Sivu 1/16

Rallisprint

Lähetetty: 19.12.2008 20:53
Kirjoittaja Pele
Noniin,avataanpa tälle minunkin lempiaiheelle,(kaiken muun motorsportin lisäksi) oma keskustelu :D
Tällähetkellä ei niin hirveästi kerrottavaa ole,mutta varmaankin tulevana vuonna enemmän.Toivottavasti saadaa tänne myös "uusia naamoja" kirjoittelemaan :D

rojekti

Lähetetty: 19.12.2008 23:29
Kirjoittaja kaataja
No, tuolta löytyy muutama kuva omasta rinttiauto rojektista. http://kuvablogi.com/blog/10139/1/
Auto ei ole nyt muutamaan kuukauteen edistynyt yhtään :oops: , mutta jospa sitä sais nyt talven aikana taas jotain tehtyä.

Re: rojekti

Lähetetty: 20.12.2008 15:38
Kirjoittaja Pele
kaataja kirjoitti:No, tuolta löytyy muutama kuva omasta rinttiauto rojektista. http://kuvablogi.com/blog/10139/1/
Auto ei ole nyt muutamaan kuukauteen edistynyt yhtään :oops: , mutta jospa sitä sais nyt talven aikana taas jotain tehtyä.
Minkälaiset suunnitelmat auton suhteen? Onko heti tarkoitus tehdä radikaalejakin päivityksiä,vaiko laittaa ekaks sellaiseen peruskuntoon että pääsee ajelemaan?

Lähetetty: 22.12.2008 12:47
Kirjoittaja pw
joo minullakin alkas olla delta nipussa kun sen lahdessa kaadoin... kuviakin minulla siitä olisi mutt miten niitä tänne liittäisi...?? vai pitäskö sitten avata oma kuva bloki...

Lähetetty: 22.12.2008 12:50
Kirjoittaja vvieri
Maranellolla on kanssa aina nopeille Italian kamppeille tilaa. :D Tuonne ne voi jättää ainakin pitkäaikaissäilöön.

Lähetetty: 22.12.2008 16:27
Kirjoittaja Pele
pw kirjoitti:joo minullakin alkas olla delta nipussa kun sen lahdessa kaadoin... kuviakin minulla siitä olisi mutt miten niitä tänne liittäisi...?? vai pitäskö sitten avata oma kuva bloki...
Avaas Pasi vaan joku kuvablogi,tai mitä näitä muita ilmaisia nyt onkaan.
Laitat vähän kuvia myös näytille!

Lähetetty: 22.12.2008 18:53
Kirjoittaja kapaleino
http://maranello.dy.fi:8080/galleria/jo ... cf0013.jpg

http://maranello.dy.fi:8080/galleria/jo ... cf0014.jpg


Tuolla pitäis ens talvena taas ajella kunhan sais 1.3:sen koneen valmiiks täytyy pienentää moottoria kun kaiken maailman ralli autojen takia on nuo sprintin painot menneet ihan älyttömiksi. Viime talvena laitoin kusiaiseen vaan 230 kiloa lisää painoa ei ole kauhean mukavaa ajaa 200 litran öljytynnyri kyydissä.

Lähetetty: 22.12.2008 21:40
Kirjoittaja Pele
No juu,eipä ollut kovinkaa motivoivaa omaankaan autoon laittaa tuota lisäpainoa :?
Vanhoilla painotaulukoilla 8V:n minimi oli 1070kg ja 16V:n 1170kg.
Just kun oli oman saanut kevenneltyä tuonne 1100kg paikkeille,niin eikös pompannut :evil: Nyt uudet painot 34mm kuristimella 1230kg,tai 45mm kuristimella 1330kg..
200kg sitä joutui sitten kanssa lihottamaan.Vähän limppua sisään: http://kuvablogi.com/nayta/811120/ ,ja takapanssarin teetin 10mm teräslevystä.Muistaakseni painoi n.80kg. Oma tekemisensä noissa,kun täytyis myös pysyä kiinni,jos vaikka jotain ennakkoon suunnittelematonta sattuu..
No,onpahan vanhassa Lanciassa jotain samaa kuin uusissa evomitsuissakin...paino :twisted:
Hommaa perusteltiin jossain sillä että nostamalla sprintin painoja saataisiin ralli kalustoa mukaan enemmän. :roll:
No joo,eipä noita sen enempää ole näkynyt.Eiköhän rallejakin ole riittävästi niille joilla ralliauto on..

Lähetetty: 22.12.2008 22:04
Kirjoittaja MikkoL
Pele kirjoitti:Hommaa perusteltiin jossain sillä että nostamalla sprintin painoja saataisiin ralli kalustoa mukaan enemmän. :roll:
No joo,eipä noita sen enempää ole näkynyt.Eiköhän rallejakin ole riittävästi niille joilla ralliauto on..
Sinänsähän tuo jäänee haaveeksi juurikin kuten perustelit sekä koska noita "janneå-asenteisia" ei ole kuitenkaan kovin paljoa - siis ukkoja ja akkoja, jotka ajaisivat sekä rallia että sprinttiä - ja hyvällä fiiliksellä (which is nice, of course). Hieman enemmän uskaltaisin '09 kuitenkin toivoa Futureen mukaan äffäläisiä, kun kerran ajavat omana luokkanaan. Tuonee lisää mielekkyyttä kunnianhimoisille ja ajamisen iloa sekä tasavertaisuutta muille kipinän saaneille ilman kohtuuttomia lisäkuluja sprint-puolelta. Toivottavasti vain jätettäisiin se "suomalainen kritiikki" pois mikäli ensimmäiseen viikonloppuun ei nyt heti ilmesty "sataa" F-kuskia kalustoineen - lieneekö monella edes asia tiedossa..?

"Oman" porukan (=kaverin auto ja romut) touhuista sen verran, että Corroosio tai CorRaato - kummaksi tuota tälle forumille kuulumatonta lederhosen-sushi-köttbullar-sekasikiötä sitten luonnehtisikaan - jää varsin samoille asetuksille ensi kaudeksi eli edelleen Honda pyörittää Volvon laatikkoa ja perää ektoplasman värisessä fwd-Volsun kopassa. Ahtimen piti määrätä tahti 2009, mutta mietittiin, että lienee parempi keskittyä yksi kausi ajolinjoihin eikä aina VAIN rakentaa ja korjata omia suunnittelunkukkasia. Ahdin tosin jää hyllyyn odottamaan myöhempiä seikkailuja (which is also nice).

Lähetetty: 22.12.2008 22:10
Kirjoittaja kaataja
No nyt aluksi vaan tarkoitus saada ajokuntoon, niin pääsee opettelemaan
nelivetosella ajamista. :oops: Ainahan niitä suunnitelmia on mutta niistä sitten joskus lisää :wink:

Lähetetty: 22.12.2008 22:14
Kirjoittaja Pele
Niin,jotain huhua kuulin että Rotrexi ois tulossa kylkeen :roll: Huhuissa on siis perää..
Hyvin sillä Jannen escollakin on kerinnyt tuolla mukana,ja todella aktiivisesti kierteli,ainakin menneenä kautena.
Joo saapa nähdä paljonko noita F-läisiä sitten lähtee Futureen mukaan,ja muutenkin.Onko jotain uutta kalustoa ym."vaihtelua" luvassa.
Tulipa tuonne sitten jo ilmoittauduttua...slicksien toivossa
:P

Lähetetty: 22.12.2008 23:18
Kirjoittaja MikkoL
Muiden (oletettujen) osallistujien suhteen olen ensi kauden osalta täysin kuutamolla. Hallian poisjäännin kaikki tietävät, jos sillä jotain merkitystä on muuten kuin yleiskilpailun lopputulosten kohdalla, mutta näistä tosiharrastajista ja kyläseppien taidonnäytteistä ei vielä ole kuulunut. Mielenkiinnolla odotan toukokuuta ja nyt "hieman" rennommalla asenteella kuin vuosi sitten, kun auto on käytännössä jo nyt ajokuntoinen, vaikkakin kaikenlaista säätöä/vääntöä se vielä saakin osakseen.

Ja Rotrex on tosiaan sieltä toisen Mikon Deltasta, joka ei ilmeisesti koskaan alkanut laulaa kunnolla saati siedettävällä luotettavuudella tupla-ahdettuna. Sinänsä sääli, kun ajatus oli suorastaan kaunis. Alkoi kilpuristakin vihdoin irrota sama meteli ja rähinä kuin tiimistä... :lol:

Lähetetty: 23.12.2008 00:00
Kirjoittaja MikkoL
Pele kirjoitti:Hyvin sillä Jannen escollakin on kerinnyt tuolla mukana,ja todella aktiivisesti kierteli,ainakin menneenä kautena.
Pakkohan sitä on linkittää kuva, kun kävin sivuilla fiilistelemässä. Ei se äffä-Esconkaan meno ihan pelkkää kuminkäryä ole:

Kuva

Tosin tuo keulahan meni pikkiriikkisen uuteen uskoon taannoin Rantarallissa, kuten tarkkasilmäisimmät huomasivat VM:n alkusivujen "pystyparkkikuvasta"...oli se mainio otos.

Lähetetty: 23.12.2008 09:14
Kirjoittaja Pele
MikkoL kirjoitti: Ja Rotrex on tosiaan sieltä toisen Mikon Deltasta, joka ei ilmeisesti koskaan alkanut laulaa kunnolla saati siedettävällä luotettavuudella tupla-ahdettuna. Sinänsä sääli, kun ajatus oli suorastaan kaunis. Alkoi kilpuristakin vihdoin irrota sama meteli ja rähinä kuin tiimistä... :lol:
Oiskohan juuri kuristin vienyt tuostakin saatavan hyödyn. :roll:
Joo tuo Jannen ajokukuva taitaa olla Tuusniemeltä.Noi puolimädäntyneet paalit on mukavia..Hiukkasen haiskahtaa :oops:
Niin,Hallia sitten taitaa pitää välivuoden.Saapa nähdä löytyykö Niemelle haastajaa ensivuonnakaan.

Lähetetty: 23.12.2008 14:07
Kirjoittaja kapaleino
En minä muuten kauheasti kritisoi noita ralli pelejä tuolla sprintin puolella, mutta täytyy muistaa miksi ja mille autoille kyseinen luokka on aikoinaan jo kuusikymmentä luvulla kehitetty silloin tosin puisto-ajon nimellä. Luokka oli tarkoitettu erikois autoille joilla ei rallia tai muita luokkia pääse ajelemaan, nyttemmin on ralli miehet vallanneet lähes koko lajin, sääli sinänsä kun noissa erikois autoissa on kuitenkin sitä jotain mitä yleisö tulee katsomaan.
Viime talvena kun ajoin kusiaisella Hirvensalmella sprintin niin täytyy sanoa et oli ruuhkaa auton ympärillä kun porukka kavi kyselemässä ja ottamassa kuvia autosta ja kaikki kyselivät että miksi tälläinen helmi on ollut tallissa yli kymmenen vuotta.