Edelleenkään en nää sitä hyvää perustelua miksi sitä sammutinta sprintti autossa ei tarvita...kapaleino kirjoitti:Niin en kai perustellut sitä tarpeeksi hyvin miksi se sprintissä minusta tuntuu turhalta siis perustelen sen uudelleen sinulle.-HH- kirjoitti:Aika usein jonkun kilpailijan välinpitämättömyys tai vastaava on syynä tollasiin sääntöihin. Musta on sama onko sammutin kiinni kuinka monella pannalla mutta käytön kannalta se on huono. Mutta tuota itkua en ymmärrä että miksi yleensäkin pitää olla sammutin... No jos se tuntuu turhalta niin voihan tietty sammutusjärjestelmänkin asentaapw kirjoitti:ett en oikein ymmärrä miks ihmeessä se pittää vielä kahdella pannalla sitoa kiinni ..?? olisiko sitten jossain kisassa joku ajanut autonsa ympäri ja sieltä lentänyt sammutin jonkun akk:n silmää tekevän varpaille mene ja tiedä mutt kyllä sen luulisi yhdelläkin pannalla pysyvän...!!!
Ajaessamme ralli sprint kilpailuja on ratatuomaripisteestä seuraavalle oltava näköyhteys ja jokaisella ratatuomaripisteellä on palomies sammuttimen ja sorkkaraudan kanssa jolloin mielestäni luodaan sellainen tilanne kilpailuissa, että palomies taatusti ehtii autolleni ennemmin kuin minä pääsen vöistä irti ja saan sammuttimen käsiini ja aloitan alkusammutuksen.
Ralli kilpailuissa asia on taas sitten aivan toinen ja siellä sammutin on välttämätön koska ajetaan metsässä jossa ei välttämättä ole aina sammutus kalustoa järjestäjän puolesta saatavilla.
Oikeesti - huvittaa välillä tosiaan oikeen kun itketään ihan mitättömistä turvallisuusasioista ja tuo sammutin on yksi sellainen. Paras oli kerran kun yhdelle kaverille yhdessä tapahtumassa siitä huomautin - hän ei sellaista kuulemma tarvii ja seuraavan kerran Apparalla meinas polttaa autonsa. Mutta tuntuu että kaikki tollaset on pakko laittaa säännöiksi ennen kuin ihmiset ymmärtää oman parhaansa päälle