Re: Rallisprint
Lähetetty: 12.05.2012 20:52
Joko vika savutuseen löytynyt? ohivuodot todella pieniä, eli tuskin vika ainakaan siellä on.
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho jo vuodesta 1980.
http://fiatforum.fi/
Mennyt viikko kului vapaa-ajan osalta enempi traktoriremonttia tehden,kuin kilpuria laitellenArtsiE kirjoitti:Joko vika savutuseen löytynyt? ohivuodot todella pieniä, eli tuskin vika ainakaan siellä on.
Villi veikkaus vois olla että auton seistessä vanhat ohjurikumit kuivahtaa,mutta elpyvät (vielä) jonkun ajan kuluessa kun autoa käytellään.VTO kirjoitti:Asian vierestä ja öljyn kulutuksesta sen verran, että omassa paljon ajetussa 16V Themassa on ainakin viimeiset 200 tkm ollut erikoinen ominaisuus. Auto saattaa olla ajamatta 2-3 kk, minkä jälkeen se kuluttaa ensimmäisellä tankillisella bensaa ainakin litran öljyä. Siitä sitten asettuu "normaaliin" 2-3 dl/ 1000km tasoon. Mainittavaa savutusta ei ainakaan peilistä tai tyhjäkäynnillä pysty nenällä aistimaan. Ilmeisen hyvin öljy palaa koska vuotoa ulospäin ei ole.
Jonkinlaiseksi männänrenkaiden juuttumiseksi tms olen itse asiaa ajatellut, enkä ole asiaan tarkemmin perehtynyt, koska muuten toimii normaalisti ja pakokaasumittauskin kunnossa.
Kaikki vaihtoehdot on mahdollisisia,myös tämä.Tässä on jo niin monta teoriaa itsekseen rakentanut,mistä savutus voisi johtua.Matti-Pekka kirjoitti:Terve
En ole kahlannut koko ketjua läpi., mutta tulee niin elävästi mieleen kun moottoripyörässä kiepsahti männänrenkaat asentaessa sellaiseen asemaan että katkosvälit oli niin lähekkäin että tunki öljyä ylimmälle puristusrenkaalle/palotilaan. Saa aikaan hienon savukoneen...
Uskoisin ohjurihommat tehneen koneistajan olleen kyllä ammattitaitoinen ja perillä oikeista välyksistä sillä hyvällä menestyksellä tiedän kilpakoneiden koneistuksia tehneen.jkedino kirjoitti:Itse olen jättänytt nuo " mustat" ohjurinkumit asentamatta, ja käyttänyt niitä vihreitä neopreenikumisia omissa rakennusprojekteissa. Ainakin noihin 8 mm varrella oleviin venttiileihin on hyvin saatavana laatukumejakin. Dinomoottoreissa maailmalta on sellainen kokemus, että sarjojen mukana tulevia ei kannata käyttää.
Toivotaan, että vika nyt sitten on löytynyt. Onhan sen moottorin ohjurit riittävän tiukat. Nehän saa olla kovilla paineilla aika nahkeat (k-liner), jos meinaa etteivät päästä painetta läpi. Sieltähän se loppupeleissä tulee ohjurin ja varren välistä se paine, mitä pääsee vartta pitkin kulkemaan venttiilien kiinni ollessa. 1.5 bar on aika kova paine. Kyllä se kumia siellä nostattaa ja päästää sitten öljyä tarttumaan venttiilinvarteen. Tiedä sitten, käykö siellä missään vaiheessa alipaine, mikä imisi öljyä imu tai pako kanavaan
Kerran yksi kansispesialisti näytti kovapaineisen kiihdytysauton venttiili-ohjurivälystä, että kuinka tiukka se saa olla k-linerin kanssa. Piti oikein peukalolla painaa venttiili kiinni. Ei kuulema leikka, eikä puhalla.
Juha
No juu,niipä näkyy.Hyvä että Uno-kuskit on pitäneet Italian lippua ylhäällä kun Lancia- rintamalla on ollut viimeaikoina melko hiljaista.Tänävuonna ei ole yhtään ketään näkynyt missään kisassa.rokkitukka kirjoitti:Helatorstaina on Mäntässä Sprint ja näkyi yksi kappale UNOja olevan ilmoittautunut. Luokka oli yleinen 2-veto enintään 1600cc.
rokkitukka kirjoitti:Olipa hyvä sprintti tänäkin vuonna.