Ihan 100% varmuudella en pysty sanomaan mistä se lääke loppuviimein löytyi..VTO kirjoitti:Mikä oli savutuksen oletettu alkuperä ?
Ohjurien kumithan vaihdoin silloin ihan ekaksi konetta sen enempää purkamatta.Sillä ei ollut mitään vaikutusta,joten ei kun kone auki.Sieltähän sen on pakko silloin löytyä!
Männät,renkaat,kaikki ok ja ehjiä,katkosvälitkin asianmukaisesti jaoteltu.Päittäisvälyksetkin tarkastettiin,ja oli männän toimittajan arvoissa.Sylinterit mitoissaan/muodoissaan.Tarkistettiin koneistamolta lainatuilla mittalaitteilla.
Männänrenkaat kuitenkin uusittiin,kun kerran kone auki oli otettu.Uusia ja vanhoja renkaita verratessa vanhat olivat aavistuksen supussa.Toisaalta,miten nopeasti vastaava tapahtuu uudelle männänrenkaalle on vaikea arvioida.
Kone nippuun,ja kokeilemaan.Sama peli kun ennenkin.
No joo,siinä vaiheessa laitteet saikin olla muutaman viikon ihan rauhassa.Teki mieli tehdä välillä jotain järkevää,jossa kenties vaikka voisi onnistua.
Turbon tekijän kanssa kun taas asiasta jutustelin niin käski kiikuttaa föönin hänelle.Aiemminhan se oli jo huollettu,ja mitää vikaa siitä ei silloinkaan löytynyt.
Sovittiin että tekee sen nyt vielä kerran,ja kokonaan uuteen keskustaan.Jos kuitenkin jossain on ollut hiusmurtuma,jota ei vain ole huomannut.Myös sisäänmenevän öljymäärän kuristamisesta juteltiin.
Ihan alkuvaiheesta lähtien hän oli myös kysellyt ns. perusasiat,että olihan ahtimen öljynpaluu linja ok,ja että moottorin huohotinpuoli on kunnossa.
Kerroin että kaikki on kuten vanhassakin moottorissa.Öljypohja/paluulinja sama,putoaa suoraan ahtimelta alaspäin ja n. 20mm putkea.
Samoin huohotin alkuperäinen lohkosta 20mm. putkea/letkua,sekä lisäksi imunokka kotelosta toinen letku.
Huohottimen olikin ottanut jo aiemmin kertaalleen auki ihan vaan varmistaakseni että kaikki todellakin oli ok.
Otin sen nyt kuitenkin vielä kertaalleen auki,kun turboa odottelin huollosta.
Kaikki näytti silmämääräisesti olevan ok.
Hain kuitenkin varastosta toisen huohotinpömpelin,joka oli vanhasta moottoristani...ja...Ei perkule,täähän on ihan erilainen sisäpuolelta!
Moottoriin oli eksynyt vapari Croman huohotinpömpeli,joka on siis huomattava ahdas verrattuna Delta tai Croma Turbon vastaavaan.
Äkkiseltään tuota ei tajunnut, vaan vasta sitten kun oli mihin verrata.
Koneeseen hankittiin loppujen lopuksi 16V Gralen vastaava osa,joka on vieläkin avarampi kuin 8V versiot.
No,turbohan siis kävi reissunsa,ja huohotin muutetiin,eli jompikumpi on "syyllinen",tai sitten molemmat.Mene ja tiedä.Pääasia että vaiva poistui.
Joo,ja senverran vielä..Tuon aiemman postaukseni suunnitelmat ei sitten toteutuneet,vaan pitkä flunssa/kuume romutti suunnitelmat.
Eli testit jäi ajamatta tälläkertaa ja kotona seurataan Levin tapahtumia.
Että tämmöistä.