nousua ja mikä ei. Kun erilaisia suosituksia annetaan - varsinkin, jos joku pistää omia rahojaan kiinni, niin reilua on kai todeta, että myös V1600:ssa on vaara, että auto jää käsiin esim. Luokan hiipumisen johdosta. Tietenkin, jos muiden rahoilla / riskeillä ei ole merkitystä (paitsi siinä mielessä, että pystyiskö niitä rahoja imemään itselleen) , niin kaikkea voi sanoa.... Tätä ajoin takaa... Totta on, että kaikissa luokissa rallin puolella määrät ovat laskussa
. SYItä on monia, mutta siinä on vissi ero, josV1600 luokasta lähtee 1 auto (=20-30 prosentin vähennys, muissa luokissa vain prosentteja... Ratapuolella taAs on omat juttunsa - niihin en puutu, kun en tideä...
. SYItä on monia, mutta siinä on vissi ero, josV1600 luokasta lähtee 1 auto (=20-30 prosentin vähennys, muissa luokissa vain prosentteja... Ratapuolella taAs on omat juttunsa - niihin en puutu, kun en tideä...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
On oikein hyvä ainakin yrittää pysytellä asioissa, joista tietää, tai ainakin luulee tietävänsä.
Eiköhän tuo kaluston käsiin jääminen ole yksi niistä pienimmistä riskeistä kilvanajon saralla, olipa luokka mikä tahansa.
Hankintakustannusten lisäksi kannattaa myös huomioida ajo- ja ylläpitokustannukset. Tästä löytyy parhaiten tietoa kysymällä eri luokkien aktiivikilpailijoilta lajista riippumatta.
Eiköhän tuo kaluston käsiin jääminen ole yksi niistä pienimmistä riskeistä kilvanajon saralla, olipa luokka mikä tahansa.
Hankintakustannusten lisäksi kannattaa myös huomioida ajo- ja ylläpitokustannukset. Tästä löytyy parhaiten tietoa kysymällä eri luokkien aktiivikilpailijoilta lajista riippumatta.
V1600
[quote="JTP"]On oikein hyvä ainakin yrittää pysytellä asioissa, joista tietää, tai ainakin luulee tietävänsä.
Kiitän asiallisesta huomautuksesta; olen toiminut hyvin asiattomasti. 8) Vaikka alkuperäinen aihe tälle ketjulle oli F-Cup.
Saitko muuten alfasi myytyä?
Edelleen hieman ihmettelen, että asioista ei voi keskustella plussia / miinuksia avoimesti kertoen; kyllä minua ainakin harmittaisi, jos kalusto jäisi käsiin tai luokassa olisi 2 - 3 lähtijää. Näinhän on käynyt mm. F-ryhmässä alle 1600 cc (samoin kävi aikanaan alle 1300 CC F-ryhmässä).
Varmasti V1600:ssa on plussaa (ja huom rallissa):
+ uudehko kalusto
+ halvat kisakohtaiset kulut
+ ei tarvitse liikaa rakennella (eikä kai korjata)
Miinusta taas:
- vähän lähtijöitä luokassa
- tulevaisuus kysymysmerkki
- mihin muuhun luokkaan laitteesta saisi kilpailukykyisen pelin vai jääkö käsiin
F-ryhmässä taas näkisin asian esim. seuraavasti:
Plussaa:
+ paljon porukkaa luokassa (kaikki ajavat kohta suurin piirtein samassa luokassa)
+ saa rakennella niin paljon kuin haluaa
+ mahdollista harrastaa halvalla (esim. tulostavoitteista tinkien)
+ oma sarja, jos on rahaa
+ laaja kalustokirjo, josta valita
Miinusta:
- kallista (jos homma lipsahtaa yli)
- osa kalustosta vanhaa; kilpailukykyisyys tulevaisuudessa
- välillä liikaa korjausta ja rakentelua
Jne....
Vai onko em. asiat asiattomia; kun kolikkojen kummatkin puolet käännetään...
Toivottavasti rallipuolella jossain vaiheessa passitettuja V1600 autoja alkaisi näkyä enemmän; eli suosion muutos olisi todennettavissa faktojen kautta.
Ketä oikeasti kiinnostaa tallissa seisovat autot?
Kiitän asiallisesta huomautuksesta; olen toiminut hyvin asiattomasti. 8) Vaikka alkuperäinen aihe tälle ketjulle oli F-Cup.
Saitko muuten alfasi myytyä?
Edelleen hieman ihmettelen, että asioista ei voi keskustella plussia / miinuksia avoimesti kertoen; kyllä minua ainakin harmittaisi, jos kalusto jäisi käsiin tai luokassa olisi 2 - 3 lähtijää. Näinhän on käynyt mm. F-ryhmässä alle 1600 cc (samoin kävi aikanaan alle 1300 CC F-ryhmässä).
Varmasti V1600:ssa on plussaa (ja huom rallissa):
+ uudehko kalusto
+ halvat kisakohtaiset kulut
+ ei tarvitse liikaa rakennella (eikä kai korjata)
Miinusta taas:
- vähän lähtijöitä luokassa
- tulevaisuus kysymysmerkki
- mihin muuhun luokkaan laitteesta saisi kilpailukykyisen pelin vai jääkö käsiin
F-ryhmässä taas näkisin asian esim. seuraavasti:
Plussaa:
+ paljon porukkaa luokassa (kaikki ajavat kohta suurin piirtein samassa luokassa)
+ saa rakennella niin paljon kuin haluaa
+ mahdollista harrastaa halvalla (esim. tulostavoitteista tinkien)
+ oma sarja, jos on rahaa
+ laaja kalustokirjo, josta valita
Miinusta:
- kallista (jos homma lipsahtaa yli)
- osa kalustosta vanhaa; kilpailukykyisyys tulevaisuudessa
- välillä liikaa korjausta ja rakentelua
Jne....
Vai onko em. asiat asiattomia; kun kolikkojen kummatkin puolet käännetään...
Toivottavasti rallipuolella jossain vaiheessa passitettuja V1600 autoja alkaisi näkyä enemmän; eli suosion muutos olisi todennettavissa faktojen kautta.
Ketä oikeasti kiinnostaa tallissa seisovat autot?
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Äkkiä katottuna Joensuussa oli V1600 autoja ainakin lähtöluettelossa 8kpl ja alle 1400 luokassa 7kpl... eli aika monta prosenttia enemmän kun outlawjw kertoi .
Maaliin tosin pääsi "vain" kuusi kilpailjaparia, ja niistäkin puolet hylättiin sääntöjen vastaisten autojen vuoksi...
Tuolta voi lueskella koottuja selityksiä: http://www.v1600.com
Ja vaakunassa vastaavasti V1600 6kpl ja 1400 9kpl.
Tunturi nyt on sitten asia erikseen..
Eli kyllä niitä autoja siellä jo nytkin on aika mukavasti, ja lisää on tulossa.
Maaliin tosin pääsi "vain" kuusi kilpailjaparia, ja niistäkin puolet hylättiin sääntöjen vastaisten autojen vuoksi...
Tuolta voi lueskella koottuja selityksiä: http://www.v1600.com
Ja vaakunassa vastaavasti V1600 6kpl ja 1400 9kpl.
Tunturi nyt on sitten asia erikseen..
Eli kyllä niitä autoja siellä jo nytkin on aika mukavasti, ja lisää on tulossa.
Re: V1600
Kerroin tuossa vain faktaa... ja kuten mikah sanoi, autoja on tulossa lisää.JTP kirjoitti:Rata-SM:ään ilmoittautunut 17 V1600-autoa... valitettavasti ei yhtään Fiatia, vaikka niitäkin on passitettu.outlawjw kirjoitti: Pelkään, että V1600 tulee kuolemaan, koska f-ryhmässä alle 1600 cc luokka tekee kuolemaa - eli autoilla ei ole oikein luokkaa sen jälkeen, kun V1600 ura loppuu; alunperinhän tarkoitus oli päästää vanhemmat V1600 autot äffään rajoitettuilla vapauksilla. Tosin trophyssä noilla saa ajaa, muttei rakennella....
Varmaan tähänkin löytyy eriäviä lausuntoja - perustan kommenttini F-ryhmän alle 1300 CC luokkaan; eli aikanaan, kun junnu SM:stä katosi ko. luokka, loppui luokka muutenkin. Sama tulee käymään V1600:n kanssa; ainakin rallin puolella... Ratatouhuista en osaa sanoa, mutta kummasti sieltä tuntuu olevan siirtymää ihan maailman huipputasolta tosimiesten lajeihin eli ralliin....
Kaikkiaan V1600-autoja on passitettu jo yli 50, joista 20 viimeisen vuoden aikana. Eli suosio on vankassa kasvussa.
Se ei ole spekulaatiota.
Eli jos on hankkimassa kalustoa, niin suosittelen edelleen olemaan yhteydessä aktiivikilpailijoihin. Heiltä löytyy oikeaa tietoa kustakin lajista ja luokasta.
Re: V1600
Eli jos on hankkimassa kalustoa, niin suosittelen edelleen olemaan yhteydessä aktiivikilpailijoihin. Heiltä löytyy oikeaa tietoa kustakin lajista ja luokasta.[/quote]
Tästähän ei ole kerrassaan mitään erimielisyyttä. Ja siitähän kai tämän keskustelun alku on lähtenyt (tosin F-ryhmän puolelta). Ja mikäpä sen parempi kuin tälläinen forumi; ainakin varmistuu, että ei mene pelkäksi kehumiseksi...
Hieman huvittaa kuitenkin tuo "oikea tieto", joka tarkoittaa ilmeisesti kehumista ilman kylmän viileää plussien ja miinusten kertomista.
Kaikissa asioissa on kuitenkin hyvät ja huonot puolensa (kts. esim. aiempaa plus / miinus-listaa, jossa mukana niin F:n kuin V1600:n vempaimia)
Kertooko sitten ilmeisen kritiikitön kehuminen (mainittu "aktiivikilpailijan oikeaksi tiedoksi"), kertojan kritiikittömyydestä, halusta sulkea silmät mahdollisilta varjopuolilta vaiko jopa myyntipuheena jääköön arvattavaksi. Kuulostaa kummasti mopopoikien puheilta nakkikioskin kulmilla oman mopon parhaimmuudesta, vaikka sokeakin näkee, että mopedista löytyy niin hyvää kuin huonoakin...
Mitähän noista hylkäyksistä pitäisi päätellä? Melkoinen prosentti vakioautoluokassa...
Toisaalta parempi puuttua heti ja riittävän rankasti, ettei mene liikaa F-ryhmän touhuihin, joissa sääntömuutoksia on saatu liikaa läpi tekemällä riittävän monta autoa sääntöjen hengen vastaikseksi ja sitten vedottu, että liian monta autoa menee uusiksi...
Tästähän ei ole kerrassaan mitään erimielisyyttä. Ja siitähän kai tämän keskustelun alku on lähtenyt (tosin F-ryhmän puolelta). Ja mikäpä sen parempi kuin tälläinen forumi; ainakin varmistuu, että ei mene pelkäksi kehumiseksi...
Hieman huvittaa kuitenkin tuo "oikea tieto", joka tarkoittaa ilmeisesti kehumista ilman kylmän viileää plussien ja miinusten kertomista.
Kaikissa asioissa on kuitenkin hyvät ja huonot puolensa (kts. esim. aiempaa plus / miinus-listaa, jossa mukana niin F:n kuin V1600:n vempaimia)
Kertooko sitten ilmeisen kritiikitön kehuminen (mainittu "aktiivikilpailijan oikeaksi tiedoksi"), kertojan kritiikittömyydestä, halusta sulkea silmät mahdollisilta varjopuolilta vaiko jopa myyntipuheena jääköön arvattavaksi. Kuulostaa kummasti mopopoikien puheilta nakkikioskin kulmilla oman mopon parhaimmuudesta, vaikka sokeakin näkee, että mopedista löytyy niin hyvää kuin huonoakin...
Mitähän noista hylkäyksistä pitäisi päätellä? Melkoinen prosentti vakioautoluokassa...
Toisaalta parempi puuttua heti ja riittävän rankasti, ettei mene liikaa F-ryhmän touhuihin, joissa sääntömuutoksia on saatu liikaa läpi tekemällä riittävän monta autoa sääntöjen hengen vastaikseksi ja sitten vedottu, että liian monta autoa menee uusiksi...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Faktojen esittäminen ei mielestäni ole kritiikitöntä kehumista. Kaikissa luokissa on omat hyvät ja huonot puolensa, ja uskon, että luokasta riippumatta ne, joilla on kokemusta kilpailemisesta osaavat pääsääntöisesti kertoa arkielämän realismia.
Tuo sääntöjen noudattamisen tarkkailu on erinomaisen hyvä asia. Taisi olla ensimmäinen kerta, kun V1600-luokan autot olivat tarkastelun kohteena. Sappisen Petteri hoiti kuitenkin osansa ammattitaitonsa osoittaen, ja selkeät sääntöjen vastaisuudet kitkettiin. Hyvä homma.
V1600-luokan säännöissä on ollut hieman tarkentamisen ja korjaamisen varaa, ja nyt ne ovat päivityksen alla. AKK:n seuraavan hallituksen kokouksen jälkeen saadaan sitten tarkennuksille vahvistus.
Edit: Täytyy korjata virheellisesti antamaani tietoa: V1600-luokkaan radan SM-sarjaan on ilmoittautunut 18 autoa, ei 17. Kiti ei ole ihan ajan tasalla...
Tuo sääntöjen noudattamisen tarkkailu on erinomaisen hyvä asia. Taisi olla ensimmäinen kerta, kun V1600-luokan autot olivat tarkastelun kohteena. Sappisen Petteri hoiti kuitenkin osansa ammattitaitonsa osoittaen, ja selkeät sääntöjen vastaisuudet kitkettiin. Hyvä homma.
V1600-luokan säännöissä on ollut hieman tarkentamisen ja korjaamisen varaa, ja nyt ne ovat päivityksen alla. AKK:n seuraavan hallituksen kokouksen jälkeen saadaan sitten tarkennuksille vahvistus.
Edit: Täytyy korjata virheellisesti antamaani tietoa: V1600-luokkaan radan SM-sarjaan on ilmoittautunut 18 autoa, ei 17. Kiti ei ole ihan ajan tasalla...